کد خبر: 858902
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
صادق گودرزی

مربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با بیان اینکه جام یادگار امام معتبرترین تورنمنت این رده سنی در جهان است، گفت: کشورهای صاحب نامی همچون روسیه و آذربایجان با ترکیب اصلی خود به ایران آمده اند.

صادق گودرزی در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت آزادکاران نوجوان ایران در آستانه حضور در تورنمنت بین‌المللی جام یادگار امام(ره) اظهار کرد:با توجه به تمرینات بسیار خوبی که آزادکاران نوجوان در اردوهای تیم ملی پشت سر گذاشته‌اند خوشبختانه همه نفرات از آمادگی خوبی برخوردارند و مهیای حضور در این رقابت ها هستند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان افزود:ایران با 5 تیم در این رقابتها که از صبح فردا(چهارشنبه) آغاز می‌شود شرکت می‌کند که 4 تیم تحت نظر کادر فنی تیم ملی از بین نفرات گروه "الف"، "ب" و "ج" مسابقات قهرمانی کشور و رقابت‌های عمومی انتخاب شده‌اند که تقریبا نفرات اول در تیم اصلی حضور دارند و سایر نفرات نیز در تیم‌های دیگر کشتی خواهند گرفت.یک تیم نیز از مناطق روستایی و عشایری است که در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به سطح بسیار خوب رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام(ره) گفت:جام یادگار معتبرترین تورنمنت کشتی نوجوانان در جهان محسوب می شود و به همین دلیل کشورهای صاحب نامی همچون روسیه، آذربایجان، اوکراین و ... با ترکیب اصلی خود به ایران آمده‌اند تا در این رقابت‌ها حاضر شوند. ما نیز برای کسب بهترین نتایج به روی تشک خواهیم رفت و امیدوارم کشتی‌گیرانمان بتوانند برنامه‌های کادر فنی تیم ملی را بخوبی بر روی تشک مبارزه اجرا کنند و مزد زحمات خود و کادر فنی را به بهترین شکل پاسخ دهند.

دارنده مدال نقره المپیک 2012 لندن درباره پیش‌بینی خود از نحوه نتیجه‌گیری آزادکاران نوجوان ایران در این رقابت‌ها و میزان شانس ایران برای رسیدن به عنوان قهرمانی گفت: تیم‌های روسیه، آذربایجان، اوکراین و ازبکستان جدی‌ترین رقبای ایران در این تورنمنت محسوب می‌شوند و قطعا کار بسیار سختی برای قرار گرفتن بر سکوی نخست این رقابت ها داریم اما با این وجود نفرات ما تمرینات بسیار خوبی را زیر نظر کادر فنی پشت سر گذاشته‌اند و برای کسب بهترین نتیجه به روی تشک می‌روند.ما تیم هشتم جهان را تحویل گرفتیم و پس از چند ماه حضور در این تیم برای رسیدن به بهترین نتیجه تلاش می‌کنیم.

گودرزی در پاسخ به این سوال که با توجه به عواقب جبران ناپذیر فشار به کشتی‌گیران نوجوان بخاطر کاهش وزن و تاثیرات مخرب این موضوع بر ادامه فعالیت حرفه‌ای‌شان آیا کادر فنی تیم ملی و در راس آن‌ها غلامرضا محمدی فشاری به کشتی‌گیران در این رابطه وارد کرده اند یا خیر گفت:به هیچ وجه.کادر فنی تیم ملی و در راس آن‌ها غلامرضا محمدی به هیچ وجه  اعتقادی به کاهش وزن زیاد در این رده ندارند چرا که به خوبی می‌دانیم این امر می‌تواند بر آینده کشتی این نوجوانان چه تاثیرات بدی بگذارد.من خودم در این رده حضور داشته‌ام و هیچ فشاری به من بابت کاهش وزن از سوی مربی تیم ملی وارد نشد و نتیجه این اقدام درست را در سال‌های بعد دیدم، به همین دلیل با این امر کاملا آشنا هستیم.کار کردن در رده‌ نوجوانان نسبت به سایر رده‌ها سختی‌های بیشتری دارد و کادر فنی نیز با آشنایی نسبت به این موضوع اقدام به برنامه‌ریزی بلند مدت کرده است.

مربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان افزود: از بین 58 نفر کشتی‌گیر ما که قرار است بعدازظهر امروز(سه‌شنبه) برای وزن کشتی جام یادگار امام به روی باسکول بروند شاید فقط 3 یا 4 نفر باشند که تنها 300 تا 400 گرم آن هم بعد از خوردن ناهار اضافه وزن دارند و قرار است قبل از وزن کشی تمرین داشته باشند تا به وزن قانونی برسند.سایر نفرات بدون هیچ فشار غیرمتعارفی همگی در وزن قانونی هستند که فکر می‌کنم این اتفاق در کشتی ایران بی نظیر باشد. با توجه به قانون جدید اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر انجام وزن کشی در صبح هر 2 روز همه مسابقات در جهان ما این روند را خیلی زود آغاز کردیم تا از این بابت به مشکل برنخوریم و آینده کشتی‌گیران نوجوان را نیز به خطر نیندازیم.

وی در پایان با بیان اینکه تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان هیچگونه مشکلی در روند آماده سازی خود نداشته است خاطرنشان کرد:فدراسیون کشتی تا حد توان از رده‌های پایه حمایت می‌کند و شرایط لازم برای آماده‌سازی هر چه بهتر تیم ملی را فراهم کرده که جا دارد به عنوان نماینده کادر فنی از مسئولان فدراسیون قدردانی کنم.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار