کد خبر: 858929
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
سجاد انوشيرواني استعفا داد
در شرايطي كه كار تيمي و لزوم اهميت دادن و رسيدن به اهداف تيمي در ورزش جهان حرف اول و آخر را مي‌زند، اينجا در ورزش ايران و در يكي از مدال‌آورترين رشته‌هاي آن ورزشكارسالاري اين مقبوح‌ترين اتفاق ممكن در ورزش دنيا به شكل كامل اجرا مي‌شود.
فريدون حسن 
 
داستان مربوط به قبل از رقابت‌هاي المپيك 2016 ريوست، روزهايي كه به دلايل واهي كيانوش رستمي خواست خارج از اردوي تيم ملي تمرين كند، روزهايي كه فدراسيون وزنه‌برداري و شخص علي مرادي پشت اين وزنه‌بردار ايستاد و مقابل خواسته به‌حق سجاد انوشيرواني، سرمربي تيم ملي مبني بر وجوب حضور رستمي در اردوي تيم ملي قرار گرفت.
 
المپيك تمام شد، رستمي طلا گرفت. تيم ملي وزنه‌برداري هم با هدايت انوشيرواني موفق‌ترين تيم و رشته كاروان ايران لقب گرفت، اما داستان ادامه داشت و ادامه پيدا كرد، حتي پاي سهراب مرادي هم به ميان آمد كه به دلايلي اردو را ترك كند. انوشيرواني صعه‌صدر به خرج داد، اما اين تعامل باعث جري‌تري شدن كيانوش رستمي شد تا درست مثل المپيك همه جا فرياد بزند: «كسي از من حمايت نكرد، من تنها هستم، مدالم را به تنهايي به دست‌آوردم و...»، سهراب مرادي هم خواسته‌هاي خودش را داشت و فدراسيون و علي مرادي هم با سكوت خود مهر تأييد زدند به رفتارهاي مدال‌آوران و در نهايت هم با نظر مستقيم شوراي فني قرار شد تا رستمي زير نظر مربي شخصي تمرين كند و فقط براي آزمايش دوپينگ آماده باشد و مرادي هم به بخشي از خواسته‌هايش برسد. خب طبيعي بود كه سرانجام اين اقدام چه خواهد بود.
 
يك‌شنبه چهارم تيرماه و در حالي كه همه منتظر فرا رسيدن عيد سعيد فطر بودند، خبر رسيد كه انوشيرواني از سرمربيگري تيم ملي استعفا كرده است، خبري كه خيلي‌ها منتظر شنيدن آن بودند،‌ خبري كه برخي از شنيدن آن خوشحال و حتي نفسي راحت كشيدند. ورزشكارسالاري پيروز شد و حالا بايد به انتظار نشست و ديد تا فدراسيون وزنه‌برداري براي تيمي كه در آن ورزشكار تصميم‌گيرنده اول و آخر است، كدام گزينه بله قربان‌گو را به عنوان سرمربي انتخاب مي‌كند.
  
استعفاي رسانه‌اي انوشيرواني
سرمربي مستعفي تيم ملي كه پيش از اين نيز اعلام كرده بود، مي‌رود با رسانه‌اي كردن استعفايش گفت: «به خاطر اينكه جايگاه مربي بيشتر از اين لكه‌دار نشود و بتوانم حرمت بزرگان وزنه‌برداري را حفظ كنم از سمتم به عنوان سرمربي تيم ملي كناره‌گيري كردم. خوشحالم كه امروز جامعه ورزش از عملكرد من راضي است و اميدوارم توانسته باشم قدم كوچكي براي وزنه‌برداري ايران برداشته باشم. اميدوارم از اين پس جايگاه مربي حفظ شود. من ديگر به تيم ملي برنمي‌گردم، اما براي تيم و وزنه‌برداراني چون كيانوش رستمي و سهراب مرادي در مسابقات جهاني آرزوي موفقيت دارم.»
  
مي‌خواستيم از ظرفيت او استفاده كنيم!
در پي اين استعفا و درج خبر آن در خبرگزاري‌ها علي مرادي، اصلي‌ترين حامي وزنه‌برداران جدايي‌طلب تيم ملي با اعلام اينكه انوشيرواني بايد ابتدا استعفايش را به صورت كتبي ارائه دهد تا در جلسه شوراي فني به آن رسيدگي شود، گفت: «رسانه‌اي كردن استعفا از سوي انوشيرواني كار درستي نبود، خواسته‌هاي او در حال بررسي بود، اما ما درگير مسابقات قهرماني جوانان بوديم، مي‌خواستيم تا مدت‌ها از ظرفيت او استفاده كنيم، ولي حالا كه اين اتفاق افتاده در اولين جلسه شوراي فني در خصوص آن تصميم‌گيري مي‌كنيم.»
  
جانشينان احتمالي
شنيده‌ها حاكي از آن است كه به‌رغم عدم پذيرش استعفاي انوشيرواني و حتي تشكيل نشدن شوراي فني در اين خصوص نام محمدحسين برخواه و نواب ‌نصيرشلال به عنوان جانشينان احتمالي انوشيرواني براي هدايت تيم ملي مطرح شده است.
نصيرشلال كه در چند ماه گذشته به عنوان مشاور انوشيرواني در تيم ملي فعاليت مي‌كند در اين خصوص مي‌گويد: «من اصلاً چنين چيزي را نشنيده‌ام، اما بايد بگويم انوشيرواني واقعاً با شهامت بود و از خودگذشتگي نشان داد، اميدوارم تيم ملي با هدايت كادر فني جديد نتايج خوبي كسب كند.»
برخواه ديگر گزينه مطرح شده نيز در اين خصوص مانند نصيرشلال دوپهلو حرف مي‌زند و مي‌گويد: «الان صحبتي نمي‌كنم، چون به طور رسمي اعلام نشده و فقط شايعه و گمانه‌زني است، به نظرم انوشيرواني برمي‌گردد. من هم در مورد اما و اگرها فكر نمي‌كنم و با واقعيت‌ها زندگي مي‌كنم.»
اما جالب‌ترين اظهارنظر در اين خصوص را محمدرضا داورزني، معاون ورزش قهرماني وزير ورزش داشت: «تلاش مي‌كنيم كمترين دخالت را در تصميمات مربيان و فدراسيون‌ها داشته باشيم، ولي در حوزه تيم‌هاي ملي دقت بيشتري مي‌كنيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار