کد خبر: 858988
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها و هم پیمانانش از اف.ای.تی.اف به‌عنوان یک ابزار در جهت سیاست‌هایشان استفاده می‌کنند و ایران به هیچ وجه از مواضع خود در مبارزه با تروریسم کوتاه نمی‌آید.

باشگاه خبرناران جوان: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها و هم پیمانانش از اف.ای.تی.اف به‌عنوان یک ابزار در جهت سیاست‌هایشان استفاده می‌کنند و ایران به هیچ وجه از مواضع خود در مبارزه با تروریسم کوتاه نمی‌آید.
 
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره تعلیق تحریم‌های بانکی گروه ویژه اقدام مالی اف.ای.تی.اف اظهار داشت: در ارتباط با اف.ای.تی.اف برای اینکه وارد تحریم مجدد سیستم بانکی شویم، یک چالش گسترده‌ای وجود دارد، بطوریکه از یک طرف آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی، عربستان و اینگونه کشورها فشار زیادی وارد می‌کردند تا تعلیق تحریم‌ها، تمدید نشود و از سوی دیگر کشورهای اروپایی نیز مخالف تمدید تحریم‌ها بودند اما طبیعتاً این تعلیق‌ها تمدید شد.  
 
وی تصریح کرد: اصل موضوع نوعی حرکت ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران است که به بهانه شفاف‌سازی بیشتر با نگاه سیاسی می‌خواهند، تحریم‌هایی را به ایران تحمیل کنند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان داشت: در شرایط فعلی که ما به دنبال باز شدن فضای بیشتر پولی- اقتصادیِ بین‌المللی برای کشور هستیم، تمدید تحریم‌های بانکی اف.ای.تی.اف نکته مثبتی است.  
 
بروجردی ادامه داد: البته ما هم سیاست‌های خود را در رابطه با مسائل مختلف داریم و طبیعتاً آنچه را که آنها بخواهند برای ما شرط بگذارند، بدون در نظر گرفتن ضوابط جمهوری اسلامی ایران قبول نخواهیم کرد.  
 
وی اضافه کرد: با تصویب تعلیق یک‌سال مجدد تحریم‌ها، باید برای مراحل بعد هم تلاش کنیم تا این تحریم‌ها کلاً لغو و برداشته شود.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه گروه اقدام مالی اف.ای.تی.اف و توصیه‌های آنها برای ایران جدای از بحث‌ برجام است، افزود: موضوعی که اف.ای.تی.اف دنبال می‌کند در واقع مشابه ساختاری است که خود ما هم در مجلس آن را مطرح کرده و قانونی به عنوان پولشویی و شفاف سازی مراودات بانکی تصویب کرده‌ایم، بنابراین مسئله‌ای نیست که در قوانین جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته باشد.  
 
بروجردی تأکید  کرد:  موضوع قابل بحث و مهم، اهداف سیاسی است که آنها دنبال می‌کنند و می‌خواهند نظرشان را به ایران تحمل کنند، که طبیعتاً از دید جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و نخواهد بود.  
 
وی ادامه داد: بنابراین ضمن اعتقاد به شفاف‌سازی در سیستم بانکی که یکی از سیاست‌های جدی ما در مبارزه با تروریسم است، علی‌رغم  ادعایی که آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان دارند، آنها به تروریسم‌ها کمک مالی و تسلیحاتی می‌رسانند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: سیاست  آنها این است که از اف.ای.تی.اف به عنوان یک ابزار در جهت سیاست خودشان استفاده می‌کنند و این موضوع از دید جمهوری اسلامی ایران غیر قابل قبول است.  
 
بروجردی با اشاره به اینکه برخی از تعاریف آنها از دید ایران به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و تأکید کرد: ما معتقدیم که تشکل‌هایی که تحت عنوان‌هایی از سرزمین خود مثل تشکل‌های فلسطینی که در چارچوب مفاهیم بین‌المللی هم جزو حقوق شناخته شده‌اند، به هیچ وجه در قالب بحث تروریسم نمی‌گنجند.  
 
وی ادامه داد: تروریسم‌ یک شاخصه واضحی دارد و حتی سازمان ملل هم در تحولات منطقه، نام‌های داعش، النصره و القاعده را جزو جبهه‌ تروریسمی اعلام کرده است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با وجود این اختلاف نظر‌ها در  چارچوب تعریف تروریسم، ما صد در صد ضمن اعتقاد به مبارزه با پدیده شوم تروریسم، حمایت خود را از گروه‌های مقاومت برای دستیابی به حقوق قانونی مردم مظلوم و محروم فلسطین ادامه خواهیم داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار