کد خبر: 858956
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
فرمانده کل سپاه:
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه ما را صاحبان تفنگ معرفي مي‌كنند، گفت: صاحب تفنگ كه سهل است ما صاحب موشك‌هاي دشمن شكن هستيم و...
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه ما را صاحبان تفنگ معرفي مي‌كنند، گفت: صاحب تفنگ كه سهل است ما صاحب موشك‌هاي دشمن شكن هستيم و آنها را عليه دشمنان و براي حفاظت از نظام، مردم و امنيت ايران اسلامي به كار مي‌گيريم و معتقديم دولتي كه تفنگ نداشته باشد توسط دشمنان تحقير و سرانجام تسليم مي‌شود.
 
فرمانده سپاه اين بار سكوت نكرد؛ گرچه واكنشش بسيار حداقلي است. او واكنش محدودي نشان داد براي حجم بالاي هجمه‌هايي كه اين روزها بي‌دليل سپاه را هدف قرار داده است. دوقطبي دولت با تفنگ و دولت بي تفنگ؛ دوقطبي دولت و دولت موازي با دولت ناميدن نيروهاي نظامي؛ دو قطبي اقتصاد ما و اقتصاد آنها و ... برخي از دوگانه‌سازي هاست كه از چند جمله در يك مراسم افطاري در مي‌آيد. حسن روحاني پنج‌شنبه گذشته و در حالي كه ايرانيان در سراسر جهان مسرور و مغرور  شليك‌ موشك‌هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران به مقر داعش بودند، در جلسه‌اي اقتصادي گفت: «ابلاغ سياست‌هاي اصل ۴۴ براي اين بود كه اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بكشد، اما ما چه كار كرديم؟ بخشي از اقتصاد دست يك دولت بي‌تفنگ بود كه آن را به يك دولت با تفنگ تحويل داديم، اين اقتصاد و خصوصي‌سازي نيست. از آن دولتي كه تفنگ نداشت مي‌ترسيدند چه برسد به اينكه اقتصاد را به دولتي داديم كه هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختيار دارد و همه چيزي دارد و كسي جرئت ندارد با آنها رقابت كند.»
به نظر می‌رسد حالا که دیگر «دولت قبل» خود دولت روحانی است و نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن آن انداخت، روحانی به دنبال جانشینی برای فرافکنی درباره مشکلات و ناتوانی‌های دولت است.
 
اين سو سپاه سكوت مي‌كند و آن سو هجمه‌ها پررنگ تر و شديدتر مي‌شود. اين سو و آن سويي كه اصلاً براي پاسداران انقلاب اسلامي موضوعيت ندارد و سكوت نجيبانه و قدرتمندانه‌اش هم از همين روست. دوقطبي‌اي كه سپاه به رسميت مي‌شناسد، انقلابي و ضدانقلابي است و نه اين جدل‌هاي بي سود داخلي. قصد سپاه هيچ گاه بر ورود به منازعات سياسي نبوده و نيست؛ اما گاه پاسخگويي ناگزير مي‌شود. با اين همه باز هم به پاسخي حداقلي اكتفا شده است تا ظرفيت بالاي سپاه همچنان صرف امنيت و سازندگي كشور شود و منازعات سياسي را ابزار فرار از عمل به وظايف قانوني قرار ندهند.
‌  ‌  ‌      
تلاش براي معيشت مردم را از مصاديق حراست از انقلاب مي‌دانيم
جلسه شوراي راهبردي سازندگي سپاه، روز گذشته يك حاشيه پررنگ داشت؛ سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حاشيه اين جلسه در سخناني اظهار داشت: ما خود را مأمور به حفاظت از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن مي‌دانيم و معتقديم تلاش براي قطع وابستگي معيشت مردم و اقتصاد كشور، از مصاديق اصلي اين حفاظت و حراست است.
‌ 
با اصرار دولت‌ها و بدون عمل آنها به تعهداتشان وارد سازندگي شديم
وي با اشاره به برخي انتقادها و اظهارنظرها پيرامون فعاليت‌هاي سپاه در حوزه سازندگي كشور تأكيد كرد: سپاه هرگز متقاضي كار اقتصادي نبوده است. ما به درخواست دولت‌ها و با اصرار آنها و بدون اينكه حتي دولت‌ها به بسياري از تعهدات خود در قبال سپاه عمل كنند، وارد عرصه سازندگي شديم.
سرلشكر جعفري با بيان اينكه «سپاه فعاليت اقتصادي و انتفاعي نمي‌كند، فعاليت‌هاي ما در عرصه محروميت زدايي، سازندگي و خنثي‌سازي راهبردهاي دشمن براي فشار اقتصادي به كشور است» افزود: نمي‌شود كه آقايان كارهاي سخت را با كمترين منافع به سپاه واگذار كنند و به پروژه‌هايي كه سپاه مي‌سازد افتخار كنند، اما در مقابل و در حالي كه هزاران ميليارد تومان بابت پروژه‌ها بدهكارند عليه سپاه با بي انصافي حرف بزنند.
‌ 
بايد ايران را بدون اتكا به بيگانگان بسازيم
فرمانده كل سپاه با اشاره به اينكه اگر فعاليت‌هاي سازندگي سپاه نبود، تحريم‌هاي ادامه‌دار تاكنون عرصه را بر دولت و كشور تنگ مي‌كرد، گفت: مبناي ما اين است كه بايد ايران را بدون اتكا به بيگانگان بسازيم، همانطور كه فازهاي مختلف پارس جنوبي و پالايشگاه ستاره خليج فارس و بسياري از سدهاي عظيم كشور و صدها پروژه بزرگ ديگر در طول سال‌هاي اخير با روحيه جهادي و انقلابي به ثمر نشسته است.
وي بيان داشت: ما معتقديم بيگانگان فقط به فكر منافع خود و دوشيدن ايران هستند و نتيجه اعتماد به آنها هم، جز سرافكندگي و مواجه شدن با خيانت‌هاي پي در پي نتيجه ديگري نخواهد داشت.
‌ 
دولت بدون تفنگ سرانجام تسليم مي‌شود
سرلشكر جعفري با تأكيد بر اينكه «ما در اين راه از سرزنش‌ها نمي‌هراسيم» گفت: ممكن است ما را صاحبان تفنگ معرفي كنند، بله صاحب تفنگ كه سهل است ما صاحب موشك‌هاي دشمن شكن هستيم و آنها را عليه دشمنان و براي حفاظت از نظام، مردم و امنيت ايران اسلامي به كار مي‌گيريم و معتقديم دولتي كه تفنگ نداشته باشد توسط دشمنان تحقير و سرانجام تسليم مي‌شود.
‌ 
فعلاً سكوت مي‌كنيم
فرمانده كل سپاه تأكيد كرد: در شرايطي كه ملت ايران بيش از هر زمان ديگري به فداكاري سربازان و اقتدار تفنگ‌ها و موشك‌هايش نياز دارد، هجمه غيرمنصفانه به سپاه اهداف ديگري را به ذهن متبادر مي‌كند كه فعلاً براي حفظ وحدت درباره آن سكوت مي‌كنيم.
وي در پايان با بيان اينكه «ما احساس مي‌كنيم اين قبيل اظهارات با هدف ايجاد دو قطبي‌هاي كاذب، فرافكني و فرار از عمل به تعهدات در زمينه معيشت مردم و اقتصاد كشور انجام مي‌شود» اظهار داشت: اين روش‌ها ديگر جواب نخواهد داد و اراده سپاه و بسيج بر اين است كه همانطور كه در تأمين امنيت ملت ايران نقش‌آفرين است به هر شكل ممكن و درحد توان در مسير سازندگي كشور، جبران ناكارآمدي موجود، بهبود معيشت و كاهش آلام اقتصادي مردم، باز هم به دولت كمك كنيم.
‌  ‌  ‌      
سكوت خوب است اما نه مظلومانه
فرمانده سپاه از سكوت سپاه مي‌گويد و درست اين است كه حق با اوست. سپاه آنقدر كار دارد كه نبايد معطل منازعات سياسي شود. سپاه از يك سو در سوريه براي مبارزه با تروريست‌ها حضور  مستشاری دارد؛ از سوي ديگر در سازندگي كشور با «پروژه‌هاي عظيم» حضور دارد، همچنين دنبال حفظ امنيت نظام و مردم و كشور و رسيدگي به مناطق محروم است، بنابر اين نمي‌تواند سرگرم سياسي كاري‌هاي ديگران شود. از طرفي هم فضاي رواني كشور را آرام مي‌پسندند و پي ايجاد دو قطبي‌هاي كاذب و برهم زدن فضاي كشور و گل آلود كردن آب‌ها نيست. اين سكوت خوب است و بايد تحسين شود. اما سكوت مظلومانه خوب نيست؛ سكوتي كه سپاه در مورد حجم بالاي كارهايش، خصوصاً در پروژه‌هاي محروميت زدايي و سازندگي كشور به مردم اطلاع‌رساني نكند و راه براي گزافه‌گويي‌ها عليه سپاه باز شود و به بهانه زدن سپاه به كل نظام حمله شود، سكوت خوبي نيست. نه اينكه بگوييم سپاه هم درگير بازي‌هاي دنيايي افتتاح بازي شود؛ نه، شأن پاسداران انقلاب اسلامي فراتر از اين نمايش هاست؛ اما بايد مردم ايران در جريان ليست كارهايي كه دلسوزان و پاسداران‌شان انجام مي‌دهند، قرار گيرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار