کد خبر: 859126
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
رئيس فدراسيون عامل اصلي حاشيه‌هاي وزنه‌برداري
اوضاع وزنه‌برداري ايــران جالب نيست، آنها كه تصور مي‌كردند با استعفا و كنار رفتن سجاد انوشيرواني خيالشان راحت مي‌شود با خيل عظيم انتقادها روبه‌رو هستند.
حامد قهرمانی 

طي يكي، دو روز گذشته بسياري از پيشكسوتان، مربيان و اهالي وزنه‌برداري ضمن انتقاد از جو حاكم بر فدراسيون وزنه‌برداري سياست‌هاي غلط علي‌مرادي، رئيس فدراسيون را عامل اصلي بروز چنين شرايطي دانسته و برابر آن موضع‌گيري كرده‌اند. عطار اشرفي، زارع و باقري از جمله كارشناساني بودند كه ديروز در خبرگزاري‌ها به صراحت از مديريت حاكم بر وزنه‌برداري انتقاد كردند.
استعفاي انوشيرواني و ميدان دادن بيش از حد به برخي‌ چهره‌هاي خاص در تيم ملي از سوي رئيس فدراسيون و شوراي فني كار را به جايي رساند كه صداي شخصي چون مهدي عطار اشرفي، عضو شوراي عالي فدراسيون را هم درآورد. عطار اشرفي با اعلام اينكه شوراي فني وزنه‌برداري فقط شوراي خنده است، مي‌گويد: «اين شورا نمايشي است، همه تصميم‌ها جاي ديگر و توسط يك نفر گرفته مي‌شود، حالا مي‌گويند شورا را تشكيل مي‌دهيم و در خصوص استعفاي انوشيرواني تصميم مي‌گيريم، وقتي او كناره‌گيري كرده شورا چه كاري مي‌تواند انجام دهد. مرادي با انوشيرواني خوب برخورد نكرد، سرمربي تيم ملي هم وقتي ديد با روند موجود كنار گذاشته مي‌شود، خودش كنار رفت.»
 
وي با اشاره به بي‌نتيجه بودن پروسه ايجاد تعامل بين انوشيرواني و رستمي ادامه داد: «اين يك بازي دو سر باخت است و وزنه‌برداري در نهايت هر دو نفر را از دست خواهد داد. در حال حاضر ضروري‌ترين كار براي احياي وزنه‌برداري تغيير مديريت و پوست‌اندازي در فدراسيون است اين تنها نظر من نيست و بسياري از صاحب‌نظران، پيشكسوتان و دست‌اندركاران اين نظر را دارند.»
بهمن زارع، سرمربي سابق تيم ملي وزنه‌برداري ديگر كارشناسي است كه با انتقاد از سياست‌هاي اتخاذ شده از سوي علي مرادي، تصميمات اشتباه فدراسيون را عامل اصلي مسائل پيش آمده عنوان مي‌كند.
 
زارع مي‌گويد: «فدراسيون وزنه‌برداري پروژه سرمايه‌سوزي راه انداخته است. فدراسيون در اين مدت به غير از ايجاد حاشيه و فرصت‌سوزي چه كاري انجام داده است، اصلاً دليل اين همه جابه‌جايي چيست؟ اينكه ما مربي يا ورزشكار را مقصر قلمداد كنيم راحت‌ترين كار ممكن است، تصميمات اشتباه رئيس فدراسيون كار را به اينجا كشانده است. او براي خود اهدافي در نظر گرفته بود، از جمله به دست آوردن پست بين‌المللي، اما چون در آن ناكام ماند، انگيزه كار را هم از دست داد.»
 
سرمربي سابق تيم ملي نيز به لزوم تغيير در فدراسيون اشاره كرد و گفت: «به نظرم بهتر است وزارت ورزش بيش از اين زمان را از دست ندهد و مديري با انگيزه را بياورد كه بتواند كار را جمع و جور كند. اگر مديري پخته باشد پيش از اينكه بخواهد ماجرايي به يك بحران تبديل شود، جلوي آن را مي‌گيرد.»
 
كوروش باقري ديگر سرمربي سابق تيم ملي نيز مديريت فدراسيون را مقصر اصلي قلمداد مي‌كند، اين تفاوت كه باقري با صراحت لهجه بيشتر بناي مديريت مرادي را ايجاد تفرقه و اختلاف‌افكني عنوان مي‌كند و مي‌گويد: «در اين سال‌ها تغييرات زيادي در فدراسيون داشته‌ايم، خيلي‌ها آمده‌اند و پست گرفته‌اند كه توان كار كردن نداشته‌اند. مرادي با اين رفتار مي‌خواهد توجهات را از عدم مديريت صحيح خودش حواشي به وجود آمده در فدراسيون دور كند.»
باقري ادامه داد: «در همين مشكل به وجود آمده بين انوشيرواني و رستمي فدراسيون نه تنها كمكي براي حل مشكل نكرد، بلكه با عدم شفافيت‌سازي موضوع را حادتر كرد. به طور حتم مربي آتي تيم ملي نيز با اين شرايط دچار مشكل خواهد شد، چون رويه‌اي كه فدراسيون در پيش گرفته باعث شده مربي بعدي نيز بعد از مدتي با مشكل روبه‌رو شده و مجبور به رفتن شود.»
انتقادها در خصوص نوع مديريت علي مرادي در فدراسيون وزنه‌برداري در حالي به اوج خود رسيده كه خود او همچنان از بازگرداندن انوشيرواني و مديريت كردن اين اوضاع مي‌گويد: «به شدت مخالف استعفا و كناره‌گيري انوشيرواني هستم و قطعاً در جلسه شوراي فني هم مخالفت خود را اعلام مي‌كنم. او بايد با قدرت به كارش ادامه دهد، بايد به جلسه بيايد تا به دغدغه‌هايش رسيدگي و تيمي قدرتمند را براي مسابقات جهاني اعزام كنيم. تمرين انفرادي رستمي نبايد باعث رنجش او شود، شوراي فني اين مجوز را به رستمي داده است و او با ضوابط و نظارت‌هاي خاص تمرين مي‌كند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار