کد خبر: 859062
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
قرار است دریافت‌کنندگان یارانه با گرو گذاشتن حساب سرپرست خانوار، یک کارت اعتباری خرید کالا به‌ارزش ۵میلیون تومان دریافت کنند که بانک مرکزی این مبلغ را در مدت ۵ سال با سود ۱۸درصد از حساب یارانه متقاضیان برداشت خواهد کرد.
میزان: یاراکارت کارت خریدی است که در ابتدا موجودی آن 5 میلیون تومان بوده و امکان نقل و انتقال و برداشت این وجه از از کارت وجود ندارد و تنها می‌توان با آن خرید کرد و هدف از ارائه چنین کارت‌هایی افزایش قدرت خرید مردم است.
 
یاراکارت به تمامی سرپرستان خانواری که در لیست دریافت یارانه قرار دارند پرداخت می‌شود و ضمانت پرداخت این وام در ابتدا تنها حساب یارانه بوده ولی در اصل ابلاغیه این موضوع به بانک‌ها آمده است که شعبات بانک‌ها می‌توانند با دریافت سفته و درخواست ضامن در جهت تضمین بازپرداخت وام از وام‌گیرندگان اقدام نمایند.
 
این کارتهای اعتباری جدید در قالب عقد مرابحه صادر شده و تسهیلات به‌صورت نسیه اقساطی به اشخاص داده می‌شود. بازپرداخت اقساط نیز به‌صورت مستقیم از حساب یارانه افراد صورت خواهد گرفت. در مرحله اول سقف تسهیلات اعطایی از  طریق این سازوکار 50 میلیون ریال خواهد بود. مهلت بازپرداخت تسهیلات حداقل 36 و حداکثر 60 ماه خواهد بود. به‌جز برداشت وام از یارا کارتهای اعتباری سایر عملیاتهای بانکی از قبیل برداشت وجه، انتقال وجه و برداشت کارمزد از طریق کارتهای مذکور امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
نحوه گرفتن وام با کارت یارانه سرپرست خانوار

 
بانک مرکزی به منظور پوشش گسترده کارت‌های اعتباری در کشور و تسهیل بهره‌مندی تمام اقشار جامعه از تسهیلات بانکی به پشتوانه یارانه واریزی به حساب خانوارها که در نهایت می‌تواند منتج به افزایش قدرت خرید خانوارها و ارتقای رضایتمندی جامعه از نظام بانکی و کمک به تولید و اشتغال داخلی می‌شود، طرح «یاراکارت اعتباری» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
 
براساس این بخشنامه که 27 اردیبهشت ماه ابلاغ شد تمام سرپرستان خانوارها که مشمول اخذ یارانه هستند، می‌توانند با ارائه درخواست برای اخذ یاراکارت اعتباری به مؤسسه اعتباری مراجعه کنند.یاراکارت اعتباری در قالب عقد مرابحه توسط مؤسسه اعتباری صادر و تسهیلات آن به صورت نسیه اقساطی به اشخاص مشمول اعطا می‌شود.همچنین به هر خانوار مشمول دریافت یارانه، صرفاً یک فقره یاراکارت اعتباری اعطا و کارت مزبور به نام سرپرست خانوار صادر می‌شود.
 
طبق روش‌های طراحی شده بازپرداخت تسهیلات اعطایی به صورت خودکار از محل حساب‌های یارانه‌ای اشخاص انجام می‌پذیرد و بدین سبب ریسک ناشی از عدم پرداخت اقساط از سوی اشخاص مشمول به حداقل می‌رسد.
 
جزئیات یاراکارت براساس تعداد اعضای خانوار به شرح جدول زیر است:
نحوه گرفتن وام با کارت یارانه سرپرست خانوار  
 
وام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار