کد خبر: 858582
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
نماینده ولی فقیه وامام جمعه اصفهان:
رژیم صهیونیستی در صدد افزایش فساد در کشور‌های اسلامی است وایران اسلامی برای دین می‌جنگد و صحبت از جنگ عبری و عربی نیست، مسأله قدس نماد حق و‌ باطل و جنگ با کفار است

امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: دعایی را که در آخر ماه شعبان وارده شده است، می‌گوییم که خدایا اگر تا این ساعت هنوز ما را نبخشیده‌ای در این چند روز باقی مانده ما را ببخش و بیامرز.

 آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد اگفت: در رابطه با سنت‌های الهی، یکی از کارهایی که خداوند حتما انجام می‌دهد امتحان بشر است؛ امتحان خداوند متفاوت از امتحاناتی است که ما از دیگران انجام می‌دهیم، امتحان خداوند برای دانستن نیست چرا که او می‌داند، در واقع امتحان خداوند ابتدا به جهت رشد بشریت است که انسان در سختی‌ها رشد می‌کند.

وی اذعان داشت:امتحانات موجود در جامعه برای تعیین حد معلومات و لیاقت افراد است، اما امتحان خدا برای دانستن نیست، امتحان خدا برای رشد وتعالی انسان است و سختی‌ها که موجب رشد می‌شوند برای انسان‌های بزرگ بیشتر است، امتحان بزرگان و انبیا با مردم عادی متفاوت است.

عضو خبرگان رهبری بیان نمود :: بعضی امتحانات الهی برای بازگشت انسان‌ها است، امتحان الهی مرحله به مرحله است و کسانی که تا آخر می‌مانند حسابشان درست است، خداوند اعمال زیادی برای تربیت مردم می‌کند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: افرادی بوده وهستند که در زمان جنگ فقط صحبت  یاس و ناامیدی می زدندو پای عمل که می‌ شد کنار می‌کشیدند ولی امروزاوضاغ تغییر کرده و مردم برای جلو گیری از چند صدایی فقط تابع حرف رهبر باشند، رهبری که دارای جسم و روح سالم و علم است، نباید بر خلاف سخن رهبر عمل شود.

امام جمعه افزود : بعضی از سیاستمداران از آمریکا می‌ترسند و‌ می‌گویند نباید با آمریکا مقابله کرد، در حرکت انقلابی افراد کمی تا پایان راه باقی می‌مانند، اما با توکل بر خدا و با این پشتوانه قوی ملت و درایت حکیمانه رهبری باید به حرکت ادامه داد و با صبر و استقامت و تقوا می‌توان به پیروزی رسید.

طباطبایی‌نژاد در خصوص راهپیمایی روز قدس گفت: بنا بر دستور امام راحل محل راهپیمایی باید به مکان نماز ختم شود و این اتفاق امروز رخ داده است و دلیل تغییر مسیر راهپیمایی هم این بوده است، در مصلی حدود ۳۰ هزار ظرفیت وجود دارد و این ظرفیت بیشتر از میدان امام است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: از همه مردم کشور و به ویژه مردم اصفهان به سبب حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس تشکر می‌کنم که با وجود تغییر مسیر راهپیمایی شاهد حضور گسترده مردم بودیم.

وی با بیان اینکه باید مساجد و میراث‌های فرهنگی و‌ اسلامی حفظ شود، افزود: کشور‌های غربی در پی نفوذ به قلب کشور‌های اسلامی هستند تا تحرکات سیاسی و جنگی خود را راحت‌تر انجام دهند، رژیم صهیونیستی در صدد افزایش فساد در کشور‌های اسلامی است.

طباطبایی‌نژاد اذعان  داشت : ما برای کشور خود و اسلام می‌جنگیم و صحبت از جنگ عبری و عربی نیست، مسأله قدس نماد حق و‌ باطل در جنگ با رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به پرتاب موشک توسط سپاه پاسداران به مواضع داعش گفت: ملت ایران قوی‌تر شده است، ریسک بزرگی در پرتاب موشک وجود داشت و اگر اشتباهی رخ می‌داد مشکلاتی برای عزت ایران به وجود می‌آمد اما نشان دادیم اختیار کشور در دست خودمان است و با به هدف خوردن موشک‌ها نشان دادیم امکان پرتاب موشک به رژیم صهیونیستی را داریم و هر زمان بخواهیم این کار را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: بعضی افراد نمی‌دانند چگونه باید با دشمن صحبت کرد و به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حادثه تروریستی تهران طعنه زدند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به رویداد‌های ۶ و ۷ تیر‌ماه بیان کرد: با وجود سوء قصد به جان مقام معظم رهبری خداوند این انقلاب را به دلیل خلوص مردم حفظ کرده و خواهد کرد، باید روز ۷ تیر‌ماه گرامی داشته شود، این افتخار است که بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داریم و بعضی از آن‌ها از ارکان انقلاب بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار