کد خبر: 859159
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
معاون سازمان فضايي ايران از برنامه‌ريزي براي تأمين «منظومه ماهواره ناوبري مختص ايران» مشابه GPS (سامانه موقعيت‌ياب جهاني) خبر داد.
مجتبي سرادقي در مورد برنامه سازمان فضايي براي تأمين «منظومه ماهواره ناوبري مختص ايران» گفت: طرح اين پروژه بلندمدت است و امسال بايد راهبرد آن به صورت دقيق تدوين و زير پروژه‌هاي آن تعريف و اجرا شود.  معاون سازمان فضايي ايران همچنين با تأکيد بر برنامه‌هاي سازمان فضايي ايران در زمينه ترويج علوم فضايي افزود: بخش بزرگي از برنامه‌هاي ترويج، در هفته فضا (مهرماه) صورت مي‌گيرد، البته در سال جاري، مسابقه تاسواره (cube sat)را که در دنيا به شدت در حال رشد است، در تمامي سطوح دانش‌آموزي تا دانشگاهي به تازگي شروع کرديم و به گردآوري ايده‌ها در زمينه استفاده از ماهواره‌هاي مکعبي (cube sat) در فضا مي‌پردازيم.  وي با بيان اينکه تاکنون ايده‌هاي جالبي رسيده که مي‌تواند تحولي در زمينه استفاده از ماهواره‌هاي کوچک و ارزان باشد، تصريح کرد: خروجي اين مسابقه يک سري ايده است که در مسابقه تاسواره شرکت داده مي‌شود، البته بايد روي ايده‌ها کار و آنها را به پروژه تبديل کرد.
 
سرادقي هدف از اين مسابقه را گردآوري ايده‌ها و آشنايي سطوح مختلف با توانمندي‌هاي موجود عنوان کرد و گفت: اين مسابقه طي تفاهمنامه‌اي با کمک دانشگاه کاشان انجام مي‌شود.
وي با اشاره به برنامه سازمان فضايي براي تبديل ايستگاه‌هاي فضايي غيردائم به دائم در کشور نيز گفت: به جز مرکز ماهدشت و قشم، برنامه‌ريزي جهت ايجاد مراکز دائم در شمال شرق و غرب کشور نيز در دست اجراست.
 
معاون سازمان فضايي در مورد همکاري در پروژه سازمان همکاري‌هاي فضايي آسيا و اقيانوسيه (اپسکو) براي دانش‌آموزان دبيرستاني اظهار داشت: اپسکو در مسابقه‌اي از دانش‌آموزان خواسته تا ايده خود نسبت به زندگي در سال‌هاي بعد توسعه علوم فضايي را در قالب آثار نقاشي، عکس و ويدئو ارائه کنند که با توجه به زمان برگزاري امتحانات پايان سال، استقبال خوبي صورت گرفت و از ايران هم چهار اثر پذيرفته شده که قرار است دانش‌آموزان به چين اعزام شوند.
سرادقي افزود: در چين هم از مجموع آثار، رقابتي بين نمايندگان دانش‌آموزي کشورهاي عضو برگزار مي‌شود و چند طرح برتر معرفي مي‌شوند که تمام هزينه‌هاي اين پروژه هم به عهده اپسکو است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار