کد خبر: 858570
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز عنوان کرد:
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز هدف از اجرای پیاده‌راه جمهوری اسلامی را زنده سازی و رونق‌بخشی بافت مرکزی تبریز عنوان کرد.
محمدحسن اسحقی در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان اصناف بازار تاریخی تبریز با موضوع پیاده‌راه جمهوری اسلامی گفت: امروزه در روند توسعه شهرهای بزرگ، با به وجود آمدن مراکز تجاری مدرن بازارهای سنتی بخشی از کارکرد خود را از دست می دهد که این موضوع تا حدودی، بازار تبریز را نیز شامل شده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح پیاده‌راه جمهوری اسلامی، با امکان حضور و بروز عامل انسانی بیشتر در بافت مرکزی شهر، ساخت مسیر گذر و استراحتگاه و ایجاد جاذبه های گردشگری این فرصت به شهروندان داده می شود که ضمن برطرف کردن نیاز خرید خود امکان تفریح و استراحت نیز داشته باشند و این امر عاملی برای رونق‌بخشی بازار تاریخی تبریز خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به طرح‌های موزد نظر دراین پیاده‌راه یادآورشد: کف‌سازی، اصلاح نما، حذف زوائد بصری و زیباسازی محیط از جمله اقداماتی است که در این پروژه انجام خواهد گرفت.

اسحقی همچنین با تاکید بر اینکه پنج مسیر گردشگری بافت مرکزی شهری شناسایی شده است و همه این مسیرها به بازار تاریخی تبریز منتهی می‌شود اظهار داشت: علاوه بر اجرای پیاده‌راه جمهوری اسلامی این مسیرها نیز به صورت همزمان ساماندهی و احیا می شود که می تواند در رونق بافت مرکزی شهر تاثیرگذار باشد.

وی همچنین گفت: متاسفانه به پیشینه تاریخی تبریز آنچنان که باید توجه نمی شود ما باید بتوانیم تبریز را با بافت مرکزی و تاریخی آن معرفی کنیم و اهمیت تاریخی این مناطق را نمایان سازیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر