کد خبر: 858795
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
روحانی در گفت و گوی تلفنی امیر قطر:
رئیس‌جمهور ایران در تماس تلفنی امیر قطر تاکید کرد: فضای هوایی، زمینی و دریایی کشورمان همواره به روی قطر به عنوان کشور برادر و همسایه گشوده خواهد بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با وی، با تبریک متقابل عید سعید فطر، گفت: کمک به اقتصاد قطر و توسعه روابط بویژه میان بخش های خصوصی دو کشور می تواند از اهداف مشترک ما باشد.

وی  با بیان اینکه "تهران در کنار ملت و دولت قطر می‌باشد"، افزود:ما معتقدیم اگر اختلافی میان کشورهای منطقه باشد،  فشار، تهدید و یا تحریم راه درستی برای حل آن اختلافات نیست.

رئیس‌جمهور روحانی روابط برادرانه و دوستانه میان دو ملت ایران و قطر را به نفع مردم منطقه دانست و گفت: نگاه ما به همکاری با دولت قطر یک همکاری مستمر است و معتقدیم ظرفیت های فراوانی برای تقویت بیش از پیش روابط دو کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت ها بهره گرفت.

روحانی خواست جمهوری اسلامی ایران را حاکمیت اعتدال ، میانه روی و عقلانیت در روابط میان کشورهای منطقه  برشمرد و با ابراز امیدواری نسبت به حل و فصل مشکلات منطقه از طریق گفت وگو ، اظهارداشت: دولت جمهوری اسلامی ایران برای انجام هر کاری که جهت آرامش منطقه مورد نیاز باشد،  آماده کمک و همکاری است.

وی همچنین با تاکید براینکه محاصره کشور قطر برای ما قابل قبول نیست، گفت: فضای هوایی، زمینی و دریایی کشورمان همواره به روی قطر به عنوان کشور برادر و همسایه گشوده خواهد بود.

 رئیس‌جمهور افزود: جهان اسلام نیازمند وحدت و یکپارچگی است و دو کشور بی تردید می توانند با همکاری یکدیگر در این عرصه تلاش کنند.

امیر قطر در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دکتر روحانی گفت: آغوش قطر برای تعامل و همکاری باز است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با قدردانی از حمایت های دولت و ملت ایران از دولت و ملت قطر اظهارداشت: روابط ایران و قطر پیوسته روابطی رو به توسعه و نیرومند بوده و ما ضمن آمادگی برای گسترش همه جانبه روابط دو کشور ، برای همکاری جهت حل مشکلات جهان اسلام نیز آماده ایم.

وی افزود: جهان اسلام  در شرایط دشواری قرار دارد و رفع مشکلات آن نیازمند حاکمیت حکمت و گفت وگو است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار