کد خبر: 858930
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
حامد قهرماني
حامد قهرماني
 
اتفاقي كه نبايد  افتاد. سجاد انوشيرواني از سرمربيگري تيم ملي استعفا داد. خودش مي‌گويد ديگر باز نخواهد گشت، اما حتي اگر باز هم گردد چيزي از اصل ماجرا كم نمي‌شود. انوشيرواني رفت تا بيشتر از اين مقابل ورزشكارسالاري تحقير نشود. اين واقعيت تلخي در فدراسيون وزنه‌برداري است، فدراسيوني كه رئيس آن مدعي است مي‌خواسته از تمام ظرفيت فني سجاد انوشيرواني استفاده كند. حالا سؤال اينجاست چگونه قرار بود به اين هدف برسد، با جدا تمرين كردن كيانوش رستمي؟ با قهرهاي نوبه‌اي سهراب مرادي يا با حمايت‌هاي بي‌چون و چراي علي مرادي از چنين وضعيت‌هايي؟
 
حالا وزنه‌برداري ايران در ابتداي راهي است جديد، راهي كه اول و آخر آن را ورزشكار مشخص مي‌كند، حالا سرمربي هر برنامه و هدفي مي‌خواهد داشته باشد، انوشيرواني رفت، ولي آيا اين اتفاق تمام شدني است؟ سرمربي آينده چگونه كار مي‌كند؟ اگر فردا بهداد سليمي هم ساز جدايي كوك كرد چه اتفاقي رخ مي‌دهد؟ اصلاً مي‌توان پيشنهاد كرد حالا كه علي مرادي به عنون رئيس فدراسيون اينگونه شرايط را مي‌پسندد، اردوي تيم ملي را تعطيل كنيم و براي هر وزنه‌بردار مربي خاص تعريف كنيم و فقط از آنها بخواهيم كه بيايند و تست دوپينگ بدهند در مسابقات هم خود جناب رئيس برود و براي وزنه‌برداران انتخاب وزنه كند و آنها را كوچ كند، درست مانند اتفاقي كه در المپيك رخ داد و مرادي جاي انوشيرواني را براي رستمي گرفت.
 
اين راه، راه نابودي وزنه‌برداري است، راهي كه با تحقير سرمربي آغاز شده و رشته‌اي را نابود مي‌كند كه هرچند انفرادي، اما بناي كارش براساس كار تيمي است والا مي‌شد براي هر كدام از تكواندوكاران و كشتي‌گيران هم مربي تخصصي گذاشت و بي‌خيال سرمربي تيم ملي شد، اين بدعتي است كه در وزنه‌برداري ايران و فدراسيون علي مرادي گذشته است، بدعتي زشت كه پايه‌هاي وزنه‌برداري و تيم ملي را خراب مي‌كند و آينده اين رشته را به تباهي خواهد كشاند. بها دادن به چنين تفكري از اصل اشتباه است و بدون تعارف بايد اذعان كرد شوراي فني و كميته فني كه به چنين طرز فكري رأي مثبت مي‌دهد بايد برچيده شود، چراكه ورزشكارسالاري چيزي نيست كه بتوان روي آن چشم بست و بي‌خيال شد. بي‌خيالي امروز عواقب فردا را به دنبال دارد، عواقبي نظير اينكه ورزشكار جاي شوراي فني هم تصميم‌گيري كند، عواقبي مثل اينكه حتي ورزشكار به جاي رئيس فدراسيون هم حرف بزند و امرونهي كند، اين واقعيت تلخي است كه امروز علي مرادي و طرفداران ورزشكارسالاري در فدراسيون وزنه‌برداري آن را نمي‌بينند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار