کد خبر: 858655
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
حميد بني تميم

نایب رییس فدراسیون کشتی با بیان اینکه تهدید IOC و اتحادیه جهانی مبنی بر درخواست برای تغییر اساسنامه فدراسیون کشتی بسیار جدی است، گفت:خطر تحریم و تعلیق بر سر کشتی ایران وجود دارد.

حمید بنی تمیم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخطار اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون کشتی ایران مبنی بر لزوم تغییر در اساسنامه این فدراسیون، اظهار کرد: این موضوع به  المپیک 2012 لندن بر می‌گردد  که در آن زمان کمیته‌ بین‌المللی  المپیک خواستار تغییر در اساسنامه فدراسیون های مختلف ورزشی در سراسر جهان شده بود. بر همین اساس از ایران نیز خواسته شد که اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی خود را متناسب با سیاست‌های IOC تغییر دهند.

وی با بیان این که هدف IOC داشتن اساسنامه واحد میان تمام فدراسیون‌های ورزشی در سراسر جهان و با هدف جلوگیری از دخالت نهادهای دولتی است، خاطر نشان کرد: اخیرا نیز کمیته‌ بین‌المللی المپیک به اتحادیه جهانی کشتی دستور داده که باید فدراسیون‌های تابع این اتحادیه از جمله ایران اساسنامه خود را متناسب با سیاست‌های IOC تغییر دهند. اتحادیه جهانی کشتی نیز چند روز پیش در نامه ای به فدراسیون کشتی ایران اخطار جدی در این باره داد و خواستار تغییرات هر چه‌ سریع‌تر در اساسنامه فدراسیون کشتی با هدف حذف دخالت نهادهای دولتی در کلیه امور فدراسیون  شد.

بنی تمیم در ادامه گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که اگر تغییرات مدنظر IOC در اساسنامه فدراسیون کشتی باز هم به تاخیر بیافتد، چه عواقبی می‌تواند برای کشتی ایران داشته باشد، گفت‌: ازآنجا که چند سال از درخواست IOC می گذرد این بار این تهدید بسیار جدی است. در صورتی که این درخواست مورد بی توجهی قرار گیرد بر اساس اعلام اتحادیه جهانی کشتی ابتدا کلیه پست‌های اجرایی فدراسیون کشتی ایران در جهان گرفته می‌شود و در ادامه نیز احتمال تحریم و تعلیق کشتی ایران و جلوگیری از حضور در کلیه مسابقات بین‌المللی وجود دارد.

بنی تمیم در پاسخ به این سوال که پس از نامه اتحادیه جهانی کشتی آیا مکاتبه‌ای از سوی فدراسیون کشتی با وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است یا خیر؟ گفت‌: از آنجا که این موضوع بسیار مهم و حیاتی است قرار است شخص رسول خادم ، رییس فدراسیون کشتی آن را پیگیری و با مسئولان وزارت ورزش و جوانان رایزنی کند.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی بنا بر دستور کمیته بین‌المللی المپیک(IOC)، عضویت و اعمال نظر افرادی که سمت های رسمی در دستگاه ورزش ایران (وزیر ورزش یا نماینده وی) و یا همچنین سایر دستگاه های دولتی(نمایندگان سایر دستگاه های دولتی وابسته) دارند را، در مجمع فدراسیون،  با اصول خودمختاری و استقلال فدراسیون کشتی که در اساسنامه اتحادیه جهانی صریحا قید شده، مغایر دانسته است.
همچنین موضوعاتی از قبیل ارسال  اساسنامه اصلاح  شده فدراسیون کشتی ایران به رییس سازمان ورزش جهت تایید، تایید چهار عضو اجرایی فدراسیون ایران توسط رییس سازمان ورزش، اجازه برکناری رییس فدراسیون از سوی رییس سازمان ورزش و همچنین تعیین جانشین رییس فدراسیون مستعفی یا برکنار شده توسط وزیر ورزش و جوانان از دیگر ایراداتی است که اتحادیه جهانی کشتی به اساسنامه فدراسیون ایران وارد دانسته است.
میشل دوسون دبیر کل اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به اینکه چندماه قبل از فدراسیون ایران درخواست ارسال اساسنامه را داشته اند و سپس ایرادات را به فدراسیون کشتی ایران اعلام نموده اند، اعلام کرده است: مهم ترین موضوع برای کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی حفظ استقلال فدراسیون های ملی است بهمین دلیل به فدراسیون کشتی ایران در این زمینه اخطار جدی داده ایم و از آن ها خواسته ایم با توجه به تاکید کمیته بین المللی المپیک  یک نسخه از اساسنامه اصلاح شده خود را برای ما ارسال نمایند.
انتهای پیام  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار