کد خبر: 858591
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی ترکیب عصاره به لیمو به همراه آب فاتر، شکر قهوه‌ای و چند قطره لیموترش تازه را از موثرترین شربت‌ها برای رفع عطش دانست.
یونس حیدری محقق و پژوهشگر طب سنتی در خصوص آب فاتر اظهار کرد: به آب جوشیده شده ولرم، آب فاتر گفته می‌شود. آب فاتر خیلی سبک و برای پاکسازی بدن مناسب است.

وی با تاکید بر منع مصرف آب یخ بیان کرد: بنابه گفته ابن سینا آب یخ اگر در جوانی فرد را بیمار نکند در کهنسالی وی را سخت بیمار می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: استفاده از آب یخ باعث مشکلات کبدی مانند سیروز کبدی یا آسیب جدی به حنجره می‌شود، علاوه بر این مصرف نوشیدنی‌های داغ همچون آب جوش یا چای داغ نیز به حنجره آسیب وارد می‌کند. در حالت کلی بهتر است افراد آب ولرم یا فاتر (آب جوشانده شده ولرم) استفاده کنند.

حیدری عنوان کرد: آب فاتر املاح از جمله کلر و فلوئور کمتری نسبت به آب لوله کشی داردکه مصرف روزانه چهار تا پنج لیوان آب فاتر در مبتلایان به سنگ کلیه یا پروستات ضروری است.

وی با بیان اینکه افرادی که آب به مقدار کافی در طول روز استفاده نمی‌کنند دچار مشکلات جدی پوستی از قبیل افتادگی یا خشکی پوست می‌شوند، تاکید کرد: خستگی، بی‌حالی، سنگ کلیه، یبوست و بواسیر از دیگر عوارض کم‌آبی بدن به شمار می‌آیند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: اشخاصی که آب کافی نمی‌نوشند اغلب دچار غلبه سودا یا صفرا (مزاج‌های خشک در طب سنتی) شده پس اشخاص باید روزانه پنج تا 6 لیوان آب بنوشند که از این میان باید ۲ لیوان آب معمولی و بقیه آب فاتر باشد.

حیدری توصیه کرد: اشخاص بهتر است از آب چاه یا چشمه (آب لوله کشی نیز ممکن است) آب فاتر را تهیه و استفاده کنند، برای این منظور زمانی که آب به نقطه جوش رسید باید آن را از روی شعله برداشته تا خنک شود.

وی اظهار کرد: آب شهری کلر و فلوئور زیادی دارد و به دستگاه تنفسی آسیب می‌رساند، ولی وقتی جوشیده می‌شود مقدار زیادی از کلر آن از بین می‌رود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف آب فاتر به همراه چند قطره آب لیموترش تازه را بهترین نوشیدنی برای پاکسازی بدن دانست و افزود: استفاده از این ترکیب در افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند، ضروری بوده، زیرا منجر به سم‌زدایی کبد و معده می‌شود.

وی تاکید کرد: اشخاصی که دچار اضافه وزن هستند باید آب فاتر را به همراه چند قطره آب لیموترش تازه هر روز صبح مصرف کنند تا ماهانه ۲ تا سه کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند.

حیدریتصریح کرد: آب فاتر به همراه چند قطره لیموترش تازه و عسل برای کاهش حرارت بدن و رفع عطش موثر است. افرادی که مشکل زخم یا ورم معده دارند نباید این نوشیدنی را با معده خالی مصرف کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: جذب آب فاتر در مقایسه با آب معمولی سریعتر بوده و به دلیل اینکه دمای آن در حالت اعتدال است آسیبی به دستگاه تنفسی و گوارشی وارد نمی‌کند.

وی بیان کرد: ترکیب آب فاتر به همراه تخم شربتی ریز یا اِسفرزه، چند قطره لیموترش تازه، آلو بخارا و عسل نقش بسزایی در رفع تشنگی دارد. این نوشیدنی رفع کننده خشکی روده، یبوست و بواسیر است.

حیدری افزود: تخم شربتی، دانه بارهنگ و اِسفرزه سه برابر حجم خود آب جذب کرده و پنج تا شش ساعت پس از مصرف در روده بزرگ این آب را پس می‌دهند.

وی یادآور شد: معجون آب فاتر به همراه عصاره غوره و عسل یا شکر قهوه‌ای نیز از دیگر نوشیدنی‌های ضد عطش محسوب می‌شود. همچنین عصاره به لیمو به همراه آب فاتر، شکر قهوه‌ای و چند قطره لیموترش تازه شربت فوق العاده‌ای برای رفع عطش است. برای تهیه عصاره به لیمو افراد باید این گیاه را دم کرده و از صافی آن را عبور دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار