کد خبر: 858701
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
ذره‌بين بازرسان روي فساد در فوتبال
فساد در فوتبال تمامي ندارد. اين واقعيت تلخي است كه اگر چه برخي چون كفاشيان، ‌رئيس سابق فدراسيون فوتبال منكرش مي‌شود ...
دنيا حيدري

فساد در فوتبال تمامي ندارد. اين واقعيت تلخي است كه اگر چه برخي چون كفاشيان، ‌رئيس سابق فدراسيون فوتبال منكرش مي‌شود اما پرونده قطوري كه طي دو سال گذشته توسط نماينده‌هاي مردم در خانه ملت جمع آوري شد اثبات مي‌كند.   البته پرونده بلند بالايي كه نماينده‌هاي مجلس نيز جمع‌آوري كردند آنطور كه انتظار مي‌رفت مورد توجه مسئولان قرار نگرفت، اما با اين وجود به نظر مي‌رسد كه رسيدگي به تخلفات موجود در فوتبال اين روزها بيش از گذشته مورد توجه قرار گرفته كه هر از چندگاهي شاهد رو شدن دست عده‌اي متخلف هستيم كه با سودجويي‌هاي خود، ‌چهره اين ورزش پرطرفدار را خدشه‌دار كرده‌اند.
 
تخلفات جديد ميلياردي و حضور يك آقازاده
در همين راستا خبرگزاري ايسنا طي گزارشي از بررسي و پيگيري يك نهاد بازرسي و ناظر در حوزه تخلفات فوتبال مي‌نويسد كه از تخلفات آشكار و محرز در قراردادهاي فروش بليت، سامانه هواداري استقلال و پرسپوليس و تبليغات دور زمين ليگ برتر فوتبال حكايت دارد. موضوعي كه به گفته اين خبرگزاري، پاي يك آقازاده را نيز به ماجرا باز كرده: «‌در جديدترين اين برخوردها يك نهاد ناظر پس از جمع‌آوري اطلاعات و تشكيل جلسات مقدماتي در رابطه با قراردادهاي فروش بليت ليگ برتر، سامانه هواداري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس و قرارداد پرحاشيه تبليغات دور زمين ليگ برتر ورود كرده است. شنيده‌ها حاكي از اين است كه در چند روز گذشته روند احضار و دعوت از برخي طرف‌هاي قراردادها و انجام تحقيقات اوليه از آنها آغاز شده است. قرارداد فروش بليت مربوط به شركتي است كه در دولت احمدي‌نژاد به عنوان يكي از شركت‌هاي زير مجموعه نهاد رياست جمهوري در حالي وارد فدراسيون فوتبال شد كه ردپاي فرزند يكي از مديران ارشد وقت ورزش كشور نيز در آن ديده مي‌شد، متأسفانه اين قرارداد و تفاهمنامه با اين شركت به بهانه وابستگي به نهاد رياست جمهوري توسط رئيس وقت فدراسيون فوتبال و بدون رعايت تشريفات قانوني منعقد شد.»
 
گنج پنهان
درحالي كه باشگاه‌هاي فوتبال به خصوص تيم‌هاي مطرح تهراني با بدهي‌هاي هنگفت و كلان مواجه بوده و همواره خواستار سهم خود از بليت‌فروشي و تبليغات دور زمين هستند، ايسنا در ادامه گزارش خود از ارقام كلاني در اين راستا پرده برمي‌دارد كه هرگز به اين باشگاه‌ها پرداخت نشده يا اگر شده، ‌به باشگاهي خاص پرداخت شده است. حال آنكه در صورت پرداخت به موقع اين گنج پنهان، بدون شك امروز نه پرسپوليس و نه حتي استقلال كه تا كنون شكايتي در راستاي دريافت اين مبلغ نكرده، هرگز با بدهي‌هاي سرسام‌آور دست و پنجه نرم نمي‌كردند. «وجوه چند صد ميلياردي حاصل از فروش بليت مسابقات استقلال و پرسپوليس در حالي توسط اين شركت انجام شده كه نه تنها نظارتي بر عملكرد آن نبوده بلكه دو باشگاه استقلال و پرسپوليس همواره مدعي عدم دريافت ريالي از بابت فروش بليت از اين شركت بوده‌اند. قرارداد پر حاشيه تبليغات دور زمين ليگ برتر نيز با شركت ايران نوين كيش يكي از شاهكارهاي دوره رياست علي كفاشيان بر فدراسيون فوتبال است كه در زمان رياست مهدي تاج نيز روند مذكور تغيير چنداني نداشته است. مبلغ اين قرارداد كه در دو فصل ۱۶۰ ميليارد تومان بوده، هم اكنون وضعيت نامعلومي دارد و بنابر اطلاعات موثق مسئولان فدراسيون و سازمان ليگ در اجرا و عدم وصول حقوق باشگاه‌ها مرتكب تخلفاتي شده‌اند كه اين موضوع از ابعاد كيفري توسط نهادهاي ذي‌ربط در حال پيگيري است.»
 
خيانت در امانت
در ادامه اين گزارش، ايسنا به خيانت در امانتي اشاره مي‌كند كه ناشي از علاقه و اعتماد مردم به تيم‌هاي فوتبال است. خيانتي ميلياردي كه البته سهمي هر چند اندك از آن براي باشگاه‌ها نيز در نظر گرفته نشده است: «‌قرارداد سوم مربوط به سامانه هواداري ۳۰۹۰ است كه گفته مي‌شود بدون رعايت تشريفات قانوني با باشگاه‌هاي استقلال، پرسپوليس و تراكتورسازي منعقد شده و ميزان درآمد و وصول دو باشگاه در ‌هاله‌اي از ابهام قرار دارد. بنابر اطلاعات موجود، بدهي اين شركت ناشناخته فقط به باشگاه پرسپوليس حدود ۲۹۰ ميليارد است، البته باشگاه استقلال نيز به جهت مراودات نزديك مديرعامل آن با رياست سابق فدراسيون فوتبال و يكي از مديران وزارتخانه تاكنون از اعلام طلب از اين شركت خودداري كرده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار