کد خبر: 858779
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
اداره کل میراث فرهنگی گلستان
ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از برگزاری اولین جشنواره سفره ایرانی ،فرهنگ گردشگری با حضور هنرمندان 4 استان شمالی کشور در گلستان خبر داد

 

ابراهیم کریمی با اعلام این خبر افزود: جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" با حضور هنرمندان 4استان شمالی کشور گلستان، مازندران، گیلان و قزوین  با پخت انواع غذاهای سنتی و محلی ایرانی از 21 تیر به مدت سه روز  در استان گلستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان در اشاره به آنکه برگزاری جشنواره ایرانی فرهنگ گردشگری فرصتی مناسب برای احیای غذاهای سنتی ایرانی است می گوید:  غذای ایرانی در حوزه فرهنگی و تمدنی ما از جایگاه خاص و مهمی برخوردار است و به دلیل تنوع اقلیم و طبیعت، تنوع غذایی زیادی که در کشور ما وجود دارد، جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" فرصت مناسبی برای معرفی این گنجینه ارزشمند است و پرداختن به آداب پخت غذای سنتی و اصیل ایرانی سبب حفظ میراث ناملموس و همچنین احیا و معرفی این غذاها با گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

او در ادامه به هدف از برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: هدف از این جشنواره ترویج فرهنگ غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌ها و همچنین ترویج سفره‌های ایرانی و احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج دوباره طبخ و ارایه غذا های سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل‌های هر شهر و استان است.

کریمی خاطر نشان کرد: این جشنواره در 4 بخش پیش غذا، غذای اصلی، دسر و دم نوشها و نوشیدنی های سنتی و بومی و محلی برگزار خواهد شد.

او محور های جشنواره را اینچنین بیان کرد: مسابقه پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا، موسیقی و آیین های مرتبط با غذا از محوریت های این جشنواره می باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان  گفت: برگزاری  چنین جشنواره‌هایی بسترهای مناسب برای توسعه گردشگری است و هرمنطقه با غذاهایش شناخته می‌شود و گردشگران یک سفر را با خاطره‌هایی که از مناطق و غذاهای آن استان دارند، یاد می کنند؛ بنابراین غذا در رشد گردشگری نقش غیرقابل انکار دارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر