کد خبر: 858673
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
60743.jpg

امروز طی مراسمی در استانداری لرستان از دو ملی پوش لرستانی تیم فوتبال پرسپولیس، وحید امیری و علیرضا بیرانوند تقدیر به عمل آمد. همچنین در این مراسم این دو قهرمان طی احکام جداگانه به عنوان سفیران محیط زیست و اجتماعی ‌مبارزه با مواد مخدر معرفی شدند.

‌به گزارش ایسنا، دکتر علی‌یاور عزیزپور، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در این مراسم اظهار کرد: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ورزشکاران سازمان‌یافته استان حدود 35،36 هزار نفر بودند که حال به بیش از 45 هزار نفر رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه قصد داریم این آمار را به 55 هزار نفر برسانیم، افزود: در عمر این دولت برای اولین بار با استفاده از ظرفیت ماده 27 توانستیم بیش از 7.5 میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم که این آمار در گذشته کمتر از 400، 500 میلیون تومان بوده است.

عزیزپورخاطرنشان کرد: در حوزه ورزش قهرمانی، ورزشکاران لرستانی توانسته‌اند 30 مدال جهانی، 46 آسیایی و 1506 مدال از رویدادهای آسیایی، جهانی و قابل قبول کسب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه سعی داریم بیش از 85 درصد پروژه‌های ورزشی استان را تا پایان امسال و اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسانیم، ادامه داد: در حوزه میزبانی مسابقات، با زیرساخت‌هایی که ایجاد کردیم شاهد رشد چشمگیری بوده‌ایم.

وی با اشاره به تجلیل از ورزشکاران تیم ملی فوتبال گفت: این عزیزان به تمام معنا به لحاظ اخلاق، صفا و صمیمیت زبانزد هستند و انتظار داریم مورد حمایت مسئولین قرار گیرند.

عزیزپور افزود: بیرانوند دروازه‌بانی است که هیچ وقت گل نخورده و امیری نیز با سبکی که دارد هر دو توانسته‌اند در صعود تیم ملی اثرگذار باشند و این جای تقدیر دارد.

انتظار داشتیم که مسئولین با حمایت خیبر مانع از سقوط این تیم شوند

در ادامه وحید امیری، ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس نیز گفت: بعد از اتفاقات تروریستی توانستیم با صعود تیم ملی، شادی را به ایران برگردانیم.

وی با بیان اینکه مدال‌هایی که ورزشکاران لرستانی کسب کرده‌اند نشان دهنده سعی و تلاش مسئولین برای ارتقای ورزش استان است به وضعیت تیم خیبر اشاره کرد و افزود: از مسئولین خصوصاً استاندار ورزش‌دوست استان، انتظار داشتیم که با حمایت خیبر مانع از سقوط این تیم شود.

امیری ادامه داد: تمام استان چشم امیدشان به خیبر بود که آن هم سقوط کرد. امیدواریم با حمایت‌های مسئولین و به خصوص استاندار شاهد توفیقات روزافزون ورزش استان باشیم.

این فوتبالیست لرستانی خاطرنشان کرد: در لباس تیم ملی و پرسپولیس برای کشور خدمت کرده‌ایم اما برای استان کار خاصی انجام نداده‌ایم.

ملی‎پوشان لرستانی فوتبال سفیران محیط زیست می‎شوند

در ادامه مهندس مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیز اظهار کرد: امروزه محیط زیست به یکی از دغدغه‌های جهان تبدیل شده و رفع مشکلات و چالش‌های آن اجماع جهانی را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای غلبه بر معضلات این بخش، موضوع فرهنگ زیست محیطی و نهادینه کردن آن است.

فتحی بیرانوند ادامه داد: اعتقاد داریم اگر در رابطه با موضوع محیط زیست فرهنگسازی بیشتری انجام شود دیگر خیلی از مشکلات آب، هوا و آلودگی را نخواهیم داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به تجلیل از دو ملی‌پوش فوتبال لرستان گفت: قرار است این قهرمانان به عنوان سفیران محیط زیست اعلام شوند و رئیس سازمان نیز با این موضوع موافقت کرده است.

وی افزود: قطعاً با توجه به علاقه‌ای که مردم به این دو عزیز دارند می‌توانیم جهت ارتقای فرهنگ زیست محیطی از آنان استفاده کنیم.

استفاده از الگوهای جامعه راهی برای مبارزه با مواد مخدر

غلامرضا آقامیرزایی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان نیز گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مبارزه خوبی با معضل مواد مخدر شد و تنها راه مقابله با این موضوع اجتماعی شدن آن بوده که تا به حال شاهد اقدامات خوبی بوده‎ایم.

وی ادامه داد: در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر استفاده از الگوهای مختلف کشور فرصت خوبی است و امروز نیز این دو فوتبالیست عزیز لرستانی به عنوان سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر معرفی می‌شوند.

آقامیرزایی افزود: بعد از جلسه امروز آنان را به ستاد مرکزی مواد مخدر معرفی می‌کنیم تا تحت عنوان سفیران ملی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور بتوانند فعالیت موثری داشته باشند.

ورزشکاران سرمایه‌های نرم‌افزاری استان هستند

همچنین مهندس هوشنگ بازوند، استاندار لرستان در این مراسم این دو ملی‌پوش را افتخاری برای استان و ایران دانست و گفت: امیدواریم در سطح آسیا و جهان نیز این دو عزیز خوش بدرخشند و این مهم قطعا می‌تواند اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه امروز مراسم تجلیل از این ورزشکاران را داریم، اظهار کرد: لرستان استان ثروتمندی است که سرمایه‌های آن تنها سخت‌افزاری نیست و ورزشکاران آن سرمایه‌های نرم‌افزاری محسوب می‌شوند که باید مورد حمایت و حفاظت بیشتری قرار گیرند.

بازوند افزود: امیدواریم مراسمات مشابهی برای تقدیر از سایر ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف برگزار شود چراکه آنان نیز توقع دارند.

استاندار با اشاره به کسب مدال قهرمانی بیرانوند در رشته وزنه برداری گفت: این افتخار و عنوان جای تقدیر دارد و باید تمام این سرمایه‌ها به صورت جدی مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف اجتماعی اسم این قهرمانان با عنوان یک لرستانی آورده می‌شود که باعث شادی و افتخار است.

بازوند با بیان اینکه این عزیزان باعث شادی 80 میلیون ایرانی شدند، افزود: پدر و مادرانی که اینطور فرزندانی پرورش می‌دهند را باید مورد تقدیر قرار داد.

استاندار لرستان با اشاره به سقوط تیم خیبر گفت: یکی از تلخ‌ترین حادثه‌ای که برای استان اتفاق افتاد سقوط این تیم بود که خود به شخصه لحظه به لحظه آن بازی را نگاه می‌کردم.

وی افزود: برای این تیم اسپانسری نداریم اما در عین حال کادر مدیریتی خوب عمل کردند و بازیکنان هر چه در توان داشتند را در بازی نشان دادند اما اتفاقی که افتاد و تعداد گل‎هایی که خوردند نشان داد موضوع چیز دیگری است.

بازوند با بیان اینکه خیبر باید به صورت جدی دوباره شروع کنند، اظهار کرد: از آقای بهاروند نیز به خاطر زحماتی که برای این تیم کشیدند، کمال تشکر را داریم.


انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار