کد خبر: 858625
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
رئیس انجمن علمی طب سالمندی و سالمندشناسی ایران گفت:80 درصد سالمندان با ابتلا به یک بیماری مزمن در معرض خطر ناتوانی و مرگ قرار می گیرند.
احمد دلبری رئیس انجمن علمی طب سالمندی و سالمندشناسی ایران با بیان اینکه 80 درصد سالمندان با ابتلا به یک بیماری مزمن در معرض خطر ناتوانی و مرگ قرار می گیرند اظهار کرد: بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی، سرطان ها، ديابت، پرفشاری خـون، ازدياد چربـی خـون، بیماری های اسکلتی عضلانی و بیماری های روانی از شـايع تـرين بيماری های دوران سالمندی محسوب می شوند.

وی مطرح کرد: به ترتیب بيماری های قلبی و عروقی، سکته های مغزی و سرطان ها به عنوان شايع ترين علل مرگ و مير در سالمندان بوده و همچنین شايع ترين علت ناتوانی و معلولیت در سالمندی سکته مغزی است.

دلبری با تاکید بر نقش پیشگیری و اصلاح سبک زندگی سالم گفت: كنترل فشار خون جهت كاهش بيماري های قلبی و سکته های مغزی، كاهش مرگ و مير و ناتوانی سـالمندان امـری ضـروری است که باید در سنین جوانی به تمام افراد آموزش داده شود و در سنین سالمندی همراهان سالمند این مهم را مورد نظر قرار دهند تا افراد در سالمندی درگیر عوارض گوناگون بیماری ها نشوند.

وی افزود: در سالمندی توانایی، سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی افراد کاهش یافته و بازنشستگی همراه با کاهش درآمد به مرور زمان رابطه آنان با دوستانشان را کمرنگ می کند که موضوع زمینه ساز افزایش بیماری های روانی افراد است و نباید بگذاریم در سالمندی ارتباطات اجتماعی کمرنگ شود.

رئیس انجمن علمی طب سالمندی و سالمندشناسی ایران گفت: زنان بيش از مردان مبتلا به اخـتلالات روانی بوده و با وضعيت هايی از قبيل فوت همسر، بی سوادی و عدم فعاليت های اجتمـاعی و فیزیکی افـزايش پیدا می کند در بـسياری از مـوارد مـی تـوان بـا اقدامات به هنگام و مناسب مداخله گرانه از بروز و پیشرفت آنهـا جلـوگيری کرد و برای ارتقای كيفيت زندگی سالمندان گام برداشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار