کد خبر: 858857
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

یاداشت

همه چیز از زمانی کلید خورد که ستاره میدان المپیک ساز جدایی کوک کرد .بعد از المپیک برزیل وقتی کیانوش رستمی مدال طلا را بر گردن دید دیگر کسی را قبول نمی کرد.تصورش برا ین بود که به تنهایی و با مربیگیری خودش توانسته مدال المپیک را کسب کند اشتباهی که فدراسیون وزنه برداری به کرات آن را فقط نظارگر بود و به نوعی با صبری که در پیش گرفت خواسته یا ناخواسته مهر تاییدی زد بر عملکرد این ستاره.

این که رستمی ستاره بی چون و چرای حال وزنه برداری ایران است شکی نیست اما آیا یک ستاره فقط باید ساز خودش را کوک کند؟

فدراسیون وزنه برداری علی مرادی بعد از المپیک ریو فرصت خوبی داشت تا  اختلاف موجود در تیم ملی را حل کند اما ماهها گذشت و فقط آن را عقب انداخت .موضوعی که نه تنها مشکل را حل نکرد بلکه باعث شد تا ورزشکارسالاری که در وزنه برداری نبود پدیدار شود.علی مرادی شاید می توانست ماهها قبل تدبیری را به کار گیرد که کار به دوراهی نکشد اما آنقدر درگیر انتخابات فدراسیون جهانی شد که یک اختلاف، درنهایت به یک معضل تبدیل شد.

سجاد انوشیروانی پس از این قبل ازالمپیک برزیل به یک باره و بدون هیچ سابقه حرفه ای راهی المپیک شد و تا امروز هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت به کرات خواست که جلوی ورزشکارسالاری را بگیرد اما نتوانست تا این که چند روز پیش با التیماتومی که در ۹ بند به فدراسیون داد عملا کناره گیری خود را به فدراسیون اعلام کرد چرا که یکی از این بندها حضور همه وزنه بردارن در تیم ملی بود موضوعی که ۱۰ ماه است با آن کلنجار می رود .بعد ازاین التیماتوم چند روز وقتی انوشیروانی می ببیند فدراسیون نمی خواهد برخی از بندهای موارد اعلام شده را عملی کند استعفای خود را تقدیم فدراسیون وزنه برداری می کند چرا که از آن طرف کیانوش رستمی پس از نشست ویژه با اعضای شورای عالی فنی و مسئولان فدراسیون وزنه برداری، تکلیفش را روشن کرده بود و صراحتا گفته بود حضورش در اردو به شرط عدم همکاری با انوشیروانی است.

به هر حال آنچه مشخص است این که علی مرادی با تصمیمی که در فدراسیون و دوران ریاستش گرفته، ترویج بدعت ورزشکار سالاری را در کارنامه کاری‌اش به ثبت رسانده و این موضوعی است که نمی تواند کتمان کند چرا که پشت مربی که روزی در این فدراسیون انتخاب شد، نماند.انوشیروانی با یک سال و نیم حضورش در تیم ملی  در حالی که تیم باید خود را برای مسابقات جهانی آماده کند کنار می رود تا فدراسیون با معضل جدیدتری دست و پنچه نرم کند.

 به نظر می رسد مرادی در آستانه ثبت بزرگترین اشتباه مدیریتی است.اگر او استعفای انوشیروانی را بپذیرد عملا ورزشکاران سالاری را ترویج داده موضوعی که پیش از این به این راحتی مشهود نبود. مرادی یک فرصت دیگر دارد تا بتواند شرایط موجود را بهبود ببخشد. در جلسه ای که قراراست در مورد انوشیروانی تصمیم گیری شود، بهتر است راه حل منطقی را برگزیند که نشان ندهد جایگاه مربیگری در وزنه‌برداری به حرف ورزشکار بند است. اگر هم او و بقیه اعضای شورای عالی فنی با استعفای انوشیروانی موافقت کنند از این پس بهتر است از ورزشکاران بپرسند چه کسی لیاقت مربیگری تیم ملی وزنه برداری را دارد و راضی به کار کردن با او هستند. به نظر می‌رسد در صورت قبول استعفای انوشیروانی و پیروزی ورزشکارسالاری در فدراسیون وزنه‌برداری، از این پس رئیس فدراسیون نباید از بوجود آمدن مسائل عجیب و غریب دیگر و خواسته‌های نامتعارف ورزشکاران شگفت زده شود چرا که خود او بنای ورزشکار سالاری را در وزنه برداری گذاشته است.
 
وحید صابری

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار