کد خبر: 858835
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
امیر توکلیان

مربی خراسانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: باید از سیاسی کردن دوباره ورزش جلوگیری شود زیرا اثرات زیان‌بار آن تا مدت‌ها بر پیکره ورزش خواهدماند.

امیر توکلیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، در خصوص حضور نماینده خراسان در مسابقات سراسری لیگ کشتی کشور اظهار کرد: فارغ از نتیجه‌ای که تاکنون کسب شده و بعد از این رقم خواهدخورد باید بگویم که صرفا حضور اتفاقی خوب و نیکو برای کشتی خراسان است. پیش از اینکه بخواهیم نقدی را متوجه کسی کنیم باید ابتدا بررسی کنیم و بسنجیم که کشتی خراسان در چه جایگاهی قرار دارد؟

وی افزود: پنج شش سال است که حتی یک ملی‌پوش در رده سنی بزرگسالان نداشته‌ایم چه برسد به مدال! پس باید توقع را واقع‌بینانه کنیم تا در فضایی منطقی قضاوت کنیم. اینکه چند جوان به عنوان تیم خراسان راهی مسابقات شده‌اند اقدام پسندیده‌ای است و نتایج مطلوبی خواهدداشت. 

نایب‌قهرمان مسابقات جهانی صوفیه با تاکید بر اینکه کسب نتیجه مطلوب در کشتی نیازمند زمان و سرمایه‌گذاری است، تاکید کرد: کشتی ورزش رکوردی نیست که بگوییم تا موفقیت چقدر فاصله داریم، باید سرمایه‌گذاری و کار مناسب به شکلی مستمر و ادامه‌دار انجام شود. در خراسان همواره ملی‌پوشانی داشته‌ایم که به موفقیت‌های بعضا بزرگی هم دست یافته‌اند، پس نباید فکر کنیم که این استان در کشتی پتانسیلی ندارد.

توکلیان تاکید کرد: با یک برنامه‌بریزی منسجم و مناسب می‌توان شاهد حضور دوباره قهرمانان کشتی ایران از این خطه باشیم. برای استعدادیابی نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها مثل شهرداری و آموزش و پرورش است. مسابقات کشتی محلاتی که در دوران حضور نخعی، در تربیت‌بدنی شهرداری مشهد برگزار می‌کردیم یکی از اتفاقات خوبی بود که در طول 5 سال برگزاری، نتایج و خروجی مناسبی هم داشت.

 وی در رابطه با عملکرد هیات کشتی استان و تغییراتی که در سال‌های اخیر در مسند ریاست این هیات اتفاق افتاده تصریح کرد: نباید صورت مساله را پاک کنیم، به فدراسیون کشتی کافی است نگاه کنیم. رسول خادم، فردی باسابقه در رشته کشتی به عنوان رییس فدراسیون کشتی کشورمان از روزی که بر این مسند نشسته نتایج تیم‌های ملی کشتی بانوان و آقایان چه در آزاد و چه در فرنگی کاملا مشخص است. کارنامه فردی مثل رسول خادم ثابت می‌کند که کار را باید به کاردان سپرد.

توکلیان خاطرنشان کرد: صحبت من کلی است و در خصوص کل ورزش کشور است، کاش ورزش را سیاسی نکنیم. سیاسی کردن ورزش ظلم به آن است که دودش به چشم ورزش می‌رود.

وی افزود: اینکه غیرورزشی‌ها را به خاطر اینکه پول دارند روی کار بیاوریم و ریاست هیات را هم به آنها بسپاریم اشتباه محض است و ورزش کشورمان بارها این راه اشتباه را پیموده‌است. امیدوارم در آینده شاهد اتفاقاتی خوب برای ورزش کشور و خراسان باشیم. 

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار