کد خبر: 858678
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
عضو فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: محمد بن سلمان الفباي سياست را نمي‌داند و به ايران‌هراسي در منطقه دامن خواهد زد.
عضو فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: محمد بن سلمان الفباي سياست را نمي‌داند و به ايران‌هراسي در منطقه دامن خواهد زد.
محسن كوهكن در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با اشاره به معرفي وليعهد جديد عربستان اظهار داشت:انتخابات بي‌سلمان حاصل جمع دو مقوله است، اين انتخاب ناشي از بيماري، عدم تسلط ملك سلمان به مديريت منطقه جهان سياسي و سياست‌هاي جهان است.
نماينده مردم لنجان در مجلس دهم شوراي اسلامي ادامه داد: بن‌سلمان جواني رياست‌طلب است كه پول و قدرت نظامي را تنها پايه‌هاي مديريت مي‌داند و هيچ نگاهي به مقايسه كشورهاي پيرامون خود ندارد.
وي تأكيد كرد: انتخابات محمد بن سلمان محصول آلزايمر ملك سلمان و ناپختگي و نابلدي الفباي سياست از سوي بن سلمان است.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه نگران مردم حجاز با اين انتخاب هستيم، عنوان كرد: تصميم‌گيري‌هاي بن سلمان بر پايه پختگي، تعقل و تدبر نخواهد بود چراكه خاندان آل‌سعود تا كنون به اسم خادم حرمين شريفين منابع مالي اين كشور را به تاراج برده است و اگر با همين فضا به پيش بروند شيشه عمر آل‌سعود شكسته خواهد شد.
كوهكن با اشاره به گذشته تصميم‌گيري خاندان آل‌سعود، گفت: حكومت در عربستان قبيه است و روابط قبيله‌اي بر پايه ساخت و پاخت پشت پرده است و محمد بن نايف نيز بر همين اساس از وليعهدي بركنار شد و به نظر مي‌رسد اين رفتار در نهايت به تقابل خونين در كاخ شيشه‌اي آل‌سعود منجر خواهد شد.
وي در خصوص روابط ايران و عربستان با وليعهدي بن سلمان گفت: 30 سال پيش امام خميني(ره) بعد از آنكه چند صد نفر ايراني در عربستان با اقدام ناجوانمردانه و ظالمانه حكومت عربستان به شهادت رسيدند، تأكيد كرد اگر از صدام با وجود تحميل هشت سال جنگ بگذريم از آل‌سعود به دليل اتخاذ سياست‌هاي خشونت‌آميز نخواهيم گذشت.
اين نماينده مجلس افزود: اين صحبت بيانگر ناميمون بودن خاندان آل‌سعود است كه ايران‌هراسي در منطقه را پايه سياست خارجي خود قرار داده است و شاهد هستيم حتي قطر را كه در دايره وحدت عربي بود به دليل نزديكي به ايران تهديد كرد و براي بازگشت قطر به حلقه وحدت عربي شروطي را در نظر گرفته است.
عضو فراكسيون فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي گفت: آل‌سعود و بن سلمان با سياست‌هايي كه اتخاذ مي‌كنند تلاش دارند به ايران‌هراسي در منطقه دامن بزنند اما ما آرامش در منطقه را براي همه كشورها مي‌خواهيم چراكه تأثير همراهي دولت‌ها را تجربه كرده‌ايم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار