کد خبر: 859134
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
سخنگوي كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس گفت:در صورت عدم توقف واردات محصولات تراريخته به كشور، گزارشي در اين راستا به دستگاه‌هاي نظارتي و شهروندن ارائه مي‌دهيم.
علي محمد شاعري در گفت و گو با خانه ملت گفت: ورود محصولات تراريخته به كشور هنوز پابرجا است و در صورت عدم توقف واردات توليدات تراريخته به كشور، به‌طور حتم كميسيون كشاورزي مجلس به اين موضوع ورود خواهد كرد.
نماينده مردم بهشهر، نكا و گلوگاه در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد:طبق برنامه ششم، وزارتخانه‌هاي بهداشت، كشاورزي و سازمان محيط‌زيست بايد در زمينه وضعيت ورود محصولات تراريخته به كشور گزارش‌هايي به كميسيون كشاورزي مجلس ارائه دهند.
شاعري تصريح كرد: هم اكنون محصولات تراريخته به طريق قانوني وارد كشور مي‌شوند و كنترل لازم در مبادي ورودي و گمركات در اين زمينه انجام نمي‌شود.
وی با بيان اينكه ورود محصولات تراريخته به كشور بدون رعايت موازين قانوني ممنوع است، ادامه داد:ما در قانون برنامه ششم دولت را مكلف كرديم تا وضعيت واردات محصولات تراريخته به كشور را كنترل كند و نمونه‌برداري و ارزيابي خطر در آن صورت بگيرد.
شاعری  ادامه داد:به وزارتخانه‌هاي بهداشت، كشاورزي و سازمان محيط‌زيست، هشدار مي‌دهم در قبال وضعيت محصولات تراريخته به وظيفه قانوني‌شان عمل كنند.  سخنگوي كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس يادآور شد: محصولات تراريخته بايد براي فروش در بازار كشور برچسب‌گذاري شوند تا حقوق شهروندان در اين زمينه حفظ شود، اما متأسفانه هيچ گونه برچسب‌گذاري روي محصولات تراريخته را در بازار شاهد نيستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار