کد خبر: 858958
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
آيت‌الله جوادي آملي:
آيت‌الله جوادي ‌آملي با اشاره به امنيت بي بديل جمهوري اسلامي گفت: اين كشور به لطف الهي مهد امنيت است و بيگانه به اين امنيت طمع دارد كه بايد هوشيار بود.
به گزارش رسا، آيت‌الله جوادي آملي، در خطبه‌هاي نماز عيد سعيد فطر در شهرستان دماوند، با تبريك اين عيد سعيد به برخي رخدادهاي كشور در ماه مبارك رمضان اشاره كرد و بيان داشت: در اين ضيافت الهي، ما از خدا امنيت و امانت خواستيم، اين كشور به لطف الهي مهد امنيت است و بيگانه به اين امنيت طمع دارد، اميدواريم آنها كه در اين حوادث تروريستي شربت شهادت نوشيدند با شهداي صدر اسلام محشور باشند و اميدواريم ديگر حوادث اينچنيني در كشور رخ ندهد و توطئه دشمنان به خود آنها برگردد. وي ادامه داد: اقدام عزيزان سپاهي در پرتاب موشك‌ها، همه علاقه‌مندان به ايران اسلامي را در سرتاسر جهان خوشحال كرد و نشان داد كه به ايران و مردم آن نمي‌توان خدشه وارد كرد، چراكه ايران اسلامي شاگرد علي بن ابيطالب(ع) است؛ ايشان فرمود به هيچ كس سنگ نزنيد اما اگر سنگي به سوي شما پرتاب شد، سريع آن را برگردانيد!
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود ابراز داشت: دين فرمود با احترام با يكديگر سخن بگوييد، تا مي‌توانيد در سخن، گفتار و نوشتار خود به يكديگر احترام بگذاريد و حرف تند و تلخ نزنيد و كرامت يكديگر را حفظ كنيد، كه اميدواريم همگان اين مسئله را رعايت كنند. وي در بيان اوج كرامت ملت ايران اظهار داشت: از ابتداي انقلاب تا كنون ايران به هيچ كشوري تعدي نكرد، اما دشمنان جنگ ده ساله را به كشور ما تحميل كردند؛ دو سال جنگ داخلي و هشت سال جنگ خارجي! بعد، قطعنامه را به ما تحميل كردند و عزيزان رزمنده از جبهه‌ها بازگشتند، اما در همان روزها منافقان را مسلح كردند و عمليات مرصاد، ناجوانمردانه شروع شد كه خدا رحمت كند شهيد صياد شيرازي و امثال او، اين غائله را ختم كردند.
 
مفسر برجسته قرآن كريم افزود: بعد از مدتي صدام به كويت حمله كرد، امير كويت در قبال نفت فراوان از غرب درخواست كمك كرد، غرب مكرر از مردم و مسئولان ايران براي حمله به صدام كمك خواست، ما چندين سال از صدام بدي ديديم اما چون قطعنامه را قبول كرده بوديم، نپذيرفتيم كه عهد خود را زير پا بگذاريم! در حالي كه هر كشوري جاي ايران بود در پي انتقام برمي آمد. اين اقدام ملت ايران در پايبندي به تعهد خود با دشمن، در كره زمين دومي ندارد. اين كرامت و بزرگواري محصول همين حسينيه‌ها و مساجد و دعاهاست، اين فخر ايران است، اين مردانگي و فرشته منشي است. آيت‌الله جوادي آملي خاطرنشان كرد: بايد عظمت خود را قدر بدانيم و آن را حفظ كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار