کد خبر: 859135
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
مديرعامل توانير با اشاره به اينكه از دولت خواسته‌ايم كه ادارات و نهادهاي دولتي را به ۱۰ درصد صرفه‌جويي و مديريت مصرف برق موظف كند، گفت: رشد 9/3 درصدي برق نگران‌كننده است و اگر مردم بتوانند ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه‌جويي كنند پيك تابستان را بدون خاموشي پشت سر مي‌گذاريم.
آرش كردي در گفت و گو با فارس در پاسخ به اين سؤال كه وضعيت توليد و مصرف برق در كشور چگونه است، گفت: مصرف برق در كشور به نسبت پارسال در زمان پيك 9/3 درصد و از ابتداي سال تاكنون 8/6 درصد رشد داشته است. مدير عامل توانير در پاسخ به اين سؤال كه مردم به چه ميزان بايد صرفه‌جويي كنند كه از پيك تابستان بدون خاموشي عبور كنيم، گفت: انتظار ما از مردم براي صرفه‌جويي برق بيش از 10 درصد تا 15 درصد نيست و چيزي است كه در دسترس است. وي افزود: تقاضاهاي ما تقاضاي پيچيده‌ و سختي نيست، بنابراين از مردم درخواست داريم كه از ساعت 11 ظهر تا ساعت 16 از وسايل غيرضروري استفاده نكنند و دماي مصرف كولر را روي 24 درجه تنظيم كنند.
 
وي تأكيد كرد: از دولت خواسته‌ايم كه تغيير ساعات اداري را در استان‌هاي گرمسير به استانداران ابلاغ كند كه البته استانداران مجوز كلي اين موضوع را دارند و مي‌توانند براي آن اقدام كنند.
كردي در پاسخ به اين سؤال كه ذخيره برق در حال حاضر چه ميزان است، اظهار داشت: ذخيره برق در حال حاضر وضعيت نامطلوبي نيست، اما زير استاندارد است، بنابراين نگراني ما رشد مصرف در دو هفته آينده است كه ضريب ذخيره كاهش مي‌يابد در حالي‌ كه 49 هزار و 700 مگاوات برق توليدشده مي‌تواند ذخيره خوبي باشد. وي افزود: در حال حاضر بحث و مسئله اصلي صنعت برق ذخيره توليد آن نيست، بلكه ظرفيت شبكه‌هاي انتقال برق و توزيع و فوق توزيع برق هم هست.
 
مديرعامل توانير اضافه كرد: فرض كنيم كه توليد برق در كشور مشكل ندارد، اما وقتي گرما از حدي كه بيشتر مي‌شود، فشار به شبكه برق افزايش مي‌يابد و در آن زمان است كه دچار محدوديت مي‌شويم.
وي ادامه داد: اين محدوديت زماني رخ مي‌دهد كه بار شبكه در يك لحظه به بيش از 50 هزار مگاوات افزايش يابد، بنابراين دو بحث مهم در دستور كار ما قرار دارد كه يكي بحث توليد و ذخيره برق و ديگري ظرفيت بسته‌هاي انتقال، توزيع و فوق‌توزيع است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار