کد خبر: 858791
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
اقبال واحدی مجری برنامه تلویزیونی «جشن رمضان» از این که این برنامه قدیمی همچنان مورد توجه مردم است، ابراز خوشحالی می کند و معتقد است گام های خوبی برای اجرای طرح های مانند اکرام ایتام بردارد.

نویسنده: محمد صادقی

«اقبال واحدی» مجری برنامه «جشن رمضان» که هر شب از شبکه پنج سیما پخش می‌شود،‌ درباره حضورش در این برنامه،به «جوان» گفت: در سال‌های گذشته در شبکه‌های دیگر تلویزیون برای ماه مبارک رمضان اجرا می‌کردم و خدا خواست تا این فرصت در اختیارم قرار گرفت تا بتوانم اجرای برنامه «جشن رمضان» را در کارنامه‌ام داشته باشم.

وی ادامه داد: در هر حال تهیه کننده‌ها برای برنامه‌هایشان تصمیم می‌گیرند و امسال هم محمد قنبری طی تماسی از من خواست تا اجرای این برنامه را عهده‌ دار شوم. علاوه بر مشغله‌هایی که داشتم، به این دلیل که باغ موزه قصر نزدیک به محل زندگی‌ام است و دیدم زمان زیادی را نباید در ترافیک و راه بمانم، با کمال میل قبول کردم.

مجری برنامه «صبح بخیر ایران» با بیان اینکه «جشن رمضان» زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) است، بیان داشت: همانطور که می‌دانید این برنامه تحت نظر کمیته امدام است و هدفش جمع آوری کمک‌های مردمی است. «جشن رمضان» ادامه جشن نیکوکاری است که مدت‌ها با این نام فعالیت می‌کرد و چند سالی است که تحت عنوان «جشن رمضان» روی آنتن تلویزیون است و خوشبختانه با استقبال مردم ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان در تهران اماکن عمومی بسیاری شبیه به همین «جشن رمضان» را برگزار می‌کنند که البته پخش تلویزیونی ندارند. علاوه بر اینکه ما در جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی گام برمی‌داریم، در کنار این جشن، تعدادی غرفه قراردارد که بازار نیکوکاری است و در آن برخی از خانوارها برای امرار معاش از شهرهای مختلف به تهران آمده‌اند و صنایع دستی، غذا، پوشاک و ... شهرشان را در این بازار می‌فروشند. همچنین تعدادی پاکت آرزوها نیز در این مکان وجود دارد که کودکان نیازمند آرزوهای خود را در پاکتی نوشته و به دست ما می‌دهند و ما نیز آنها را در اختیار افرادی قرار می‌دهیم که قصد کمک به نیازمندان را دارند.

مجری این برنامه تلویزیونی درباره «جشن رمضان» افزود: هدف اصلی این برنامه، صرفا به اجرا رساندن یک برنامه تلویزیونی نیست، بلکه طرح اکرام به ایتام، نیکوکاری و ... هدف مهمتر این گروه است. علاوه بر اینها شعار امنیتی نیز داریم که تشکر از وجود مدافعین حرم است. در اصل وجود و رشادت‌های آنها بود که باعث شد ما الان بتوانیم در چنین مراسم شادی شرکت کنیم و آرامش خاطر داشته باشیم.

واحدی در ادامه با اشاره به حضور مردم قبل از افطار در فرهنگسرا بین داشت: حتی بسیاری از مردم قبل از افطار به پارک فرهنگسرا می‌آیند و سفره افطارشان را ‌پهن می‌کنند و دور هم در فضای باز افطار می‌کنند و بعد از پایان افطارشان در مراسم جشن رمضان حاضر می‌شوند. به عبارتی این پارک و فرهنگسرا بخشی از خانه‌شان شده و باعث می‌شود که ارتباط بین مردم و خانواده ‌ها از این طریق بیشتر شود و حتی زندگی‌هایی هم در این بین شکل بگیرد.

این مجری و تهیه کننده ادامه داد: در ماه رمضان معمولا درگیر برنامه‌های دیگر هستم و یکی از ایامی که خانواده و فامیل مهمانی برپا می‌کنند، همین ماه رمضان است و حتی بسیاری از خانواده‌ها مراسم پاگشا را در این ماه برگزار می‌کنند تا ثواب بیشتری نصیبشان شود.

واحدی در ادامه بیان داشت: من همیشه برنامه‌های تلویزیون را دوست داشته و دارم و معتقدم زمانی زنده هستم که مشغول کار باشم، چراکه کار و علاقه‌ام اجرا است. اما همیشه دوست داشتم همراه با دوربین برنامه‌ها به شهرستان‌ها  مناطق دور افتاده بروم تا سهمی در شناساندن آنها
به مردم کشورم داشته باشم و به همین دلیل برنامه «مستقیم آبادی» را اجرا کردم. در همن راستا برای اجرای برنامه سال تحویل در شبکه افق به ایرانشهر رفتیم که منطقه‌ای مرزنشین است و از زیبایی و بکر بودن فضاهایش استفاده کردیم که اتفاقا با استقبال خوبی هم مواجه شد.

مجری قدیمی تلویزیون درباره برنامه‌ای که سالها مردم او را با نام آن می‌شناختند نیز گفت: برنامه «صبح بخیر ایران» را اغلب مردم ایران دوست داشتند و من در آن زمان بازخوردهای خوبی را از مردم و اطرافیان دریافت کرده بودم. دلیل اصلی ماندگاری این برنامه این بود که تعریفش منطبق بر خواسته‌هایی بود که من و عوامل برنامه قبل از شروع داشتیم. در برنامه‌هایی که تهیه کنندگی‌شان به عهده خودم است می‌دانم که از کجا شروع  وبه کجا ختم می‌شود و اغلب موارد به سلیقه و نظر خودم نزدیک‌تر است، بر همین اساس حس بهتری در اجرایشان دارم. اتفاقا اواخر باز هم پیشنهاد اجرای این برنامه را دارم اما مشکل اینجا است که می‌گویند باید اسپانسر بیاورید و هنوز به این نتیجه نرسیدم که با این شرایط می‌شود کار کرد یا نه! اما ممکن است در اجرای سایر برنامه‌هایی که تهیه کنندگی‌شان به عهده خودم نیست سلیقه‌ام همسو با برنامه نباشد.

وی با اشاره به حس شادابی و نشاطی که در اجراهایش دارد، بیان داشت: این موضوع به ذات هر انسانی برمی‌گردد، من آدم با نشاطی هستم و این را در اجراهایم هم می‌آورم. از طر
 فی همیشه زمان مردم برایم اولویت دارد و هیچگاه در شروع اجرا شعر نمی‌خوانم چونکه مطمئنم هیچ کس آن را گوش نمی‌دهد و وقت مردم تلف می‌شود. اگر رضایت مردم جلب شود، رضایت مدیران نیز جلب خواهد شد.

برنامه «جشن رمضان» به تهیه کنندگی محمد قنبری و اجرای اقبال واحدی در ماه رمضان هر شب از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار