کد خبر: 859077
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
پنالتی انگلیس

تیم زیر ۲۱ سال انگلیس با قبول شکست برابر آلمان در نیمه نهایی قهرمانی اروپا از رسیدن به دیدار نهایی بازماند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی بی سی اسپورت، وقتی دیدار آلمان و انگلیس در نیمه نهایی قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا به ضربان پنالتی کشیده شد، دل در دل هواداران انگلیس نبود. آنها به این فکر می‌کردند که دوباره همان داستان همیشگی برای آنها رخ می‌دهد یا خیر. حالا انگار انگلیس به باختن در ضربات پنالتی عادت کرده است. فرقی نمی‌کند که بازیکنانی چون بکام، لمپارد یا جرارد پنالتی‌زن تیم باشند یا جوانان زیر ۲۱ سال.

* جام جهانی ۱۹۹۰

 تیم خوب بابی رابسون در سال ۱۹۹۰ هیچ چیز برای رسیدن به فینال این دوره کم نداشت. بزرگانی چون پل گاسکوئین، گری لینه‌کر، استورات پیرس همگی در این رقابت‌ها ستاره‌های انگلیس بودند. آنها به نیمه نهایی رسیدند و در دیدار نیمه نهایی برابر آلمان قرار گرفتند و در ضربات پنالتی شکست خوردند. استورات پیرس و کریس وادل پنالتی‌های حساس انگلیس را از دست دادند و همین باعث شد که ژرمن‌ها به فینال برسند و در دیدار نهایی نیز آرژانتین را شکست دهند و قهرمان شوند.

* یورو ۱۹۹۶

تیم ملی انگلیس در نیمه نهایی یورو برابر آلمان قرار گرفت و در این دیدار هم با نتیجه ۵ بر ۴ در پنالتی شکست خورد. گرت ساوتگیت سرمربی فعلی انگلیس تنها پنالتی بازی را از دست داد.

* جام جهانی ۹۸

این بار نیز تیم ملی انگلیس در جام جهانی شکست خورد و حذف شد. تیم گلن هادل در این دوره برابر آرژانتین قرار گرفت. هر چند مایکل اوون گل فوق العاده‌ای برای انگلیس به ثمر رساند ولی بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و در پنالتی انگلیس شکست خورد و حذف شد.

* یورو ۲۰۰۴

این بار نوبت به دیوید بکام رسید تا با پنالتی عجیب خود در این دیدار سوژه شود و انگلیس برابر میزبان رقابت‌های یورو شکست بخورد و باز هم در ضربات پنالتی حرفی برای گفتن نداشته باشد.

* جام جهانی ۲۰۰۶

انگلیس این بار با اسون گوران اریکسون تیم خوبی را برای جام جهانی آماده کرده بود ولی یک بار دیگر ضربات پنالتی سرنوشت تلخی برای آنها رقم زد. استیون جرارد، فرانک لمپارد، مایکل کریک و وین رونی همه جزو بهترین پنالتی زنان بودند ولی برابر پرتغال شکست خوردند.

* یورو ۲۰۱۲

در این دوره نیز انگلیس برابر ایتالیا قرار گرفت و در یک چهام نهایی در ضربات پنالتی شکست خورد. پنالتی زیبای آندره پیرلو به جو هارت هنوز در یاد علاقه مندان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار