کد خبر: 859070
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

مسابقات جهانی تکواندو که از روز شنبه سوم تیرماه به میزبانی کره جنوبی در سالن «تی وان» شهر موجو آغاز شده تیم ملی کشورمان با نتایج ضعیفی که کسب کرده فعلا در جدول توزیع مدالها در مکان ششم قرار دارد در روز پنجم مسابقات جهانی تکواندو، سجاد مردانی نماینده وزن 87+ کیلو گرم ایران که تا مرحله یک چهارم نهایی بالا آمده بود و یکی از امیدهای مدال برای کشورمان محسوب می شد برابر چو ماهاما از بریتانیا 14 بر یک شکست خورد و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند. در این مبارزه مردانی پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف هینو تیمو از فنلاند رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۶به برتری رسید. وی در دور سوم و دیداری نفس گیر رو در روی روسلان ژوپاروف از قزاقستان رفت و با نتیجه 8 بر 6 و در راند طلایی به پیروزی رسید و به جمع هشت نفر پایانی راه یافت.

اما نماینده وزن 87+ کیلو گرم در مرحله یک چهارم نهایی 14 بر یک مغلوب ماهاما چو از بریتانیا شد و ملی‌پوش ایران با یک شکست سنگین از دور رقابتها کنار رفت. مردانی در المپیک ریو هم به همین حریف باخته بود. ماهاما در المپیک ریو به مدال نرسید و پنجم شد.در سایر مسابقات هم، سعید رجبی در وزن 87 - کیلوگرم برابر ولادیسلاو لارین از روسیه شکست سنگین 20 بر 4 را متحمل شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت. رجبی در دیدار قبلی خود رافائل آلبا از کوبا و دارنده مدال طلا و نقره قهرمانی جهان در سال های 2015 و 2016 را 14 بر 10 شکست داده بود.زهرا پوراسماعیل، نماینده وزن ۷۳ – کیلوگرم ایران در نخستین مسابقه خود توانست ساندرا وانگاس از کلمبیا را هشت بر سه از پیش‌رو بردارد اما در مرحله بعدی به مصاف رشمی کینگ از هلند رفت و 15 بر 2 شکست خورد تا دیگر حذف شده ایران باشد. به این ترتیب پرونده تیم ملی تکواندو ایران در پایان روز پنجم بدون کسب مدال بسته شد.

پیش از این از تیم ۱۴ نفره اعزامی ایران به این دوره از رقابتها تا کنون ۱۰ تکواندوکار به دیدار رقبای خود رفته اند، آرمین هادی پور به نشان نقره و مسعود حجی زواره هم به نشان برنز دست یافته اند. سجاد مردانی، زهرا پوراسماعیل، سعید رجبی، فرزان عاشورزاده، اکرم خدابنده، ناهید کیانی ، ملکیا میرحسینی و ابوللفضل یعقوبی هم از دور رقابتها حذف شده اند.قابل ذکر است کیمیا علیزاده نهم تیرماه در آخرین روز رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان به دیدار رقبای خود می رود.

تیم‌ملی تکواندو کشورمان در این دوره از رقابتها در بخش مردان با ترکیب آرمین هادی‌پور (وزن ۵۴- کیلوگرم)، فرزان عاشورزاده (وزن ۵۸- کیلوگرم)، میرهاشم حسینی (وزن ۶۳- کیلوگرم)، ابوالفضل یعقوبی (وزن ۶۸- کیلوگرم)، مسعود حجی‌زواره (وزن ۷۴- کیلوگرم)، پوریا عرفانیان (وزن ۸۰- کیلوگرم)، سعیدرجبی (وزن ۸۷- کیلوگرم) و سجادمردانی (وزن ۸۷+ کیلوگرم) با هدایت بی باک، نصر و افشار رو در روی حریفانشان صف آرایی کردند. در بخش بانوان هم  ناهید کیانی (وزن ۴۹- کیلوگرم)، طیبه پارسا (وزن ۵۷- کیلوگرم)، کیمیا علیزاده (وزن ۶۲- کیلوگرم)، ملیکا میرحسینی(وزن ۶۷- کیلوگرم)، زهرا پوراسماعیل (وزن ۷۳- کیلوگرم) و اکرم خدابنده (وزن ۷۳+ کیلوگرم) نیز ترکیب تیم‌ملی زنان کشورمان را تشکیل دادند.مهرو کمرانی فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی هم هدایت تیم بانوان رابر عهده داشتند. 

بیست و سومین دوره رقابتهای قهرمانی جهان که با حضور تکواندوکارانی از ۱۸۳ کشور جهان در کره جنوبی جریان دارد، تا روز جمعه نهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار