کد خبر: 858959
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۳۶ سال از حمله تروريستي به حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و شهداي هفتم تير گذشت
كشورهاي غربي درحالي اتهام تروريست‌پروري به نظام جمهوري اسلامي مي‌زنند كه تاكنون ۱۷هزار شهيد ترور فداي اين راه شده‌اند و حتي رهبر معظم انقلاب نيز از اين طريق مستثنا نماند و جانباز حادثه تروريستي منافقان شد.
يك روز قبل از حادثه انفجار تروريستي دفتر حزب جمهوري اسلامي در 7 تيرماه سال 60 بود كه آيت‌الله خامنه‌اي هنگام سخنراني در مسجد ابوذر تهران مورد هدف عمليات ترور گروهك فرقان قرار گرفت و از ناحيه يك دست خود دچار مصدوميت شد.
ماجرا به اين منوال بود كه تروريست‌ها از طريق كارگذاشتن بمب در ضبط صوت هدف شوم خود را پيگيري مي‌كردند و در حالي كه آيت‌الله خامنه‌اي در حين سخنراني به طرف ديگر ميز حركت مي‌كند، انفجار ضبط صوت صورت مي‌گيرد و ايشان بي‌هوش روي زمين مي‌افتند. يكي از محافظان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي روايت مي‌كند: «هر طور بود راه را باز كرديم و خودم برگشتم پشت تريبون، ضبط‌صوت مثل يك دفتر 40 برگ از وسط باز شده بود. با ماژيك قرمز هم روي جداره داخلي‌اش نوشته بودند: اولين عيدي گروه فرقان به جمهوري اسلامي!»
 
با هر زحمتي كه بود حضرت آيت‌الله خامنه‌اي را به بيمارستان منتقل مي‌كنند. وخامت حال ايشان مسئله‌اي بود كه تمامي پزشكان حاضر در صحنه به آن اذعان مي‌كنند. دكتر ميلاني كه از پزشكان معالج رهبر معظم انقلاب بود، روند مداواي آيت‌الله خامنه‌اي را چنين بازگو مي‌كند: «جراحت خيلي سنگين بود، سمت راست بدن پر از تركش و قطعات ضبط صوت بود، حتي يكي از تركش‌ها زير گلوي آقا جا خوش كرده بود. قسمتي از سينه ايشان كاملاً سوخته بود. يكي دو تا از دنده‌ها هم شكسته بود. دست راست هم كاملاً از كار افتاده بود و از شدت ضربه ورم كرده بود. استخوان‌هاي كتف و سينه كاملاً ديده مي‌شد.
 
37 واحد خوني و فرآورده‌هاي خوني به آقا‌ زده بودند كه خود اين تعداد، واكنش‌هاي انعقادي را مختل مي‌كرد... دو سه بار نبض آقا افتاد و چند بار مجبور شديم پانسمان را باز كنيم و دوباره رگ‌ها را مسدود كنيم... خيلي عجيب بود، انگار هيچ چيز به اراده ما نبود. » با بهبود آيت‌الله خامنه‌اي و برگشت خوردن اولين عيدي، امام خميني(ره) پيامي خطاب به ايشان صادر كردند كه در بخشي از اين پيام آمده است: «اكنون دشمنان انقلاب با سوءقصد به شما كه از سلاله رسول اكرم(ص) و خاندان حسين بن علي(ع) هستيد و جرمي جز خدمت به اسلام و كشور اسلامي نداريد و سربازي فداكار در جبهه جنگ و معلمي آموزنده در محراب و خطيبي توانا در جمعه و جماعات و راهنمايي دلسوز در صحنه انقلاب مي‌باشيد، ميزان تفكر سياسي خود و طرفداري از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند. اينان با سوءقصد به شما عواطف ميليون‌ها انسان متعهد را در سراسر كشور بلكه جهان جريحه‌دار نمودند... من به شما خامنه‌اي عزيز، تبريك مي‌گويم كه در جبهه‌هاي نبرد با لباس سربازي و در پشت جبهه با لباس روحاني به اين ملت مظلوم خدمت نموده، و از خداوند تعالي سلامت شما را براي ادامه خدمت به اسلام و مسلمين خواستارم.»
آيت‌الله خامنه‌اي نيز در اولين مصاحبه در بيمارستان پس از ترور، جان‌باختگي و ارادت خود را نسبت به حضرت امام خميني(ره) ابراز كرد و گفت: «من بدين وسيله از همين جا عرض سلام و ارادت بي‌پايان خودم را خدمت امام امت مي‌كنم و به ايشان عرض مي‌كنم كه در مقابل حوادثي اين چنين، ما هيچ انتظاري نداريم و توقعي نداريم كه كمترين رنجشي به خاطر ايشان بنشيند. ما معتقديم كه «سر خمّ مي ‌سلامت، شكند اگر سبويي.»
 
به گزارش خانه ملت، حال كه 36 سال از آن حادثه مي‌گذرد، غرب با سوءاستفاده از رسانه‌هاي خود قصد دارد نشان دهد جمهوري اسلامي به دنبال تروريست‌پروري در منطقه است. در صورتي كه خود كشورهاي غربي همچون امريكا و برخي كشورهاي اروپايي با حمايت مالي و معنوي از كشورهاي عربي مرتجع منطقه مثل عربستان اين هدف شوم يعني گسترش پديده تروريسم را دنبال مي‌كنند و نان خود را در آتش افروزي‌ها در كشورهاي منطقه مي‌بينند.
جمهوري اسلامي با اهداي خون 17هزار شهيد ترور يكي از بزرگ‌ترين قربانيان حوادث تروريستي در جهان بوده و تا كنون بسياري از شخصيت‌هاي تأثيرگذار را از اين مسير از دست داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار