کد خبر: 858964
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
دبير علمي کنفرانس بين‌المللي مقابله با گردوغبار تهران جزئيات برنامه‌هاي فني و کارشناسي اين کنفرانس را اعلام کرد.
دبير کميته علمي کنفرانس بين‌المللي گردوغبار تهران گفت: سابقه اين کنفرانس به قطعنامه چهارم سازمان ملل متحد درباره گردوغبار برمي‌گردد که در بند هفتم آن آمده سازمان ملل بايد با همکاري جمهوري اسلامي ايران سميناري درباره مسئله گردوغبار برگزار کند.
سعيد متصدي افزود: بعد از اين قطعنامه و از چند ماه پيش‌ دعوت از کشورها به اين کنفرانس را آغاز کرديم و تا اين لحظه ۳۱ کشور از جمله حدود ۱۴ وزير در اين کنفرانس حضور خواهند داشت و سازمان‌هاي بين‌المللي، آژانس‌ها و نهادهاي ملل متحد همچون UNDP ،UNEP  و UNDESA نيز در آن شرکت مي‌کنند. از مقامات نيز در سطح معاون دبير کل سازمان ملل متحد در اين کنفرانس حضور دارند و در کشور خودمان نيز رياست جمهوري افتتاحيه آن را برگزار خواهد کرد.
 
وي تأکيد کرد: اين کنفرانس از دو ديدگاه در بحث‌هاي علمي بستر مناسبي است؛ يکي ديدگاه سياستگذاري و کشورها که در بخش اول کنفرانس در اين راستا گفت‌وگوي وزرا را خواهيم داشت و مسئولان بلندپايه کشورها درباره مسائل همکاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي و فعاليت‌هاي موردنظر براي مقابله با گردوغبار مذاکره خواهند کرد. به اين ترتيب يک فرايند خوب همکاري‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي را خواهيم داشت که در دو پنل صورت مي‌گيرد و بيشتر هم تلاش مي‌کند همکاري و هماهنگي بين کشورها را به وجود آورد که اين بخش مهمي از کنفرانس است.
معاون محيط‌زيست انساني سازمان حفاظت محيط‌زيست اضافه کرد: رويکرد دوم علمي است و دو برنامه عمده در اين راستا به پنل‌هاي تخصصي‌اي که برگزار مي‌شود بيشتر به موضوع منابع و منشأ گردوغبار در جهان و منطقه مي‌پردازد و پايش، پيش‌بيني و هشدار را در نظر مي‌گيرد. همچنين به بحث انتقال فناوري و نوآوري‌هاي مرتبط با بحث گردوغبار در منطقه و دنيا توجه داريم و شيوه‌هاي مقابله با گردوغبار و تکنولوژي‌هاي جديد را به اشتراک مي‌گذاريم.  متصدي افزود: بحثي هم درباره تأمين منابع مالي فعاليت‌ها داريم و روش‌هايي که براي فعاليت‌هاي عمده تثبيت کانون‌هاي گردوغبار را که به کار مي‌آيد، به بحث خواهيم گذاشت.
 
وي تأکيد کرد: همکاري‌هاي نزديک منطقه‌اي از ديگر مواردي است که دنبال مي‌کنيم يک پنل هم اختصاص دارد به اثرات گردوغبار بر اجتماع و اقتصاد کشورها و اثرات نامطلوب گردوغبار بر جوامع انساني را بررسي مي‌کند. اينها کلياتي است که با صاحبنظران جهان در موضوع گردوغبار به بحث مي‌گذاريم و نظراتشان در بيانيه کنفرانس جمع‌بندي و ارائه خواهد شد.
دبير کميته علمي کنفرانس بين‌المللي گردوغبار تهران تصريح کرد: برنامه بازديدي براي اين متخصصان گذاشته‌ايم تا از فعاليت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در مناطق درگير با گردوغبار به ويژه خوزستان آگاه شوند. پايلوت‌هايي که در کاشان براي مقابله با گردوغبار نيز انجام داده‌ايم در کنار کانون‌هاي گردوغبار خوزستان و اثرات آنها به اين متخصصان نشان مي‌دهيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار