کد خبر: 858879
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
عضو انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي با اشاره به افت ۲۰ درصدي توليد لوازم خانگي طي سه ماهه ابتدايي امسال گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد ظرفيت صنعت لوازم خانگي فعال است.
محمدرضا فريوري در گفت‌وگو با فارس با بيان اينكه بازار لوازم خانگي طي سه ماه اخير نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته است، اظهار داشت: بخشي از اين ركود به فضاي انتخابات رياست جمهوري برمي‌گردد، بخشي به تعطيلات اواسط خردادماه و بخشي نيز به تعطيلات شب قدر مربوط مي‌شود. در عين حال تعطيلات عيد فطر نيز بر ركود بازار بي‌تأثير نيست.
وي ادامه داد: طي سه ماه ابتدايي امسال، ميزان تقاضا براي خريد لوازم خانگي 20 تا 30 درصد افت داشته و در چنين شرايطي به دليل وجود مشكل نقدينگي در واحدهاي توليدي، صنعتگران اقدامي براي حفظ توليد خود بالاتر از ميزان تقاضاي بازار نكرده و در نتيجه ميزان توليد نيز با كاهش 20 تا 30 درصدي همراه بوده است.  وي با اشاره به سياست انقباضي بانك‌ها در ارائه تسهيلات به بخش توليد گفت: دستورالعمل‌هاي مربوط به پرداخت تسهيلات معمولاً‌ با تأخير اجرا مي‌شود و در حال حاضر نيز دريافت تسهيلات براي صنعتگران با مشكلات مختلفي روبه‌رو است.  فريوري ادامه داد:‌سال گذشته اعتباري بابت پرداخت تسهيلات به صنايع كوچك و متوسط اختصاص پيدا كرد اما تا جايي كه ما اطلاع داريم صنايع لوازم خانگي كوچك از اين تسهيلات برخوردار نشده‌اند.
وي، كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي و برابر شدن آن با نرخ تورم را به عنوان يك راهكار مهم در رفع مشكلات اقتصادي بنگاه‌هاي توليدي و رونق توليد عنوان كرد و گفت: راه‌‌حل‌هاي مقطعي و كوتاه‌مدت مانند اختصاص كارت اعتباري خريد كالا فقط يك مُسَكن خواهد بود و تأثير طولاني‌مدت ندارد.
عضو انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي، وجود يك استراتژي شفاف را لازمه تحول اقتصادي و صنعتي در كشور دانست و گفت:‌اگر مانند دهه‌هاي اخير نگاه‌هاي متفاوتي را از سوي دستگاه‌هاي مختلف شاهد باشيم به نتيجه‌اي نمي‌رسيم و هر كدام از وزارتخانه‌ها كار خودش را بدون هماهنگي با دستگاه ديگر انجام مي‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار