کد خبر: 858998
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
قاسمی در واکنش به تصمیم اخیر دادگاه عالی آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به تصمیم دادگاه عالی آمریکا در تأیید ایجاد محدودیت برای ورود اتباع ٦ کشور مسلمان به این کشور گفت:دولت آمریکا چشم خود را بر مسببان اصلی اقدامات تروریستی در آمریکا بسته است و آشکارا آدرس غلط می‌دهد.

جوان آنلاين: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اخیر دادگاه عالی آمریکا در تایید ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان 6 کشور اسلامی به آمریکا گفت: این تصمیم دادگاه عالی اگرچه موقتی است و در ماه اکتبر سال جاری میلادی مورد بازنگری قرار می‌گیرد، اما در عین حال بر خلاف ادعای دولتمردان آمریکا، نشان دهنده تصمیم حاکمیت آن کشور در برخورد تبعیض آمیز با مسلمانان و نگاه غیرمنصفانه نسبت به آنان است.

قاسمی اضافه کرد: در حالی که اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان مقیم آمریکا و مسلمانانی که به آن کشور سفر می کنند، از جمله ایرانیان، به گواهی تاریخ، فرهنگ و تمدن خود قانونمدار، مسالمت‌جو و گریزان از افراط و خشونت بوده و هستند، نگاه حاکمان آمریکا به آنان همواره با بدبینی، توهین و تحقیر همراه بوده است. مواضع رئیس جمهور آمریکا چه در دوران مبارزه انتخاباتی و چه بعد از رسیدن به قدرت یک نمونه از این برخورد توهین آمیز است.

قاسمی با محکومیت این اقدام خاطرنشان کرد: جای تاسف است که دولت آمریکا به دلایل کوته بینانه اقتصادی و تجاری، چشم خود را بر مسببین اصلی اقدامات تروریستی در آمریکا بسته است و آشکارا آدرس غلط می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن بررسی دقیق تصمیم اخیر دادگاه عالی آمریکا، اقدامات متقابل و متناسب خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار