کد خبر: 858797
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
شکست بزرگ داعش و تروریسم در پیش است
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که فقط یک درصد موصل قدیم تحت اشغال داعشی‌ها است.
موصل در یک قدمی آزادییحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که نیروهای این کشور در محورهای مختلف عملیات آزادسازی نینوا، عملیات خود را برای آزادسازی مناطق باقی مانده تحت اشغال داعشی‌ها در موصل قدیم ادامه می‌دهند.

وی افزود: یگان‌های واکنش سریع وابسته به پلیس فدرال همچنان به محاصره بیمارستان الجمهوری و هدف قرار دادن داعشی‌ها در این بیمارستان ادامه می‌دهند. این نیروها همچنین به آزادسازی بخش شمالی محله الشفاء در کرانه راست موصل ادامه می‌دهند.

رسول گفت: یگان‌های ارتش عراق همچنین به پیشروی خود در منطقه الفاروق در محور شمال غربی ادامه داده و بخش‌هایی از منطقه المشاهده را به کنترل خود در آوردند.

سخنگوی عملیات مشترک عراق گفت: آنچه برای ما مهم است تخلیه شهروندان از موصل است و ما توانستیم گذرگاه‌های امنی برای آن‌ها ایجاد کنیم و هزاران شهروند به مناطق دیگر منتقل شده‌اند.

وی تاکید کرد که فقط حدود یک درصد موصل قدیم تحت اشغال داعشی‌ها است و ما به زودی این مناطق را نیز آزاد خواهیم کرد.

پیش از این شاکر جودت رئیس پلیس فدرال عراق گفت: آزادسازی موصل قدیم، قریب‌الوقوع است و نیروهای عراقی برای مقابله با همه شیوه‌هایی که ممکن است داعش به آن متوسل شوند، آماده هستند.

وی افزود: نیروهای امنیتی طی ایام عید سعید فطر  می‌توانند کل شهر موصل را از لوث داعش آزاد کنند.

عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در عراق، از 26 مهر 1395 و با مشارکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه کُرد آغاز شد و نیروهای عراقی بعد از حدود 100 روز شرق موصل را به‌طور کامل آزاد کردند.

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را از یکم اسفند 1395 شروع کردند و این عملیات همچنان ادامه دارد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار