کد خبر: 858940
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
اثري تازه از سيد مهدي شجاعي با عنوان «آن است شيوه حکمت» زير چاپ رفت.
 انتشارات کتاب نيستان اثري تازه از سيدمهدي شجاعي را با عنوان «آن است شيوه حکمت» شامل متن فرمان امام علي(ع) به مالک اشتر را با ترجمه سيد مهدي شجاعي به زير چاپ برد.
متن اين کتاب به صورت دو زبانه عربي فارسي منتشر شده و دربرگيرنده مقدمه‌اي مفصل از سيدمهدي شجاعي است.
شجاعي در مقدمه خود بر اين ترجمه به معرفي ويژگي‌هاي اسلام علوي و اسلام بدلي از منظر تعاليم رسول اکرم(ص) و امام علي(ع) پرداخته و مي‌نويسد: «از آغاز نوبت پيامبر خاتم سرنوشت مطلوب دين اسلام و تکليف مردم جهان پس از ارتحال پيامبر تا آخرالزمان توسط خداوند متعال، قرآن کريم و خود پيامبر اکرم تعيين و تبيين شده بود.
 
آن مسيري که خداوند متعال و به تبع او رسولش، براي امت پس از پيامبر و مردم جهان مقرر فرموده و مطلوب شمره بودند، حفظ و تداوم هويت و ماهيت رسالت در بستر وصايت و امامت بود و بيان اين تکليف از اين شفاف‌تر و صريح‌تر ممکن نبود که خداوند در روزهاي پاياني حيات زميني پيامبر، مؤکداً به او فرمان دهد: برسان به مردم آن فرمان را که ما به تو وحي کرده‌ايم و اگر نکني و نرساني، رسالتت را به انجام نرسانده‌اي.»
شجاعي در بخش ديگري از مقدمه خود بر کتاب با اشاره به فرمان امام علي(ع) به مالک اشتر مي‌نويسد: حاکميت پس از ارتحال پيامبر، ناگزير است که حتي الامکان ظواهر دين اسلام را در ويترين حکومت حفظ کند و اساس منبر و محراب پيامبر را داعيه اسلام و مسلماني در اختيار بگيرد. هرچند که قلباً و عملاً کمترين اعتقاد و التزامي به آن نداشته باشد. پس پرده اين نفاق و تظاهر در زمان حکومت يزيد بن معاويه به آشکارترين شکل خود مي‌رسد و يزد حقايقي را اين نوع حکومت اسلامي برملا مي‌کند که نه قبل و نه بعد از او هيچ حاکمي جرئت و جسارت بيان آن را پيدا نمي‌کند. انتشارات کتاب نيستان اين کتاب را به تازگي در ۱۷۵ صفحه به زير چاپ برده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار