کد خبر: 858710
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
پرونده قتل مسافركش خط قم- تهران با بازداشت يك مظنون وارد مرحله‌اي تازه شد.
به گزارش خبرنگار ما، 13 ارديبهشت ماه سال قبل بود كه مأموران پليس تهران با مراجعه خانواده‌اي در جريان مفقودي ناگهاني مرد مسافركشي قرار گرفتند. يكي از اعضاي خانواده وي گفت: ما اهل شهرستان قم هستيم و پدرم صفدر در مسير قم به تهران مسافركشي مي‌كند. او صبح ديروز مثل هميشه با خودرواش از خانه بيرون رفت تا مسافر به تهران ببرد، اما ديگر برنگشت. خيلي نگرانش شديم و با تلفن همراهش تماس گرفتيم، اما تلفن او خاموش بود. بعد از اين به همه جا سر زديم، اما خبري از پدرم نيافتيم و الان احتمال داديم شايد براي او در تهران اتفاقي افتاده است، به همين دليل به تهران آمديم تا با كمك مأموران پدرم را پيدا كنيم.
 
با طرح اين شكايت، پرونده به دستور قاضي مدير روستا، بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي تهران قرار گرفت.
مأموران تحقيقات گسترده‌اي را براي پيدا كردن مرد گمشده آغاز كردند، اما هيچ ردي از او نيافتند تا اينكه سه ماه بعد از حادثه متوجه شدند مأموران پليس شهرستان خرم‌آباد، خودروي مرد گمشده را در حوالي آن شهر كشف كرده‌اند. بررسي‌ها نشان داد شيشه خودرو شكسته و آثار خون زيادي در آن به جا مانده است. پزشكي قانوني پس از انجام آزمايش دي ان‌اي اعلام كرد خون‌هاي به جا مانده در داخل خودرو با خون مرد گمشده مطابقت دارد، بنابراين اين احتمال براي مأموران قوت گرفت كه مرد مسافركش پس از گم‌شدن از سوي فرد يا افراد ناشناسي به طرز مرموزي به قتل رسيده و خودرواش در حوالي خرم‌آباد رها شده است.
 
سپس مأموران تحقيقات خود را ادامه دادند تا اينكه هفت ماه پس از حادثه دريافتند مرد چوپاني در حوالي جاده قم به اصفهان جسد مردي را كشف كرده‌است كه پس از انتقال به پزشكي قانوني مشخص شده جسد متعلق به مرد مسافركش است. بدين ترتيب با كشف جسد مرد گمشده، پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد و تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران به دستور بازپرس براي شناسايي قاتل يا قاتلان مرد مسافركش وارد عمل شدند.  مأموران در تحقيقات فني به رد پاي مرد جوان سابقه‌داري رسيدند كه بررسي‌ها نشان داد تعدادي از وسايل مقتول در اختيار وي است. در نهايت مأموران روز جمعه هفته قبل مخفيگاه مظنون به قتل را در يكي از خيابان‌هاي جنوبي تهران شناسايي و وي را بازداشت كردند.  متهم صبح ديروز براي تحقيقات به دادسراي امور جنايي تهران منتقل شد. وي در بازجويي‌ها جرم خود را انكار كرد.  مظنون به قتل در ادعايي گفت: من روز حادثه به خاطر ارتكاب جرمي در زندان تهران بزرگ بودم و اصلاً در جريان قتل مرد مسافركش نيستم. وي در بازجويي‌هاي بعدي درباره وسايل مقتول كه در دست او كشف‌شده سكوت كرد.  در پايان قاضي مدير روستا با توجه به اينكه جسد مقتول در جاده قم به اصفهان كشف‌شده با صدور قرار عدم‌صلاحيت دستور داد متهم همراه پرونده به دادسراي محل حادثه منتقل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار