کد خبر: 859081
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
هفته نهم لیگ برتر فوتسال کشور - دیدار تیم های آذرخش بندرعباس و گیتی پسند اصفهان

لیگ برتر فوتسال در حالی با مشکلات و حاشیه‌های فراوان روبه‌رو شده که هنوز این مسابقات به‌طور رسمی آغاز نشده است و در اتفاقی عجیب، دیدار افتتاحیه لیگ برتر فوتسال در حضور علی کفاشیان سرپرست کمیته فوتسال، به دلیل حاضر نشدن تیم آذرخش بندرعباس لغو شد!

به گزارش ایسنا، علاوه بر لغو دیدار فرش آرا مشهد و آذرخش بندرعباس، بازی پارسیان شهر قدس و شهرداری ساوه نیز به دلیل آماده نبودن و ارائه نشدن مدارک تیم پارسیان لغو شد. به‌جز دو تیم آذرخش و پارسیان چند تیم دیگر هم مانند، ارژن شیراز، هیات فوتبال قم، مقاومت قرچک و شهروند ساری با مشکلات فراوانی برای حضور در لیگ برتر مواجه‌اند و تا چند روز قبل، حتی شرکت برخی از این تیم‌ها در لیگ، در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

حال برای بررسی آخرین اتفاقات دیدار تیم‌های فرش آرا مشهد و آذرخش بندرعباس سخنان برخی طرفین این دیدار و مسئولین کمیته فوتسال کشور را مرور می‌کنیم.

حق ندارند اجازه بازی به بازیکنان ما ندهند

موسی زاهدی، سرپرست تیم فوتسال آذرخش بندرعباس در خصوص لغو دیدار فرش‌آرا مقابل آدرخش بندرعباس اظهار کرد: موضوع اصلی خود سلیمانی است که همه چیز را برعکس نشان می‌دهد. این مساله از جایی شروع شد که ما از طریق سیستم فدراسیون، ثبت‌نام الکتریکی بازیکنان‌مان را انجام دادیم اما به ما گفتند که باید اصل مدارک را برای آنها بیاوریم تا آنها را با مدارک ارسالی تطبیق دهند. وقتی پرونده بازیکنان ما را بررسی کردند، اعلام شد که سه بازیکن ما مشکل خروج از استان دارند.

وی ادامه داد: مشکل یکی از بازیکنان را تا روز بازی حل و مدارکش را از طریق فکس دریافت کردیم و به نماینده فدراسیون هم نشان دادیم اما سلیمانی اعلام کرد باید اصل مدارک را برای ما بیاورید. این در حالی است که مصطفی طیبی بازیکن کنونی فرش‌آرا، شش ماه بازیکن ما بود و خود من برای او برگه خروج از استان صادر کرده‌ام و اصل نامه این بازیکن هنوز دست من است اما سلیمانی ادعا می‌کند که برگه خروج از استان این بازیکن دست او است.

سرپرست تیم آذرخش بندرعباس تصریح کرد: بحث‌ ما این است که چرا سلیمانی تبعیض قائل می‌شود وگرنه ما اگر شش بازیکن هم نداشته باشیم موظف هستیم که بازی کنیم. هر حرفی می‌زنیم سلیمانی تهدید می‌کند که پرونده را به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق خواهد برد. نمی‌دانم او دبیر کمیته فوتسال است یا دبیر کمیته انضباطی و کمیته اخلاق. سلیمانی از یک طرف می‌گوید که قانون‌مند است و از آن طرف بین تیم‌ها تبعیض قائل می‌شود. روز گذشته در مشهد بودیم و من تمام بچه‌های تیم را به حرم بردم و از آنها عکس گرفتم اما سلیمانی اعلام کرده اصلاً تیم آذرخش به مشهد سفر نکرده است.

زاهدی درباره اینکه آیا اجازه بازی به بازیکنان این تیم در دیدارهای آینده داده خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: حق ندارند اجازه بازی به بازیکنان ما ندهند. مشکل خروج از استان بازیکنان‌مان را حل کرده‌ایم و نمی‌توانند مانع بازی کردن این بازیکنان شوند.

وی در مورد اینکه به احتمال فراوان نتیجه دیدار این تیم مقابل فرش‌آرا ۳ بر صفر به نفع تیم مشهدی خواهد شد، گفت: اعتراض خواهیم کرد و نمی‌گذاریم به این راحتی بازی را ۳ بر صفر به نفع فرش‌آرا کنند. اگر قرار است به بازیکن ما مجوز بازی داده نشود چطور به مصطفی طیبی بازیکن فرش‌آرا مجوز داده شده است. جالب اینجا است که برای این بازیکن کارت بازی صادر شده و نامش در لیست تیم فرش‌آرا قرار گرفته اما زمانی که سلیمانی متوجه شده ما فهمیده‌ایم این بازیکن مشکل دارد، به سرپرست تیم فرش‌آرا اعلام کرده که آذرخشی‌ها فهمیده‌اند، طیبی را بازی ندهید.

اهل بی‌قانونی و لابی‌گری نیستم

کاظم سلیمانی، سرپرست دبیری کمیته فوتسال در مورد اتفاقات و لغو دیدار تیم‌های فوتسال فرش آرای مشهد و آذرخش بندرعباس گفت: اول من در اینجا به‌صراحت اعلام می‌کنم اهل بی‌قانونی و لابی‌گری نیستم. مسئولان تیم آذرخش بی‌قانون‌اند و اطلاع از قانون ندارند و فقط تهدید کردن را بلد هستند.

وی اظهار کرد: مسئولان این تیم در سامانه مدارک خود را ثبت و ارسال نمودند و در همین سامانه بعد از ثبت مدارک به آن‌ها اعلام‌شده که مدارک شما ناقص است و باید مجدداً مدارک خود را ارسال کنید.

سرپرست کمیته فوتسال اضافه کرد: با توجه به ناقص بودن مدارک و عدم ثبت در سیستم، مسئولان باشگاه آذرخش طی تماس تلفنی با من تقاضای وقت حضوری و تحویل اصل مدارک در کمیته فوتسال شدند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان این باشگاه پنجم تیر از ساعت یک بعدازظهر تا پنج عصر در کمیته فوتسال حضور داشتند و ما در حال بررسی مدارک این تیم بودیم که نهایتاً برای ۱۲ بازیکن این تیم کارت بازی صادر شد و چهار نفر دیگر مدارکشان ناقص بود و کارت بازی این چهار نفر صادر نشد. این بازیکنان مربوط به باشگاه‌های مقاومت کرج، مس سونگون و ارژن شیراز و حتی یک بازیکن در تاجیکستان بود.

سلیمانی اظهار کرد: آن‌ها از همان دیروز من را تهدید می‌کردند که اگر کارت بازی این بازیکنان صادر نشود، ما در این مسابقه حضور پیدا نمی‌کنیم پس شما متوجه می‌شوید که مسئولان آن باشگاه از دیروز اطلاع داشتند که این بازیکنان نمی‌توانند در این مسابقه حضور داشته باشند.

سرپرست کمیته فوتسال در پایان گفت: ما طبق قانون نمی‌توانیم دقیقه‌ای برای برگزاری مسابقه‌ای صبر کنیم، ولی امروز به خاطر کفاشیان سرپرست ریاست کمیته فوتسال و بازی افتتاحیه و همچنین اولین بازی لیگ برتر به داوران و ناظر بازی اعلام کردیم تا در صورت حضور آذرخش به سالن مسابقه تا ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه هم می‌توانند صبر کنند که متأسفانه این تیم حاضر نشد و ما پرونده این تیم را به کمیته انضباطی ارسال می‌کنیم.

شاید فکر کردند که در محلات بازی می‌کنیم

اکبر تقوی، سرپرست فرش آرا در خصوص عدم حضور تیم آذرخش بندرعباس در دیدار با فرش آرا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سیستم الکترونیکی ثبت قرارداد که شاهد اجرای آن برای نخستین سال بودیم، قرارداد این سه بازیکن ثبت‌شده اما باید از تیم‌های سابق خود تسویه‌حساب مالی می‌گرفتند.به هر دلیلی این اتفاق صورت نگرفته است اما اعتقاددارم که آن سه باشگاه هم تا حدی مقصرند چون سؤال اینجاست که چرا در روز مسابقه این اتفاقات صورت گرفته است؟

وی افزود: تعجب می‌کنم که چرا در روز تعطیل به دنبال گرفتن حق رشد و این‌گونه مسائل هستند؟ اصلاً چنین قانونی در فوتسال نداریم. چطور در روز تعطیل چنین موضوعی را پیگیری کردند؟

تقوی با انتقاد از رفتار تیم آذرخش بندرعباس تصریح کرد: از رفتار تیم حریف تعجب می‌کنم زیرا ۲۰ میلیون تومان برای رسیدن به مشهد خرج کرده‌اند، از بندرعباس به تهران رفتند و از پایتخت به مشهد آمدند، اما چون این سه بازیکن تأثیرگذار را در اختیار ندارند، لج کردند و به سالن نیامدند. شاید فکر کردند که در محلات بازی می‌کنیم.

سرپرست تیم فرش آرا تأکید کرد:حتی تیم حریف در جلسه هماهنگی پیش از بازی که امروز صبح برگزار شد شرکت کرد و در این جلسه جالب است بدانید که نماینده فدراسیون از محرومیت این سه بازیکن خبر نداشت و از طریق رسانه‌ها متوجه شدیم که این سه بازیکن محروم هستند.

تقوی در پاسخ به این سؤال که چرا باید در آغاز لیگ برتر فوتسال شاهد چنین اتفاقاتی باشیم، پاسخ داد: سالی که نکو است از بهارش پیدا است.

انگیزه تیم‌ها برای شرکت در لیگ برتر کم شده است

کریم منصوری، عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ فوتسال درباره لغو دیدار افتتاحیه لیگ برتر فوتسال بین تیم‌های آذرخش بندرعباس و فرش آرای مشهد در پی اعتراض تیم بندرعباسی اظهار کرد: سه بازیکن آذرخش به خاطر نقص در پرونده نباید بازی می‌کردند که اگر این نقص درست باشد، محرومیت بازیکنان هم مشکلی نداشت. در هر حال باید گزارش ناظر بازی و نماینده فدراسیون فوتبال را بخوانیم تا در خصوص نتیجه بازی تصمیم‌گیری کنیم.

وی با اشاره به اعتراض مسئولان باشگاه آذرخش به سلیمانی و اینکه می‌گفتند مصطفی طیبی بازیکن فرش آرا هنوز اصل برگه خروج از استان خود را به سازمان لیگ تحویل نداده، گفت: اولاً مسئولان آذرخش از کجا می‌دانستند این برگه به سازمان لیگ نرسیده است؟ ثانیاً اگر اعتراضی داشتند، باید بازی را برگزار می‌کردند و پس از مسابقه اعتراض می‌کردند. نمی‌دانم چرا اکنون این‌همه هجمه علیه آقای سلیمانی است. مدیران دبیری به او اعتراض می‌کند و مسئولان آذرخش هم می‌گویند او تبعیض قائل می‌شود.

عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ فوتسال با بیان اینکه همه تیم‌ها از لحاظ مالی مشکل‌دارند، تصریح کرد: این اتفاقات نشان می‌دهد انگیزه تیم‌ها برای شرکت در لیگ برتر کم شده است و همه دنبال بهانه هستند تا از زیر کار فرار کنند وگرنه اگر پول خرج کردن تیم‌ها یک‌طرفه نبود، تیم‌ها با انگیزه بیشتری در مسابقات شرکت می‌کردند.

منصوری در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لیگ برتر و بررسی شکایات با ما است اما کارهای تشکیلاتی با کمیته فوتسال است، درصورتی‌که اگر تشکیلات هم زیر نظر سازمان لیگ باشد، مسائل را حل می‌کنیم.

از طریق معاونت پارلمانی وزارت رزش و جوانان پیگیری می‌کنم

در همین خصوص نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت گفت: مشکل به وجود آمده و تبعیض در حق نماینده هرمزگان در لیگ برتر فوتسال کشور را از مقامات وزارت ورزش و جوانان پیگیری می‌کنم.

احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دیگر دنیای امروز ورزش، دنیای پیشرفت و نگاه اقتصادی به آن است و زمان لابی‌بازی و تبعیض‌گری به اتمام رسیده است.

وی بابیان اینکه پس از اتفاقات مشهد در جریان علت عدم حضور این تیم در زمین مسابقه قرار گرفتم، خاطرنشان کرد: از طریق معاونت پارلمانی وزارت ورزش و جوانان نیز این موضوع را پیگیری می‌کنم که علت نگاه تبعیض‌آمیز به یک موضوع در دو تیم مختلف و حکم واحد نداشتن چه بوده است.

مرادی با اشاره به اینکه نباید به هرمزگان و نماینده آن نگاه محرومیت و بدون حامی داشت، اضافه کرد: به‌طور حتم باید نگاه مسئولان کشور به‌ویژه ورزش به استان هرمزگان نگاه توسعه‌ای و حمایتی باشد زیرا هرمزگان پتانسیل بالایی در حوزه ورزش دارد.

این نماینده مجلس در خصوص مشکلات تیم فوتسال آذرخش در مسابقات لیگ برتر گفت: پیش از آغاز مسابقات این فصل جلسه‌ای را با معاونت پارلمانی وزارت ورزش و جوانان برای برطرف کردن مشکلات این تیم هماهنگ کردم که متأسفانه مسئولان این تیم در این جلسه حاضر نشدند اما در حد توان از هیچ کمک و حمایتی از این نماینده لیگ برتری هرمزگان دریغ نمی‌کنم.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار