کد خبر: 859128
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
محافظ عتيقه فروشي كه مدعي بود به خاطر سهم‌خواهي در فروش عتيقه دست به قتل زده‌است در آخرين اقرارها ادعا كرد به خاطر تصاحب زمين ميلياردي، مرد پولدار را با همدستي يكي از دوستانش به قتل رسانده است.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 23 فروردين ماه امسال با شكايت مرد جواني درباره ناپديد شدن يكي از دوستانش به نام قاسم در دستور كار مأموران پليس قرار گرفت.
 
آن روز مرد جواني به نام مهدي به كلانتري 12 واوان رفت و مدعي شد يكي از دوستانش به طرز مرموزي گم شده است. وي در ادعايي گفت: قاسم از دوستان من است و ما با هم بچه يك‌محل هستيم. او در كار عتيقه فعاليت مي‌كند و مدتي قبل هم از من خواست در خريد و فروش عتيقه با او همكاري كنم. او گفت كه اين كار درآمد خوبي دارد و من هم وسوسه شدم و قبول كردم. ديروز با من تماس گرفت و گفت براي فروش عتيقه با فردي در حوالي شورآباد قرار دارد و از من خواست او و يكي از دوستانش به نام پرويز را سر قرار ببرم. ساعت 8 و نيم شب هر دوي آنها را سوار خودروي پرايدم كردم و به طرف شورآباد رفتيم. آنجا منتظر فرد مورد نظر بوديم كه خودرويي كنار ما توقف كرد و چند مرد هيكلي از خودرو پياده شدند. پرويز با ديدن مردان قوي‌هيكل تمامي عتيقه‌ها را از زير صندلي برداشت و در تاريكي شب به بيابان فرار كرد و من هم از ترس فرار كردم، به طوري‌كه كفش‌هايم را داخل بيابان جاگذاشتم. ساعتي بعد، وقتي خريداران عتيقه از آنجا رفتند به سراغ خودرومان رفتم كه با آثار خون زيادي داخل خودرو روبه‌رو شدم، اما اثري از قاسم و پرويز در آنجا نبود.
 
خيلي ترسيده بودم و بلافاصله به خانه‌مان آمدم، اما عذاب وجدان رهايم نكرد، به همين دليل تصميم گرفتم به اداره پليس بيايم و راز گم شدن دوستم را بر ملا كنم.
پس از اعلام اين خبر، مأموران تحقيقات گسترده‌اي را براي پيدا كردن قاسم و پرويز انجام دادند، اما موفق به يافتن اين دو فرد نشدند. مأموران پليس در تحقيقات بعدي متوجه تناقض‌گويي‌هاي مهدي شدند كه حكايت از آن داشت، وي درباره اين حادثه قصد دارد مأموران را فريب دهد. اولين دليلي كه كارآگاهان پليس آگاهي به حرف‌هاي مهدي مشكوك شدند، نبود آثار خون روي زمين‌هاي محل حادثه بود، چون در صورتي كه قاسم داخل خودرواش به قتل رسيده باشد، عاملان آن هنگام كشيدن جسد روي زمين بايد آثار خون روي زمين به جا بماند. دومين دليل پيدا نكردن كفش‌هاي مهدي در محل حادثه بود كه وي مدعي بود از ترس كفش‌هايش را در بيابان جا گذاشته است. سومين دليل ناپديد شدن لباس‌هاي مهدي در شب حادثه بود كه تحقيقات پليس نشان داد، وي شب حادثه لباس ديگري به تن داشته و مهدي پس از حادثه لباس‌هايش را از بين برده است. چهارمين دليل مأموران هيچ آثار درگيري در محل مورد نظر نيافتند. پنجمين دليل بدهكاري 40 ميليون توماني مهدي به قاسم بود و آخرين دليل هم مأموران دريافتند ادعاي فردي به نام پرويز در حادثه فقط ساخته و پرداخته ذهن مهدي است و اصلاً پرويز در اين حادثه وجود خارجي ندارد. بدين ترتيب كارآگاهان مهدي را بازداشت کردند و مورد بازجويي فني قرار دادند.
 
متهم در بازجويي‌هاي بعدي تلاش زيادي كرد خودش را بي‌گناه جلوه دهد، اما وقتي با مدارك و دلايل روبه‌رو شد به قتل قاسم با همدستي يكي از دوستانش به نام فرامرز اعتراف كرد.
وي گفت: قاسم مرد پولداري بود. من هميشه براي اينكه خودم را آدم بزرگي نشان دهم به دروغ مدعي بودم كه روابط خوبي در ادارات دولتي دارم و مي‌توانم مشكلات دوستان را حل وفصل كنم. قاسم حرف‌هاي مرا باور كرده بود و به همين دليل از من خواست از طريق ارتباطي كه دارم براي زمينش تراكم تجاري بگيرم. او گفت: قصد دارد زمين ميلياردي‌اش را بسازد و از من خواست تا كارهاي قانوني براي گرفتن تراكم تجاري از طريق دوستانم زودتر انجام بدهم و من هم قبول كردم. چند روزي از درخواست قاسم گذشته بود تا اينكه شيطان به سراغم آمد و تصميم گرفتم هر طوري شده زمين ميلياردي قاسم را به‌دست بياورم به همين دليل با يكي از دوستانم نقشه قتل او را طراحي كرديم. قرار شد او را به قتل برسانيم و بعد از او در كاغذ سفيدي اثر انگشت بگيريم تا در فرصت مناسب زمين را به نام خودمان به فروش برسانيم. شب حادثه با قاسم تماس گرفتم و ادعا كردم با دوستم قرار دارم تا درباره گرفتن تراكم تجاري زمينش با هم صحبت كنيم. آن شب قاسم براي انجام كاري به حوالي ميدان بار در جنوب تهران آمده بود كه من و دوستم به اين بهانه او را سوار خودرو كرديم و به طرف خارج از شهر به راه افتاديم. من رانندگي مي‌كردم و قاسم هم در صندلي جلو نشسته بود و فرامرز هم در صندلي عقب بود. در ميانه راه طبق نقشه فرامرز با سنگ از پشت به سر قاسم زد و او بيهوش شد. پس از اين جسد را به رودخانه شورآباد در جنوب تهران برديم و ابتدا از او اثر انگشت گرفتيم و بعد جسد را به داخل رودخانه پرتاب كرديم.
 
وي در پايان گفت: نقشه قتل را من طراحي كردم، اما فرامرز او را داخل خودرو به قتل رساند. بعد از آن بود كه براي فريب مأموران سناريو فروش عتيقه را طراحي كردم تا تحقيقات پرونده رابه انحراف بكشانم، اما خيلي زود دستم رو شد. مأموران همزمان با كشف جسد از داخل رودخانه شورآباد همدست قاتل را بازداشت كردند. فرامرز در بازجويي‌ها مدعي شد كه دو نفري قاسم را به قتل رسانده و جسدش را داخل رودخانه انداخته‌اند. وي در پايان گفت: بعد از قتل قاسم با جعل سند قصد داشتيم زمين ميلياردي مرد پولدار را بفروشيم كه دستگير شديم.
از آنجايي كه احتمال مي‌رود قاتلان مرد پولدار را در تهران به قتل رسانده باشند، پرونده براي ادامه رسيدگي به دادسراي امور جنايي تهران فرستاده شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار