کد خبر: 858820
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
آزمون سراسری سال ۹۶ طبق برنامه در روزهای پانزدهم و شانزدهم تیرماه در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود.
فارس: آزمون سراسری عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج­شنبه 15 تیرماه، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج­شنبه 15 تیرماه، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه 16 تیرماه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه 16 تیرماه در 372 شهرستان و بخش مختلف کشور (به شرح جدول شماره 1) برگزار می‌شود.

کارت‌های‌ شرکت در آزمون برای‌ تمام داوطلبان‌ آزمون‌ سراسری سال 1396 براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پایگاه اطلاع­‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی باید مطابق بند «ب» این اطلاعیه به حوزه‌­های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره 2 مراجعه کنند.

نحوه‌ و زمان پرینت برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون

 کارت‌های‌ شرکت در آزمون‌ تمام داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبان‌های خارجی‌ به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه مورخ 11 تیرماه تا روز چهارشنبه مورخ 14 تیرماه برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌­رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  قرار خواهد گرفت.

بنابراین تمام داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (12 رقمی) و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (16 رقمی) و نام و نام­ خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه­‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود اقدام کنند.

داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار و ارائه آن الزامی است.

بنابراین تمام داوطلبان باید برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده یا کد پیگیری ثبت­‌نام اقدام کنند و به هیچ وجه به باجه رفع نقص مراجعه نکنند.

این امکان برای داوطلبانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند، بنابراین ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود کرده‌اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

چگونگی رفع نقص کارت شرکت در آزمون
محل رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون تمام داوطلبان گروه‌­های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم انسانی‌، علوم‌ تجربی‌، هنر و زبان‌های ‌خارجی‌ بر مبنای‌ شهرستان‌ محل‌ اقامت فعلی‌ آنان‌ که‌ در بند 44 تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌، مشخص‌کرده‌اند در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است.
داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی هستند و نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای 1 ،3 ،4، 7 ،12، 15، 16، 21، 22، 23 و 24 شامل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، سال و بخش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی، کد دانش آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی مغایرتی مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 18 تیرماه به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

ضمناً داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای فوق مشاهده کردند می توانند نسبت به ویرایش آنها اقدام کنند.
داوطلبانی که نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای 13، 14، 17، 18، 19، 20 و 26 شامل سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم و وضعیت تحصیلی و اشتغال مغایرتی مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 16 تیرماه منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.
وی افزود: داوطلبان نظام جدید که سال اخذ مدرک دیپلم آنان سال 1384 به بعد است و مدرک پیش دانشگاهی خود را در یکی از سال‌های 91 تا 95 اخذ کرده‌اند و مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند.

داوطلبان درصورتی که مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 2، 6، 8، 9 و 10 (جنس، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند ضروری است از روز سه‌شنبه 13 تیرماه تا چهارشنبه 14 تیرماه از ساعت 8:30 تا 12:00 و 14:00 تا 18:00 با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی و یا شناسنامه عکس­دار) شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره 2 این اطلاعیه پرینت کارت مراجعه کنند.
 
تمام داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امورایثارگران، رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح، فرزند و همسر رزمندگان و ایثارگران ارگانهای سپاه پاسداران، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی جهت اعلام مغایرت و تکمیل اطلاعات مربوط به جانباز یا ایثارگر حداکثر تا تاریخ 16 تیرماه منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت این سازمان مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح و تکمیل موارد اقدام کنند تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنها اعمال شود. در غیراینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

وی گفت: سایر متقاضیان استفاده از سهمیه (رزمنده داوطلب بسیجی و رزمنده وزارت جهاد کشاورزی) برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود، حداکثر تا تاریخ 18 تیرماه به ارگان مربوط (ستاد مشترک سپاه پاسداران-وزارت جهادکشاورزی) مراجعه کنند.

چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب دارای اشکالاتی از جمله فاقد مهر عکس، واضح نبودن عکس، درج عکسی به جزء عکس داوطلب (اشتباه عکس) باشد ضروری است از روز سه شنبه سه شنبه 13 تیرماه تا چهارشنبه 14 تیرماه از ساعت 8:30 تا 12:00 و 14:00 تا 18:00 با به همراه داشتن 2 قطعه عکس 4×3، کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه براساس جدول شماره 2 مراجعه کنند.

تخلفات و جرایم در آزمون‌ سراسری سال 96
ارتکاب هرگونه عملی که سبب بی‌نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار جزء تخلفات است.
ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون، تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون نیز جزء تخلفات است.
ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی، استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار، کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سوالات، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیرمجاز از آنها، هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون، افشای سوالات آزمون یا تلاش در راستای دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو و خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد، نیز جزء تخلفات آزمون سراسری محسوب می‌شود.

انجام هر کدام از این تخلفات با اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا یک میلیارد (1.000.000.000) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات بر اساس قانون رو به رو می‌شود.

واحد پاسخگویی‌ غیرحضوری‌ آزمون‌ سراسری‌ سال 1396 برای‌ تمام داوطلبان‌ همه‌ روزه‌ به غیر از ایام تعطیل و در وقت اداری آماده‌ پاسخگویی‌ به‌ سوالات‌ است بنابراین داوطلبان‌ درصورت‌ نیاز می‌توانند سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org یا با شماره‌ تلفن 42163 – 021 به‌ طور مستقیم‌ (واحد پاسخگویی‌ غیرحضوری ‌آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1396 با روابط‌ عمومی‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور) تماس‌ بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار