کد خبر: 858944
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مدير گروه کودک‌و‌نوجوان شبکه2 مي‌گويد توافقي براي پخش کلاه قرمزي نداشته‌ايم!
محمدصادقی
 
مجموعه تلويزيوني کلاه قرمزي 96 به زودي از سوي يکي از شرکت‌هاي فعال در شبکه نمايش خانگي در قالب لوح‌ فشرده توزيع خواهد شد، اين در حالي است که مديرگروه کودک شبکه2 سيما مي‌گويد شبکه2 سيما توافقي براي پخش اين برنامه تلويزيوني از شبکه نمايش خانگي نداشته است.
 
کلاه قرمزي 96 قرار بود نوروز امسال از شبکه2 سيما پخش شود که به دليل اختلاف مالي ميان عوامل توليد و سازمان صداوسيما فرصت پخش از تلويزيون را از دست داد.
از اواخر سال گذشته بود که خبر اختلاف مالي ميان تهيه‌کننده کلاه قرمزي و مديران صداوسيما منتشر شد. علت اصلي اختلاف مالي مبلغي بود که شبکه پخش کلاه قرمزي به تيم توليد پيشنهاد داده بود. محمدرضا جعفري‌جلوه، مدير شبکه2 سيما در مصاحبه‌اي عوامل توليد کلاه قرمزي را به «زياده‌خواهي بي‌وقفه» متهم کرد که مانع از تحقق وعده پخش کلاه قرمزي شد. در عوض نيز حميد مدرسي، تهيه‌کننده کلاه قرمزي در يادداشتي که به رسانه‌ها داد واکنش تندي به اظهارات جعفري‌جلوه داشت و نوشت: «جناب آقاي جعفري‌جلوه مدير محترم شبکه2 سيما، ما خودمان شخصيت محبوب اين مجموعه جيگر را درست کرده‌ايم، لطفاً ما را جيگر فرض نکنيد.» با لغو پخش کلاه قرمزي 96، شبکه2 سيما گلچيني از برنامه‌هاي سال‌هاي قبل کلاه قرمزي را براي نوروز آماده کرد. در آن زمان پيش‌بيني مي‌شد که مشکل پخش کلاه قرمزي موقتي است و حتي برخي از رسانه‌ها از جمله «جوان» اين احتمال را مطرح کرده بودند که «کلاه قرمزي» در صورت رفع مشکل مالي‌اش در ماه مبارک رمضان پخش شود كه اين اتفاق گويا به نحو ديگري در حال رخ دادن است.
 
مجموعه کلاه قرمزي محبوب‌ترين برنامه تلويزيوني سال‌هاي اخير تلويزيون که قرار بود نوروز امسال سري جديد آن با عنوان «کلاه قرمزي96» پخش شود، بعد از چند ماه معطلي و بلاتکليفي از شبکه نمايش خانگي سردرآورد. يکي از شرکت‌هاي فعال در زمينه انتشار آثار صوتي و تصويري در شبکه نمايش خانگي با انتشار تيزر برنامه کلاه قرمزي در فضاي مجازي اين وعده را داده است که به زودي مجموعه نوروزي کلاه قرمزي را در شبکه نمايش خانگي عرضه خواهد کرد. اين مؤسسه از انتشار مجموعه کلاه قرمزي با عنوان اتفاق ويژه تابستاني نام برده است.
آذرميدخت آذرهوش، مديرگروه کودک و نوجوان شبکه2 سيما در گفت‌و‌گو با «جوان» با تأکيد بر اينکه رايت برنامه تلويزيوني کلاه قرمزي براي صداوسيما است، احتمال توافق ميان شبکه2 سيما و پخش‌کننده شبکه نمايش خانگي را براي پخش اين مجموعه رد کرد.
 
آذرهوش البته اظهارنظر بيشتر درباره جزئيات پخش کلاه قرمزي در شبکه نمايش خانگي و توافق احتمالي در سطحي بالاتر از شبکه2 سيما را منوط به کسب اطلاعات بيشتر کرد. انتقال مجموعه کلاه قرمزي از تلويزيون به فضاي شبکه نمايش خانگي را مي‌توان در ادامه کوچ برنامه‌سازان موفق تلويزيون به شبکه نمايش خانگي دانست. پيش از اين نيز چند تن از کارگردانان مجموعه‌هاي تلويزيوني زماني که نتوانستند با صداوسيما براي توليد آثار جديد به توافق برسند، با قطع همکاري با تلويزيون سر از شبکه نمايش خانگي درآوردند. اما اين نخستين بار است که برنامه‌اي تلويزيوني از صداوسيما منفک شده و به جاي پخش از تلويزيون از طريق شبکه نمايش خانگي و به صورت لوح فشرده پخش مي‌شود. مجموعه کلاه قرمزي پيش از اين هم در شبکه نمايش خانگي حضور داشت، ولي نه مجموعه‌اي که براي تلويزيون ساخته شده باشد بلکه مجموعه‌هاي مختص پخش در شبکه نمايش خانگي که همگي با يک تيم توليد ساخته شده‌اند. اينکه کلاه قرمزي بار ديگر به شبکه نمايش خانگي آمده باشد، موضوع عجيبي نيست اما اينکه برنامه نوروزي کلاه قرمزي که براي تلويزيون توليد شده و قاعدتاً مالکيت آن نيز با صداوسيماست به شبکه نمايش خانگي آمده، سؤال‌برانگيز شده است.
 
از سوي ديگر برنامه کلاه قرمزي 96 کاملاً فضاي نوروزي دارد و انتشار آن در فصل تابستان ريسکي است که قاعدتاً بر اساس تکيه بر نام برند کلاه قرمزي انجام شده است. در آگهي انتشار مجموعه کلاه قرمزي به پخش همزمان اين مجموعه از طريق سايتي اينترنتي نيز اشاره شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار