کد خبر: 858891
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
عباس چمنیان

سرمربی تیم‌های ملی زیر ۱۷ و ۱۶ سال می‌گوید فلسفه کاری او و کی‌روش باهت بسیاری به مدارد و سرمربی پرتغالی ایران او را تشویق به ادامه این روند کرده است.

عباس چمنیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آغاز استعدادیابی تیم‌ملی زیر ۱۶ سال برای حضور در مسابقات مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا اظهار کرد: از شنبه، استارت تمرینات تیم ملی زیر ۱۶ سال زده می‌شود و ما در نخستین مرحله دو گروه ۳۵ نفری که مجموعا ۷۰ نفر می‌شود را زیر نظر خواهیم داشت تا ۲۵ بازیکن را در نهایت انتخاب کنیم. مسابقات ما ۲۵ شهریور در همدان آغاز می‌شود و با تیم‌های قرقیزستان، افغانستان، لبنان و بوتان هم گروه هستیم که یک تیم به مرحله نهایی صعود می‌کند.

او همچنین در پاسخ به این که آیا تاکنون مانند امیرحسین پیروانی جلسات مشترکی را با کی‌روش برگزار کرده است گفت: هفته گذشته ابتدا جلسه‌ای با حضور تمام مربیان برگزار شد که ۴۰ درصد از مفاد آن جلسه، مربوط به تیم ملی نوجوانان بود. پس از آن جلسه نیز صحبتی با کی‌روش و اوسیانو کروز داشتم که بسیار خوب و مفید بود. البته من بیشتر از همه با اوسیانو کروز جلسه گذاشتم و او علاقه‌مند به تیم ما است.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در پاسخ به این سوال که کی‌روش تا چه حد درباره تیم ملی نوجوانان دقیق شده است، تاکید کرد: او برنامه کلی و وظایف ما را گفت. سه گروه‌بندی برای تیم‌های ملی انجام داد تا همه تیم‌ها از یک تفکر پیروی کنند. ما درباره فلسفه کاری او صحبت کردیم تا مشخص شود چه کارهایی را باید انجام دهیم. ما در ادامه فهمیدیم که چقدر فلسفه کاری‌مان شبیه به هم است. در مدت یک سال گذشته تقریبا همین فلسفه کاری را دنبال کرده‌ایم و ۸۰ درصد کارهای ما در راستای همین فلسفه بوده است. البته کاستی‌هایی در کارمان وجود دارد که سعی می‌کنیم آنها مشکلات را مرتفع کنیم.

او ادامه داد: کی‌روش هم از تفکرات من استقبال کرد و می‌خواهیم این روند را ادامه دهیم. این روند منجر به پیشرفت فوتبال ایران می‌شود. سیاست فدراسیون فوتبال هم همین است و آینده خوبی را برای فوتبال ایران ترسیم کرده‌اند. من در رده زیر ۱۷ سال عهده‌دار تیم ملی هستم که جزو بخش C خواهیم بود و در واقع در این مرحله بازیکنان آماده ورود به بخش B یعنی از ۱۸ تا ۲۳ سال خواهند بود و سپس به بخش A و تیم‌ملی بزرگسالان منتقل می‌شوند.

چمنیان همچنین درباه این که چرا فدراسیون فوتبال به جای باشگاه‌ها برای رده‌های پایه برنامه‌ریزی کرده است گفت: حرف کی‌روش این بود که در دنیا پرورش بازیکنان نوجوان به دو شکل انجام می‌شود. برخی کشورها فدراسیون محور و برخی باشگاه‌ محور هستند که در ایران فدراسیون کارها را انجام می‌دهد. در ایران هم چند باشگاه کار استعدادیابی را انجام می‌دهند که بسیار محدود است و عمده کارها بر دوش فدراسیون فوتبال است. در حال حاضر چندین بازیکن که ما سال گذشته آنها را استعدادیابی کرده بودیم اکنون در تیم‌های لیگ برتری حضور دارند.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار