کد خبر: 859138
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
در حالي پيش‌فروش پژو ۲۰۰۸ با سروصداي بسيار به اتمام رسيده كه وزارت صنعت عدم اعلام رقم نهايي را تخلف ندانسته و حتي رقم‌هايي را كه خود شركت ايران خودرو در گذشته گفته بود، هم رد مي‌كند.
به گزارش «تسنيم»، در چند هفته اخير حدس و گمان‌هاي زيادي در مورد قيمت نهايي پژو 2008 مطرح شد، حتي برخي براساس شنيده‌ها قيمت اين محصول فرانسوي را 98 ميليون و 900 هزار تومان اعلام كردند، اما در اين شرايط ايران خودرو فقط به رد اين گمانه‌زني‌ها پرداخت و در اقدامي سؤال‌برانگيز بدون اعلام رقم نهايي اين محصول پيش‌فروش آن را در دو مرحله و از اول تيرماه آغاز كرد. اگر از مشكلات و سردرگمي مردم در خريد اين محصول پسابرجامي بگذريم، اما هنوز بازار نقل و قول‌ها در مردم قيمت نهايي پژو 2008 داغ است.
 
به عنوان نمونه ميرآخورلو، معاون بازرسي سازمان حمايت در مورد ابهامات فروش پژو 2008 گفته است، «هرچند براساس آيين‌نامه پيش‌فروش خودرو، وديعه دريافتي هنگام پيش‌فروش حداكثر 50 درصد قيمت خودرو تعيين شده است، اما چون قيمت فروش نقدي آن مشخص نشده است و پيش‌بيني مي‌شود اين خودرو با قيمت 120 ميليون تومان از خرداد سال آينده عرضه شود، با پيش‌فروش 60 ميليون توماني موافقت شد.» همين صحبت‌ها باعث شد تا با تأخيري چند روزه معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص قيمت پژو 2008 بگويد: ارقامي كه در ارتباط با قيمت تمام شده پژو 2008 اعلام مي‌شود، تاكنون به صورت رسمي تأييد نشده است و مطمئناً قيمت نهايي و مورد تأييد بر اساس ضوابطي است كه شركت ايران خودرو و ساير شركت‌ها ملزم به رعايت آن هستند.
 
وي افزود: اينكه قرار بود اين خودرو در نهايت با قيمت پايين‌تر از 100 ميليون تومان در اختيار متقاضيان قرار گيرد، بنده به شخصه نمي‌دانم كه اين صحبت‌ها از كدام منبع مطرح مي‌شود و تاكنون استنادي براي قيمت اين خودرو وجود ندارد چراكه به صورت رسمي هيچ رقمي اعلام نشده است. اگر مرجعي به صورت رسمي قيمت اين خودرو را اعلام كرده به ما اطلاع دهيد تا پيگيري‌هاي لازم انجام شود، اما تا جايي كه اطلاع داريم در خصوص قيمت اين خودرو رقم نهايي و رسمي اعلام نشده است. صالحي‌نيا در حالي مدعي است كه منبع اعلام قيمت پايين‌تر از 100 ميليون توماني قيمت پژو 2008 را نمي‌داند كه مدير عامل ايران خودرو چندين بار به صراحت مطرح كرده بود قيمت اين محصول كمتر از 100 ميليون تومان خواهد بود. به عنوان نمونه يكه زارع در بهمن ماه 94 در نشست خبري كه به منظور تشريح قرارداد جديد ايران خودرو و پژو برگزار شده بود، اعلام كرد كه «قيمت پژو 2008 با گيربكس اتوماتيك 78 ميليون تومان و نوع دستي اين خودرو 72 ميليون تومان پيش‌بيني مي‌شود.» اين مقام مسئول در ايران خودرو ارديبهشت ماه امسال هم اعلام كرد كه «قيمت قطعي اين خودرو اعلام نشده اما قيمت آن بين 90 تا 100 ميليون تومان خواهد بود كه در مراسم رونمايي رسمي از اين خودرو قيمت و قطعي و شرايط فروش اين خودرو را به اطلاع مردم خواهيم رساند.»  در حال حاضر پيش فروش پژو 2008 با سرو صداي بسياري به اتمام رسيده است، اما در نهايت نه‌تنها رقم نهايي اين محصول اعلام نشد بلكه وزارت صنعت همسو با ايران خودرو عدم اعلام رقم نهايي را تخلف ندانسته و حتي رقم‌هايي را كه خود شركت در گذشته گفته بود، هم رد مي‌كند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار