کد خبر: 858885
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
رئيس كميته روابط خارجي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه مصوبه تحريمي اخير سناي امريكا نقض برجام است، خواستار ورود هيئت نظارت بر اجراي برجام به موضوع شد.
مرتضي صفاري‌نطنزي در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به مصوبه هفته قبل سناي امريكا موسوم به اس ۷۲۲ كه منجر به وضع تحريم‌هاي جديد به بهانه برنامه موشكي جمهوري اسلامي مي‌شود، اظهار داشت: هر چند امريكايي‌ها تلاش كرده‌اند تحريم‌هاي جديد را خارج از موضوع هسته‌اي نشان دهند، ولي با توجه به توافقي كه در دوران گفت‌وگوهاي هسته‌اي و نيز توافق برجام صورت گرفت، اين تحريم‌ها مخالف روح برجام و ناقض اين سند است و بايد با آن مقابله به مثل شود. وي افزود: براي مقابله‌به‌‌مثل حداقل بايد راهكارهايي پيدا شود كه به منافع امريكا در منطقه فشار آورده شود تا آنها نيز متقابلاً متضرر شوند چراكه دولت امريكا اين روزها دشمني علني‌تري نسبت به قبل دارد و بايد با آن مقابله جدي شود. رئيس كميته روابط خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در متن برجام اشاره شده است كه نبايد تحريم‌هاي جديدي تحت عناوين ديگر عليه ايران وضع شود، ادامه داد: اين مسئله مورد تأكيد ساير اعضاي 5+1 است و مي‌تواند اصل برجام را زير سؤال ببرد.
صفاري‌نطنزي با تأكيد بر اينكه مقابله‌به‌مثل با تحريم‌هاي امريكا از خواسته‌هاي مقام معظم رهبري است، عنوان كرد: تشخيص نقض برجام بر عهده هيئت عالي نظارت بر اجراي برجام در شوراي عالي امنيت ملي است كه بايد اين مسئله را بررسي كنيم. وي افزود: اگر تشخيص دادند كه برجام نقض شده است بايد از طريق ساز و كار كميسيون مشترك ايران و 5+1  اين مسئله پيگيري و با اين اقدامات امريكايي‌ها برخورد جدي شود كه اين برخورد مي‌تواند شامل توقف اجراي برجام و اقدامات داوطلبانه ايران شود كه در آن صورت بايد برنامه‌هاي خودمان را خارج از چارچوب برجام دنبال كنيم. اگر هم هيئت نظارت بر اجراي برجام تشخيص داد برجام نقض نشده است، حداقل ماجرا اين است كه يك اقدام خصمانه از طرف امريكايي‌ها صورت گيرد و بايد متناسب با آن برخورد شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار