کد خبر: 858965
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره‌بار گفت: با افزايش ورود ميوه‌هاي داخلي به بازار، فروش نمونه‌هاي وارداتي آنها كه به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شوند به شدت كاهش يافته است.
حسين مهاجران، رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره‌بار در گفت وگو با ايلنا، در خصوص قيمت ميوه تابستاني در بازار اظهار كرد: از آنجايي كه تقريباً همه جاهاي كشور محصولاتشان به بازار رسيده است قيمت‌ها متعادل شده است و دو نوع ميوه‌اي كه قيمت بالاتري دارد به خاطر هزينه برداشت اين محصولات است.
 
وي افزود: آلبالو كيلويي 2 هزار تومان بوده در حالي كه هزينه برداشت آن هزار و 800 تومان است و گيلاس هم به همين صورت قيمت بالاتري نسبت به ميوه‌هاي ديگر دارد. باقي ميوه‌ها هم تنها 10 درصد كه سوپر محسوب مي‌شود، گران تراند، اما ميوه‌هاي ديگر داراي قيمت متعادل هستند و كاهش قيمت بيشتر از اين به صلاح كشاورز نخواهد بود و سرمايه‌اش را از دست مي‌دهد.  مهاجران در رابطه با بالا بودن قيمت پياز خاطر نشان كرد: محصول پياز اصفهان در برخي شهر‌ها هنوز به دست نيامده است. تا كنون تنها دزفول تأمين كننده پياز كشور بود اما حالا اصفهان هم با وسعت بالاي خاكي كه دارد به اين جرگه پيوسته است. مدت كوتاهي كه محصول تمام شهرهاي اين استان برداشت شود، قيمت بازار متعادل خواهد شد.  وي با اشاره به كاهش فاحش قيمت صيفي‌جات تصريح كرد: صيفي‌جات قيمت بسيار پاييني دارند، هندوانه بسيار مرغوب حدود 300 تا 400 تومان و نوع متوسط آن از 100 تا 200 تومان به فروش مي‌رسد. طالبي از كيلويي هزار و 800 تا 800 تومان، ملون از كيلويي1500 تا 500 و خربزه از كيلويي 2 هزار و 500 تا 100 در بازار خريد و فروش مي‌شود.
 
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره بار در خصوص ميوه‌هاي قاچاق در بازار تشريح كرد: چهار نوع ميوه وارداتي قاچاق در كشور وجود دارد كه با شروع فصل تابستان و توليد مكفي داخلي مردم كمتر به سراغ آنها مي‌روند. انگور شيلي كه كيلويي 35 هزار تومان بود در حال حاضر با 15 هزار تومان هم ديگر خريده نمي‌شود و دليل آن توزيع انگور ياقوتي به بازار است كه محصول داخلي فروش انگور وارداتي را به صفر رساند. ما بيشترين تنوع توليد انگور را در كشور داريم.
وي در پايان افزود: سيب فرانسوي در بازار وجود دارد، اما با ورود سيب گلاب از شهريار و بروجرد به بازار فروش، اين سيب هم با كاهش رو به رو شده است. يك نوع گلابي وارداتي از چين است كه تا برداشت گلابي شهريار در بازار رونق خواهد داشت. ديگر ميوه وارداتي قاچاق آووكادو است كه در كشور وجود ندارد، اما به خاطر تنوع ميوه‌هاي تابستاني اين نوع ميوه با كاهش قيمت و كاهش شديد فروش مواجه شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار