کد خبر: 858590
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
روز قدس روز اسلام ا ست
گام های استوار مردم اصفهان در راه مبارزه با ظلم و تحقق عدالت در روز قدس و با فریادهای «القدس لنا»، نشان از وفای عهد مردم مسلمان ایران با قدس عزیز برای رسیدن به آرمان «آزادی» دارد.

همزمان با روز جهانی قدس مردم شهر اصفهان همصدا و همگام با دیگر مردم ایران، مراسم بزرگداشت این روز را با برگزاری راهپیمائی به ثبت رساند ند وپرچم ظلم و جور صهیونیسم را به آتش کشیدند چون این پرچم نماد نفاق وتفرقه در جهان شناخته شده است .

راهپیمایی  روز قدس 96  بر خلاف سال های دیگر بود ومردم اصفهان باید از خیابان های تعیین شده برای مسیر راهپیمائی خود را به مصلای شهر میرساند ند و آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مصلا بجای می آوردند هرچند سال های قبل میدان نقش جهان میزبان فریادهای ظلم ستیزی و عدالت خواهی مردم اصفهان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین بود.

امام خمینی (ره) فرمودند :روز قدس، روز اسلام است و «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «القدس لنا»، شعارهایی بود که مردم روزه دار اصفهان امسال با صلابت بیشتربر سر طاغوت های زمان سر دادند تا با وحدت جامعه اسلامی و مسلمان، شاهد رهایی قدس عزیز از چنگال جهان خواران باشند.

با وجود گرمای حدود ۴۰ درجه در شهر اصفهان اما مردم روزه دار و خداجوی اصفهان دست از آرمان خواهی برای تحقق عدالت در جهان برنداشته اند و با حضور خیره کننده خود، مشت محکمی بر دهان اسرائیل و ایادی آنها در منطقه زده اند.

یکی از جانبازان که با  ویلچر به سمت مصلا در حرکت بود  بیان داشت :گام های مردم  ایران واصفهان بعد از حملات تروریستی داعش در تهران و پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به آن، محکم تر شده است به طوریکه حضور همه آحاد مردم در راهپیمائی روز قدس نشان می دهد هیچ اقدام تروریستی ای نمی تواند مانع از مبارزه مردم ایران با ستم و دفاع از مظلوم شود

در آخرین جمعه  ماه مبارک رمضان  پیر و جوان، زن و مرد آمدند ،رزمندگان آن سالها برخی سوار بر ویلچر و همگی به رسم رهبر خود چفیه بر دوش به میدان دفاع از مردم مظلوم فلسطین آمدند و جوانان شورآفرین و انقلابی امروز آنها را همراهی کردند.

مردم اصفهان با شعارهای خود لرزه بردل استکبار افکندند، طنین مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل در فضای مصلا و خیابان‌های اطراف طنین انداز شد. خیابان‌هایی که امسال برای نخستین بار میزبان مردم اصفهان در مسیرهای جدید راهپیمایی است، مسیری که در نهایت به نماز پرشکوه جمعه با جمعیت هزاران نفری در مصلای اصفهان ختم می‌شود.

اصفهانی‌ها پلاکاردهای مختلفی در حمایت از مردم فلسطین در دست داشتند، برخی پیشانی‌بندی از پوسترهای دفاع از قدس شریف بر پیشانی بسته‌ بودند؛ «فلسطین پاره تن اسلامی است»، «القدس لنا»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند»، «جوانان عاشق مبارزه با اسرائیل هستند» و این تنها بخشی از حرف‌های عظیمی است که از  عمق دل خویش بر تن پلاکاردها نقش کرده‌اند.

مردم اصفهان فرمان «آتش به اختیار» رهبر معظم انقلاب را نیز در  راهپیمایی امروز فراموش نکرده‌اند و پلاکاردهایی جالب در دست داشتند: به اذن سید علی آتش به اختیاریم، ترسی از دادن جان به امر او نداریم.

خانواده شهداء بااعتراض به سند ۲۰۳۰ نیز از جمله پلاکاردهایی بودکه به وفور در میان جمعیت راهپیمایان اصفهانی به چشم می‌خورد وبرخی مردم موشک های ساخته بودند وبر روی آن شعارهای مرگ بر اسرائیل  بر روی آن مزین  شده بود که نشان  پیامی روشن برای مستکبران جهانی داشت.

در این میان کودکان با پلاکاردهای کوچک و بزرگ قلمدوش پدران و یا دست در دست مادران خود برای  دفاع از کودکان مظلوم فلسطینی به راهپیمایی گام گذاشتند، کودکانی که پوستری از بازی سنگ و گلوله این روزهای بچه‌های مظلوم فلسطینی در دست داشتند.

یکی از شهروندان اصفهانی با اشاره به حضور پرشور مردم اصفهان در راهپیمایی امروز به مهر می‌گوید: مردم امروز  شعور انقلابی و سیاسی خود را به نمایش گذاشتند.

رزمنده ایی که چفیه خود را به تبعیت از رهبر انقلاب به گردنش انداخته بود می گوید: حضور ملت ایران برای دفاع از مردمی است که سالهاست ناجوانمردانه میهن آنها به یغما رفته و در برابر این تاراج، تاوان نیز می‌دهند، خون فرزندان مظلوم سرزمینِ زیتون امروز بر زمین می‌ریزد اما اسرائیل یقین بداند این خون‌ها ریشه ظلم وستم آنها را از بنیان برخواهد کند.

وی تاکید کرد: حضور امروز همه روزه داران در راهپیمایی روز قدس برای تشکر از حرکت سپاه در شلیک موشک به مقر داعشی‌ها است، حرکت سپاه در انتقام از خون شهدای حادثه تروریستی پایتخت افتخاری برای ماست و اقتدار ایران اسلامی را در گوش جهان فریاد زد.

وی با بیان اینکه اسرائیل و آمریکا خود تقویت‌کننده داعش هستند، افزود: ایران اسلامی با تقدیم شهدای مدافع حرم از حرم اهل بیت (ع) حفاظت کرده و به تکفیری‌های اجازه نمی‌هد با ادعای دروغین دین‌داری خود اسلام زن و کودکان مظلوم را به خاک و خون بکشد.

یکی از نمازگزاران بیان نمود: اسرائیل را هرگز به رسمیت نخواهیم شناخت و در نقشه جهان برای آنها سهمی قائل نیستیم؛ شعار ما تا همیشه این خواهد بود که مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر یاوه‌گویان و با فریاد کشیدن شعارهای پرصلابت خویش تن استکبار جهانی را به لرزه می افکنیم .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار