کد خبر: 859085
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
تیم ملی بسکتبال جوانان ایران

محمدرضا نوري با ابراز رضايت از شرايط بازيكنانش گفت: اصلي‌ترين ويژگي تيم ملي جوانان يكسان بودن و جسارت بالاي بازيكنان است.

سرمربي تيم ملي بسكتبال جوانان ايران در گفت و گو با ايسنا، درباره شرايط بدني فرشاد غلامي كه در تمرين‌ روز گذشته آسيب ديده بود، اظهار كرد: او در رقابت‌هاي باشگاه‌ها هم يكبار مصدوم شده ‌اما پيگيري نكرده بود. خيلي آماده بود و در صربستان خيلي خوب خودش را نشان داد. مصدوميتش واقعا من را نگران كرد. به هر حال احتمال داشت به مسابقات نرسد يا اينكه هميشه با ترس وارد ميدان شود اما تيم پزشكي خيلي تلاش كرد و قول داد كه او را به تيم مي‌رساند و اين اتفاق هم افتاد.
سرمربي تيم ملي بسكتبال جوانان درباره آسيب‌ديدگي خندان‌پور هم گفت: مچ پاي او يك پيچ خوردگي ساده داشت. ديروز و امروز را استراحت كرد و به تيم مي‌رسد و جاي نگراني نيست. خدا را شكر كه پيچ خوردگي شديد نبود.
او در پاسخ به اين سوال كه اردوي صربستان چقدر توانست به تيم كمك كند؟ بيان كرد: ما در اين اردو تلاش كرديم كه تمام بازيكنان را محك بزنيم. اگر مي خواستيم در بازي‌هايي كه آنجا داشتيم نتيجه بگيريم بايد خارج از برنامه كار مي‌كرديم. ما يك برنامه 18 جلسه‌اي داشتيم كه هر صبح بدنسازي داشتيم. به همين دليل آنجا برنامه را ادامه داديم  و صبح ها بدنسازي داشتيم و عصر بازي مي‌كرديم.
نوري افزود:  همچنين از 15 نفر استفاده كرديم و خواستيم همه بازيكنان را در شرايط مسابقه قرار بدهيم و همه آنها را بسنجيم. قطعا اگر خارج از اين برنامه بوديم و اگر فشار مي‌آورديم حداقل در دو مسابقه برنده مي‌شديم اما خب ترجيح داديم كه به دنبال اهدافمان در صربستان باشيم و براي جام جهاني آماده شويم.
سرمربي تيم ملي جوانان در پاسخ به اين سوال كه باخت‌ها در صربستان ترس از شكست را در تيم ملي از بين برد يا نه؟ گفت: خدا را شكر كه بازيكنان نترسي دارم. جسارت تيمم را تحسين مي‌كنم. واقعا بازيكن ترسو در تيم ندارم و اين خيلي خوب است. من از روز نخست تلاش كردم كه بازيكنان بدون ترس بازي كنند. به آنها تاكيد كرده‌ام كه اگر موقعيت شوت داشتند بدون ترس پرتاب كنند. فوقش گل نمي‌شود. اشكالي ندارد، مگر قرار است همه شوت‌ها گل شود. بازيكنان اكنون بدون ترس بازي مي‌كنند و اگر توپ اولشان وارد سبد نشد دومي و سومي را اقدام مي‌كنند و با جسارت هستند.
نوري با بيان اين موضوع كه يكسان بودن بازيكنان تيمش اصلي‌ترين ويژگي تيم ملي جوانان است، اظهار كرد: موضوع اصلي و خوب تيم ايران اين است كه همه نفرات به يكديگر نزديك هستند. تنها فردي كه با بقيه تفاوت دارد و بايد خيلي مراقب او باشيم كه آسيب نبيند خندان‌پور است. او واقعا بازيكن خوبي است و در اين مدت هم رشد چشمگيري داشته‌است. حتي با تيم بزرگسالان هم كه در ژاپن بود رضايت آقاي حاتمي را جلب كرد. البته ميثم عابدي هم شرايط بسيار خوبي دارد و بازيكن توانمندي است.
او افزود: متاسفانه اصلي‌ترين مساله‌اي كه درباره خندان‌پور ايجاد شده بود موج‌هاي منفي بود كه برخي مربيان به سمتش مي‌فرستادند. او بازيكن جواني است و براي كار با نفرات جوان بايد صبور بود. بايد آنقدر با او همراه بود و كار كرد كه بالاخره به ذهنيت حرفه‌اي برسد و بتواند در زمين مثل يك بازيكن حرفه‌اي باشد. قطعا او بعد از جام جهاني هم وارد تيم اميد مي‌شود. در مجموع بسياري از اين بازيكنان بايد بعد از جام جهاني وارد تيم اميد شوند و جدا نمانند.
نوري با اشاره به ضرورت فعاليت تيم اميد گفت: قبلا تيم اميد بود و رقابت داشت و بازيكنان به محض خروج از جوانان وارد اميد مي‌شدند اما با حذف رقابت اميدها در تقويم فيبا خلايي ايجاد شد كه فدراسيون با ايجاد تيم ب سعي دارد اين خلاء را پر كند. هرچقدر برنامه اين تيم خوب باشد بازيكنان بيشتري در سطح اول بسكتبال مي‌مانند. امسال هم آقاي آقاكوچكي با برنامه وارد شده و قطعا اين شرايط خوب را براي تيم ب ايجاد مي‌كند.
او ادامه داد: قبلا فاصله رده سني اصلي با اميد كم بود و تاثيري در رشد بسكتبال نداشت. رده سني اميد بايد چند سال پايين‌تر از تيم بزرگسالان باشد كه به آن كمك كند و اكنون اين فضا ايجاد شده‌است. قطعا با ادامه پيدا كردن اين برنامه در تيم اميد شرايط تيم ملي بزرگسالان هم بهتر و بهتر خواهد شد.
به گزارش ايسنا، تيم ملي جوانان ايران بامداد پنجشنبه ايران را به مقصد مصر ترك مي‌كند و از شنبه كارش در جام جهاني را شروع مي‌كند.
انتهاي پيام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار