کد خبر: 859127
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
«فوتسال بچه سرراهي فدراسيون فوتبال است.» اين جمله تكراري بيانگر واقعيتي تلخ است كه با وجود اينكه بارها بيان شده، اما...
فريدون حسن
فريدون حسن
 
«فوتسال بچه سرراهي فدراسيون فوتبال است.» اين جمله تكراري بيانگر واقعيتي تلخ است كه با وجود اينكه بارها بيان شده، اما كمتر از سوي مسئولان فدراسيون فوتبال به آن توجه شده و در نهايت نيز امروز كار به جايي رسيده كه حتي برگزاري رقابت‌هاي باشگاهي اين رشته نيز با اما و اگرهاي خاص روبه‌روست.
 
توجه داشته باشيد، البته مسئولان فدراسيون بيشتر دقت كنند، در خصوص رشته‌اي حرف مي‌زنيم كه بي‌ترديد موفق‌ترين رشته تيمي ورزش ايران است، فوتسال قهرمان آسياست و صاحب مدال برنز و مقام سوم جام جهاني، مقام‌هايي كه بايد از آنها دفاع كرد، مقام‌هايي كه دفاع از آنها برنامه‌ريزي و مديريت درست و دلسوز مي‌خواهد. مقام‌هايي كه تيم ملي براي تكرار و بهتر كردن آنها نيازمند پشتوانه‌اي قوي به نام بازي‌هاي ليگ است، اما وقتي در فدراسيون عريض و طويل فوتبال به فوتسال به چشم يك بچه سرراهي نگاه مي‌شود، چگونه مي‌توان انتظار داشت كه مقام‌هاي به دست آمده تكرار شود.
 
علي كفاشيان، سرپرست  كميته فوتسال است، مرد خنده‌رويي كه حالا تمام فوتسالي‌ها به منفعل بودن او در اتخاذ تصميم درست براي آينده اين رشته اذعان دارند، شنيده‌ها حاكي از آن است كه فوتسالي‌ها علاوه بر او از كاظم سليماني، سرپرست و دبير كميته فوتسال نيز دل خوشي ندارند، دو نفري كه با نوع مديريت خود باعث شده‌اند تا بازي‌هاي هفته اول ليگ ناقص برگزار شود.
 
اما اينجا روي صحبت ما با مهدي تاج، رئيس فدراسيون فوتبال است، مديري كه در طول مدت حضور يك‌سال و اندي خود در فدراسيون ثابت كرده وقتي بحث مسائل ملي در ميان باشد با مديريت كار را پيش مي‌برد. پس مي‌توان انتظار داشت كه براي سروسامان دادن به اوضاع نامناسب فوتسال هم آستين‌ها را بالا بزند. اولين كار معرفي رئيس كميته فوتسال است، رئيسي كه بتواند درد فوتسال را بفهمد و آن را درمان كند. بعد سروسامان دادن به وضعيت ليگ، ليگي كه پشتوانه تيم ملي است. مهدي تاج حتماً خوب مي‌داند كه محمد ناظم‌الشريعه اين روزها سخت درگير برنامه‌ريزي براي تيمش براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسياست. اينكه ليگ فوتسال درست برگزار نشود و بازيكنان از شرايط آرماني فاصله داشته باشند به طور حتم ضربه‌اي جبران‌ناپذير به تيم ملي خواهد زد، ضمن اينكه ناظم‌الشريعه را وامي‌دارد تا مثل كارلوس كرش، سرمربي تيم ملي فوتبال بيشتر توجه خود را معطوف به لژيونرها و بازيكنان شاغل در خارج كند و روي توانمندي و آمادگي آنها حساب بيشتري باز كند كه در شرايط كنوني امري كاملاً طبيعي و براي كسب و تكرار موفقيت‌هاي قبلي تيم ملي فوتسال لازم است و نمي‌توان به اتخاذ اين تصميم از سوي سرمربي تيم ملي فوتسال ايراد گرفت.
 
البته جناب تاج بايد به اين نكته هم توجه داشته باشد كه فرصت زيادي باقي نيست و اين امور بايد هرچه زودتر سروسامان بگيرد، فوتسال بايد از زير سايه سنگين فوتبال خارج شود و اين ميسر نمي‌شود مگر با برنامه‌ريزي درست و مستقل براي موفق‌ترين رشته تيمي ورزش ايران. عملكرد اين چند سال از سوي مسئولان فوتسال ثابت مي‌كند كه بايد سكان مديريت اين رشته را به دست يك فوتسال‌شناس آشنا به درد سپرد، نه مديري كه عشق سفر داشته باشد و تنها از رياست فوتسال حضور در انواع و اقسام سفرها را بشناسد و هيچ برنامه‌اي نداشته باشد.
برگرديم به اصل مطلب، فوتسال بچه سرراهي فوتبال است، طي چند دهه شكل‌گيري اين رشته، اين واقعيت به‌رغم موفقيت‌هاي زيادي كه به دست آورده هميشه در اين رشته وجود داشته، حالا سؤال اين است كه آيا مهدي تاج به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال مي‌تواند نام خود را به عنوان كسي كه فوتبال را به عنوان رشته‌اي مستقل و موفق از فوتبال جدا كرد در تاريخ ماندگار كند يا اينكه او  نيز مانند رؤساي قبلي فدراسيون فوتبال دستي از سر دلسوزي بر سر اين بچه سرراهي مي‌كشد و رد مي‌شود تا فوتسال با همين اوضاع به كار خود ادامه ‌دهد و البته كم‌كم هم كمرنگ شود و به قاب تاريخ اضافه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار