کد خبر: 858786
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
دبیر شورای زکات استان تهران گفت: ۳هزار پایگاه آماده جمع ‌آوری فطریه شهروندان استان پیش بینی شده است و 300 دستگاه کارتخوان هم مخصوص پرداخت فطریه نمازگزاران در مصلی امام خمینی(ره) تهران مستقر خواهد بود.
فارس: محسن ولیئی،با اشاره به برنامه های دبیرخانه شورای زکات برای جمع آوریه فطریه نمازگزاران و نیکوکاران ،اظهار کرد: بیش از سه هزار پایگاه آماده جهت جمع آوری فطریه شهروندان استان پیش بینی شده است.

وی افزود: تمام دفاتر کمیته امداد استان، ‌مراکز نیکوکاری، مساجد، پایگاه های بسیج سازندگی، مصلی‌های برگزاری نماز عید فطر و واحدهای سیار با هماهنگی شورای زکات استان آمادگی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره‌های روزه‌داران را دارند و همه صندوق‌ها با هولوگرام شورای زکات استان و به صورت پلمپ شده هستند.

وی افزود: همچنین 300 دستگاه کارت خوان (pos ) توسط این نهاد مخصوص پرداخت فطریه نمازگزاران در مصلی امام خمینی(ره) تهران اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به مکاتبه فرماندار تهران در خصوص جمع آوری فطریه در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: محوریت کلیه اقدامات در جهت تحقق این واجب الهی بر عهده کمیته امداد است و سایر دستگاه ها باید در جهت سیاست ها و برنامه های این نهاد اقدامات خود را به مرحله اجرا درآورند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای زکات استان تنها مرجع قانونی است که می تواند نسبت به جمع آوری زکات فطره اقدام کند، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای زکات، موسسات خیریه ای که مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور و پلیس امنیت اخذ کرده اند می توانند جهت دریافت هولوگرام شورای زکات استان به دفاتر کمیته امداد استان تهران و موسسات خیریه ای که مجوز فعالیت خود را از سازمان بهزیستی دریافت کرده اند نیز به دفاتر سازمان بهزیستی در سطح استان تهران مراجعه نمایند.

دبیر شورای زکات استان تهران ،تصریح کرد: موسسات خیریه با ارائه گزارش مالی هزینه کرد فطریه سال گذشته خود در صورت تأیید آن هولوگرام شورای زکات استان تهران را جهت استقرار صندوق جمع آوری فطریه موسسه خود را دریافت می کنند؛ هر صندوق جمع آوری فطریه که حکم شورای زکات منطقه را نداشته باشد ماموران پلیس امنیت می‌توانند با وی برخورد کنند.

ولیئی با تاکید بر این که فطریه های جمع آوری شده در کمترین زمان در اختیار نیازمندان قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: جمع آوری زکات فطره در سطح استان با مسئولیت دبیرخانه شورای زکات هر شهرستان انجام می شود و مبالغ جمع آوری شده در کمیته امداد استان تهران با اولویت بیماران صعب العلاج، سالمندان، کمک هزینه جهیزیه کمک معیشت و در مساجد، توسط هیات امنا و تحت نظارت امام جماعت مسجد بین نیازمندان شناسایی شده همان منطقه توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه میزان فطریه بر اساس نظر مراجع عظام تقلید و بر مبنای قوت غالب گندم یا برنج تعیین می شود خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن امکان واریز تلفنی فطریه‌ها شهروندان تهرانی می‌توانند با شماره تلفن 7355 و شماره گیری عدد 15 و همچنین سامانه پیامکی # 5*5*021*8877* نسبت به پرداخت فطریه خود اقدام کنند.

ولیئی یادآور شد: سال گذشته نیکوکاران تهرانی حدود دو میلیارد و 700 میلیون تومان زکات فطره و کفارات خود را در پایگاه های کمیته امداد پرداخت کردند که از این مبلغ حدود دو میلیارد تومان فطریه عام و سادات و مابقی کفارات عمد و غیرعمد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار