کد خبر: 859011
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
رئیس مجلس از آمادگی ایران برای پذیرش سرمایه‌گذاری کره جنوبی در حوزه‌های انرژی و خطوط ریلی خبر داد.
پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی: رئیس مجلس از آمادگی ایران برای پذیرش سرمایه‌گذاری کره جنوبی در حوزه‌های انرژی و خطوط ریلی خبر داد.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دومین نشست رؤسای مجالس کشورهای حوزه اوراسیا در دیدار با «کان‌چانگ‌هه» رئیس مجلس ملی کره جنوبی، از اداره مناسب نشست بین‌المللی رؤسای مجالس آسیا و اروپا (اوراسیا) تشکر و بر اهمیت ساماندهی همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، گمرکی و مالی کشورهای حوزه اوراسیا تأکید کرد.
 
وی در بخشی از سخنانش، ابعاد برنامه پنج ساله ششم جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد و آمادگی تهران را برای پذیرش سرمایه‌گذاری کره جنوبی و واگذاری پروژه‌هایی در حوزه‌های انرژی، محیط زیست، خطوط ریلی و ... اعلام کرد.
 
رئیس مجلس تسهیل در روابط بانکی، صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم بین سئول و تهران را گام مهمی در تحکیم روابط موجود خواند.
 
لاریجانی، آمادگی گروه دوستی پارلمانی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی را برای تقویت روابط موجود مورد تأکید قرار داد.
 
«کان‌چانگ‌هه» رئیس مجلس ملی کره جنوبی نیز در این دیدار، روابط دو کشور را رو به پیشرفت خواند و افزود: روابط پارلمانی تقویت‌کننده و مکمل روابط بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور  است.
 
وی، آمادگی کشورش را برای همکاری با ایران در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی‌های پاک و خودروسازی مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ما هم عقیده داریم که رفع موانع و تسهیل صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور، زیربنای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور می‌باشد.
 
رئیس مجلس کره جنوبی در پاسخ به دعوت لاریجانی، آمادگی خود را برای سفر به تهران ابراز داشت و گفت: پیشنهاد می‌کنم که هر سال در تهران و سئول به نوبت دیدار داشته باشیم.
 
«کان‌چانگ‌هه» در پایان این دیدار، ضمن تأکید طرفین بر ضرورت تمرکز بر راه‌حل سیاسی و مذاکره در بحران‌های منطقه‌ای از جمله در قبال کره شمالی، سوریه، یمن و لیبی خطر فزاینده رشد و سرایت تروریسم به شرق آسیا و از جمله فیلیپین مورد توجه قرار گرفت و بر اهمیت رایزنی‌ها و مقابله جدی با تروریسم تأکید شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار