کد خبر: 858853
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به گستردگی کشور و اینکه مرحله باز شدن سؤالات و پس از آن تکثیر در محل آزمون صورت می‌گیرد امکان لو رفتن سؤالات وجود دارد البته تذکرات لازم به مسئولان داده شد تا این اتفاق دیگر تکرار نشود.
فارس: داود محمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزشیابی با برگزاری امتحان در آموزش و پرورش یک اصل است، اظهار داشت: با توجه به تأثیرگذاری امتحانات نهایی در کنکور باید ارزیابی در چهارچوب یک آزمون متمرکز صورت گیرد.

وی افزود: در بررسی‌هایی که در کمیسیون انجام دادیم مشخص شد آموزش و پرورش در خصوص قرنطینه و طراحی سؤالات، تمهیدات لازم را برای حفظ امنیت امتحانات انجام داده است.

محمدی اضافه کرد: با توجه به گستردگی کشور و تعداد بالای حوزه‌های برگزاری امتحانات و با توجه به اینکه مرحله باز شدن سؤالات و پس از آن تکثیر در محل آزمون صورت می‌گیرد، امکان لو رفتن سؤالات به میزان کوتاهی پیش از امتحان وجود دارد؛ البته طبق بررسی‌های انجام شده در موارد معدودی این مسئله اتفاق افتاده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس، ناراحتی اولیا را در مورد لو رفتن سؤالات بجا توصیف کرد و بیان داشت: والدین معترض بودند و صورت‌جلسه‌های آنها در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و تذکرات لازم به مسئولان داده شد تا این اتفاق سال دیگر تکرار نشود.

وی ادامه داد: محل و تعداد حوزه‌هایی که در آن سؤالات لو رفته، مشخص است و افرادی هم در این زمینه بازداشت شدند و ریشه‌ها هم شناسایی شده است.

محمدی پررنگ شدن مسأله لو رفتن سؤالات را به دلیل گسترش فضای مجازی و پرداختن رسانه‌ها به این امر دانست و گفت: این مسأله واقعاً آنقدر که در رسانه‌ها به آن پرداخته شد، گسترده نبود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه حذف کنکور سراسری همچنان در برنامه آموزشی کشور قرار دارد، تصریح کرد: حذف کنکور مسأله مهمی است و باید برای آن مطالعه صورت گیرد و زیرساخت‌های حذف ‌آن به تدریج در کشور ایجاد شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار