کد خبر: 858569
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
مديرعامل آب منطقه‌‌ي سمنان مطرح كرد:
رییس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب بايد با تأکید بر مدیریت در مصرف منابع ارزشمند و محدود آب‌های زیرزمینی انجام شود.
ایرج حیدریان ضمن تأکید بر مصرف بهینه آب علی‌الخصوص در فصل تابستان اظهار کرد: هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در استان سمنان نيز با تاکید بر مدیریت در مصرف منابع ارزشمند و محدود آب‌های زیرزمینی علی‌الخصوص در بخش کشاورزی برگزار می‌شود.
وي افزود: همزمان با آغاز فصل تابستان هر سال از یکم تا هفتم تیر ماه به عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب به عنوان یک رویداد فرهنگی نامگذاری شده است، اگرچه این مناسبت در تقویم رسمی کشور درج نشده، اما به عنوان یک رویداد فرهنگی، در افکار عمومی و رسانه ها جای خود را باز کرده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان كرد: سالیانه در این هفته برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متنوعی برای ارتقای آگاهی‌های عمومی درباره آب به عنوان ارزشمندترین عطیه الهی و مهم‌ترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و جلب توجه افکار عمومی به این مایه حیات بخش انجام می‌شود.
حيدريان به نقش محوری آب در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت مشارکت همگانی و آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی عمومی در مدیریت مصرف منابع آبی و حمایت از بخش خصوصی و تولید کنندگان داخلی با اجرای طرح‌های آبخیزداری و تقویت منابع آبی می‌توان گام‌های بلندی در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برداشت.
وی به برنامه‌های پیش بینی شده این شرکت جهت اجرا در طول هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد و افزود: استفاده از تریبون های نماز پر شکوه جمعه ،هماهنگی و برنامه‌ریزی در خصوص برگزاری گردهمایی‌ها در خصوص جایگاه آب در کشاورزی، تشریح فرهنگ مصرف آب در قالب طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) و تشریح برنامه‌های طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، تهیه و توزیع بروشور، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی با تاکید بر مدیریت در مصرف آب زیرزمینی در بخش کشاورزی ،تهیه و توزیع اقلام اطلاع‌رسانی در محل برگزاری نماز جمعه و مساجد سطح استان و همچنین برگزاری نشست‌های خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه، از اهم برنامه‌های آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی این هفته در استان سمنان نام برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر