کد خبر: 859020
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
شمخانی در واکنش به تهدیدات اخیر آمریکا علیه سوریه
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نسبت به عواقب اقدامات یکسویه آمریکا و زیر پا گذاشتن مبانی حقوق بین‌الملل و حاکمیت ملی سوریه هشدار داد و رفتارهای نابخردانه و ماجراجویانه آمریکا در این کشور را مصداق بارز بازی با آتش خواند.

جوان آنلاين: علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به تهدیدات اخیر آمریکا علیه سوریه که به بهانه قصد دمشق برای استفاده از سلاح شیمیایی مطرح شده است، اظهار داشت: طرح مجدد ادعاهای واهی علیه سوریه تداوم سناریوی آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های مستمر جبهه تروریسم و مقابله با پیشروی‌های تعیین کننده ارتش سوریه است. 

دریابان شمخانی با اشاره به ضرورت ورود سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) به موضوع ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا عنوان کرد: در صورتی که دولت آمریکا در طرح ادعاهای خود صداقت دارد باید اطلاعات مربوطه را در اختیار بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی قرار دهد تا با همکاری دولت سوریه مورد راستی آزمایی بی طرفانه قرار بگیرد.

وی با یادآوری تجاوز غیرقانونی آمریکا به خاک سوریه و هدف قرار دادن پایگاه هوایی شعیرات به بهانه استفاده این کشور از سلاح شیمیایی افزود: ایران و روسیه پس از این رخداد رسما خواستار اعزام هیأت حقیقت یاب بین‌المللی برای بررسی ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا شدند، ولی واشنگتن برای جلوگیری از افشای پوچ بودن اتهامات مطرح شده علیه سوریه، مانع انجام این اقدام شد.

شمخانی با هشدار نسبت به عواقب اقدامات یک سویه آمریکا و زیر پا گذاشتن مبانی حقوق بین‌الملل و حاکمیت ملی سوریه افزود: بدون شک رفتارهای نابخردانه و ماجراجویانه آمریکا در سوریه مصداق بارز بازی با آتش بوده و صحنه نظامی در این کشور تداوم تجاوز یک طرفه آمریکا به سوریه و مواجه نشدن با واکنش متقابل را تغییر خواهد داد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار