کد خبر: 858904
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
بوکس

دبیر فدراسیون بوکس کسب مدال توسط تیم ملی جوانان بوکس در رقابت‌های قهرمانی آسیا را کار سختی اعلام کرد.

علیرضا دانشمندفر در گفتگو با ایسنا، از شرایط فعلی تیم ملی بوکس جوانان اعلام رضایت کرد و افزود: ابتدا قرار بود تیم ملی با 8 بوکسور به این مسابقات اعزام شود اما با نتایجی که به دست آمد یک بوکسور هم که شرایط خوبی از نظر آمادگی داشت با صلاحدید کادرفنی به تیم ملی اضافه شد. برخی مسائل را نمی‌توان انکار کرد و باید بدانیم که تیم ملی ما در سبک وزن توان کسب مدال را از سال‌های گذشته نداشته است و در حال حاضر هم بیشتر امید ما به سنگین وزن‌هایمان است که بتوانند مدالی را برای تیم ملی بدست آورند.

او با بیان اینکه تیم ملی جوانان بوکس فردا عازم تایلند می‌شود اظهار کرد: تیم ملی با 9 بوکسور به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام می‌شود و امیدوارم که نتایج قابل قبولی را در این رقابت‌ها کسب کنیم. اردوهای تیم ملی جوانان مستمر و بدون وقفه زیر نظر آقایان سپهوند، مهدی‌پور و رشیدپور پیگیری شده است و قطعا از آمادگی خوبی برخوردارند.

دانشمندفر به سطح بالای مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و افزود: در گذشته حریفان قرعه کشی می‌شدند واگر ورزشکاری کمی خوش شانس می‌بود می توانست با قرعه‌های راحت به مرحله فینال برسد. اما طبق قانون جدید فدراسیون جهانی (آیبا) ورزشکاران سید بندی شده‌اند و در همه مراحل یک بوکسور صاحب رنکینگ قرار دارد که همین مسئله کار را برای هر ورزشکاری سخت می‌کند. خب طبق معمول هم همه‌ی کشورهای آسیایی مثل قزاقستان و ازبکستان که در بوکس صاحب سبک هستند حضور دارند و باید با وجود این کشورها به سطح بالای این رقابت‌ها پی برد.

دبیر فدراسیون بوکس در مورد برنامه‌های آینده فدراسیون بوکس برای تیم ملی جوانان بوکس افزود: اردوهای تیم ملی جوانان پس از این مسابقات هم ادامه دارد چون سرمایه‌گذاری و هدف اصلی ما توجه به رده‌های پایه و جوانان است. با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی جاکارتا را هم در سال بعد پیش رو داریم تمام تلاش خود را می‌کنیم که جوانان و امیدهای خود را در اردوها شرکت دهیم تا به آمادگی خوبی برسند و هدف اصلی فدراسیون که توجه به جوانان است را عملی کنیم.

او همچنین ادامه داد: چند نفر از بوکسورهای امید ما از فستیوال بوکس امیدها توسط کمیته فنی انتخاب شده‌اند و با شروع دور جدید اردوهای تیم ملی بزرگسالان این ورزشکاران به اردوها اضافه می‌شوند. در دور جدید اردوها، بوکسورهای امید و بزرگسالان را باهم ادغام خواهیم کرد تا زیر نظر خیمنز تمرینات را ادامه دهند و خود را برای بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده کنند.

دانشمندفر در پایان اظهار کرد: چشم انداز فدراسیون بوکس استفاده از بوکسورهای جوان است اما طبق قانون آیبا همه بوکسورها می‌توانند تا 40 سالگی ورزش بوکس را ادامه دهند. همه بوکسورهای قدیمی می‌توانند در تیم ملی حضور یابند اما ابتدا باید در انتخابی‌ها شرکت کنند و اگر بتوانند حریفان را از پش رو بردارند کسی نمی تواند از حضور آنها در ترکیب تیم ملی جلوگیری کند. آقایان روزبهانی و محرابی هم از این مسئله پیروی کنند درهای تیم ملی بزرگسالان به روی هیچ کس بسته نیست.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار